Creative släpper nya Aurvana-hörlurar

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Vart hittar ni HD 650 luren för 2500? Beg gissar jag för när jag kollade senast så gick den på betydligt mer (typ den jag tänkte på när jag skrev 3500+)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16880

Permalänk

Lol, så fort det står nånting om creative i en tråd så ska de klagas på deras drivrutiner och annat, allt de gör.

ot: synd ja e hörselskadad, hör typ ingen skillnad på ett par hörlurar för 10 kr och ett par för 2500

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
X-Fi ljudkorten har funnits ute länge, snart 2 år.

1år menar du. jag köpte det precis när det kom ut, runt augusti-september förra året.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd

Re: Bil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
Det är så roligt när man läser att folk skriver "då kan man få en htpc för ungefär samma pris"... Man kan få en gammal bil för de pengarna också men det är inte samma grej. Dessa lurar är ju till för Mp3 spelare och X-fi teknologin utvecklad för att ge dina Mp3låtar bättre liv..Detta tycker jag att ljudkortet har lyckats med och då blir det kul att läsa tester ifall dessa hörlurar klarar av det.
....

X-fi teknologin för att be bättre ljud i mp3 filerna?
Vad härligt för marknadssnubbarna hos Creative som lyckas sälja en loudness funktion som adderar extra distorsion till signalen som "förbättring". Crystalizer är skräp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Bil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
X-fi teknologin för att be bättre ljud i mp3 filerna?
Vad härligt för marknadssnubbarna hos Creative som lyckas sälja en loudness funktion som adderar extra distorsion till signalen som "förbättring". Crystalizer är skräp.

Det är din åsikt men jag personligen tycker att det låter bättre när jag har det påslaget.

CMSS-3D är också rätt ballt att ha när man ska kolla på film i sin mediaspelare. Ljudet gör att bilden inte känns så liten så nog kan dessa lurar bidra med något positivt.

Som sagt det ska bli kul att läsa om dessa lurar när dom testas, tråkigt att vissa dömer ut dem innan dess....

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Bil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
Det är din åsikt men jag personligen tycker att det låter bättre när jag har det påslaget.

CMSS-3D är också rätt ballt att ha när man ska kolla på film i sin mediaspelare. Ljudet gör att bilden inte känns så liten så nog kan dessa lurar bidra med något positivt.

Som sagt det ska bli kul att läsa om dessa lurar när dom testas, tråkigt att vissa dömer ut dem innan dess....

Du får givetsvis tycka som du vill men faktum är att objektiva mätningar tyder på att man får förhöjd bas och diskant samt en sju h-lsikes massa distorsion.

Vill man ha transparens, neutralitet så är crystalizer inget man bör använda, eftersom den försämrar det ursprungliga materialet (som om dagens musik inte redan var tillräckligt mycket förstört p.g.a. "loudnesswars")

Tycker man att crystalizer förbättar så rekommenderar jag att man se över övrig elektronik och hörlurar/högtalare.

Creative är ormoljeförsäljare, det är tur att mitt X-fi inte påtvingar mig att använda skräpet

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Re: Bil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
Det är så roligt när man läser att folk skriver "då kan man få en htpc för ungefär samma pris"... Man kan få en gammal bil för de pengarna också men det är inte samma grej. Dessa lurar är ju till för Mp3 spelare och X-fi teknologin utvecklad för att ge dina Mp3låtar bättre liv..Detta tycker jag att ljudkortet har lyckats med och då blir det kul att läsa tester ifall dessa hörlurar klarar av det.

Jag skulle lätt kunna tänka mig dessa till en Creative Zen som de också släppte nu i dagarna. En liten bild med bra ljud med surroundkänsla gör ju att en 2.5" skärm kanske inte känns så liten. Eller tänk när man använder de på flyget och kan få bra ljud på skärmen där!

Det är inte svårt att göra bra lurar, det kostar pengar att köpa in högtalarelementen och lägger man ner en stor summa där så kan vilken tillverkare som helst producera bra och dyra lurar. Så hoppas de har stoppat in ett par schyssta element så blir dessa nog bra!

Orsaken är nog, det finns för många idioter i denna värld som bara skriver nonsens och försöker skapa uppståndelse. Själv har jag ledsnat så förbannat mycket så det är inte ofta jag orkar skriva något längre.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Är det inte dyrt med ett par lurar för 2700kr?

Nej det är billigt

Har de ljudkortet inbyggt alltså? USB?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Nog om produkter nu! Kan du inte bara släppa välfungerande drivrutiner till deras X-Fi kort istället?

Så du kan stoppa in kortet i örat och lyssna menar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Grädde på moset? Blir det inte filter på filter om man redan äger ett X-Fi kort?
Tycker det räcker att man har en bra output enhet, tex det nämda ovan.
Det kör jag med och ett par Sennnheiser HD280 Pro. Låter hur bra som helst..

Klart det inte räcker om man har en bra källa, lurar eller högtalare måst matcha för att utnyttja prylarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
nääru när man kommer upp i det priset för ett par hörlurar, så är nog inte creative något den kräsne lyssnaren har i kikaren:P. Iaf icke jag!

Säg inte det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Allt dyrt är inte heller bra, man kan hitta bra lurar (självklart inte bara lurar) till ett lågt pris

Absolut, men allt dyrt är inte heller dåligt. För övrigt så är det oftast så när det gäller element, att kvalitet kostar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Köpa ett par hörlurar från Creative för 2700:-? Tror inte det va, med tanke på vilka märken som finns på marknaden att tävla med så lär det inte räcka långt! Nej hellre att jag köper mig ett par riktiga lurar från en tillverkare som t.ex. Sennheiser. Sen kan man köpa ett Xtrememusic istället för att få allt X-fi-trams.

Kan ju vara en riktig joker, men jag tvivlar starkt på det.

X-Fi trams? X-fi är en otroligt potent signalkälla om man ställer in det rätt. Piskar många av dom bättre korten på fingrarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej tack. Ska jag lägga ut så mycket pengar på ett par lurar så lär det bli på ett par Sennheiser eller något annat som har lite bagage att backa upp med. Kan ju bara tala för mig själv men creative har i mina ögon inte någonting inom lurar bakom sig som ger mig något förtroende för dem.

Så nej, mina nästa (men inte mina enda) lurar är dessa, mest för att jag är så grymt trött på sladdar.

Jag är inte helt hundra på att Creative inte kan backa upp ett par bra lurar. Använder själv Sennheiser. Vad jag undrar mest är varför dom inte trycker in en avtagbar mic så man kan använda dom som headset.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag är inte helt hundra på att Creative inte kan backa upp ett par bra lurar. Använder själv Sennheiser. Vad jag undrar mest är varför dom inte trycker in en avtagbar mic så man kan använda dom som headset.

Helt hundra kan man ju aldrig vara, chansen finns ju att de får fram en jackpot om inte annat så på ren tur. De lurar jag testat från creative och de som andra i min närhet köpt har dock inte vart jättemycket att hurra för måste jag säga. De har ju inte vart dåliga, men inte speciella på något sätt heller, trots att de faktiskt kostat en del mer än andra lurar inom vad jag skulle kalla samma klass.

Och varför Sennheiser inte gör ett vettigt headset undrar jag med, eller varför det knappt finns vettiga headsets alls, oavsett tillverkare. Jag personligen får nått grymt ont i öronen när lurarna ligger på och föredrar alltså ordentligt stora lurar, vilket är sällsynt i headsetformat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Grädde på moset? Blir det inte filter på filter om man redan äger ett X-Fi kort?
Tycker det räcker att man har en bra output enhet, tex det nämda ovan.
Det kör jag med och ett par Sennnheiser HD280 Pro. Låter hur bra som helst..

Finns det någon uppföljare till dessa underbara hörlurar? var ju ändå ett tag sen de släpptes?.

ONT någon som har testat dessa Aurvana lurar ännu?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag vet inte rktigt vad creatives crystalizer gör men jag har i alla fall trott att den samplar upp signalen. Detta är en beprövad teknik som finns i hifivärlden och som faktiskt funkar. Men det är kanske inte det som görs i detta fall.

Permalänk
Medlem

Hörlurarna finns tydligen i lager för strax över 2000 kr. Är det någon som har köpt ett par?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=243514