Dell Color Laser Printer 1320C

Permalänk
Medlem

Kört med svartvit laser i många år. Ser inte något behov av färg idag heller...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Tack Blade80 för:

http://www.print-it.nu/

-tipset!

Jag har visserligen S/V-laser, men en 6-patrons Epson för fotoutskrifter, det där var ju sjukt billigt så kan det bli lite mer lek med foton

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till i prislistan ovan att skrivaren kostar 1861kr och inte ca 2000kr om man redan har en passande usb-kabel för den tar dom 175kr för och man kan välja att köpa skrivaren utan kabel

Faen grymt billigt när det tom e frakt redan inräknad.

Någon som vet vad det är för usb-kontakt på skrivaren ?

Funderar på att köpa en nu när den e så billig men då slänger jag nog på nätverksgrejen med för 337,50

EDIT: knåpade ihop detta på Dells hemsida:

1320c plus nätverk + usb-kabel + fyrpack med hi cap toners + moms + frakt = 5056,25 Kr och då har man ju iaf toners till minst 3000 sidor om dom bara skickar med 1000 sidors toners från början, rätt hyffsat tycker jag ändå.

EDIT2: såg nått intressant på dells sida nu. när man lägger grejorna i kundvagnen så står det "get 1050kr rabatt - giltig till den 30 augusti 2007" så 5056kr gäller alltså bara till den 30:e, efter det e det 6369kr som gäller för samma grejor.

Nu kliar det rejält i fingrarna.....

EDIT3: Kan toners till laserskrivare "torka ut" som bläckpatroner gör efter ett tag ??

Typ om man köper en toner nu och den kanske blir liggandes ett år eller två innan den behövs, kommer den att funka då fast den har legat ett tag ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Kan ju lägga till i prislistan ovan att skrivaren kostar 1861kr och inte ca 2000kr om man redan har en passande usb-kabel för den tar dom 175kr för och man kan välja att köpa skrivaren utan kabel

Faen grymt billigt när det tom e frakt redan inräknad.

Någon som vet vad det är för usb-kontakt på skrivaren ?

Funderar på att köpa en nu när den e så billig men då slänger jag nog på nätverksgrejen med för 337,50

EDIT: knåpade ihop detta på Dells hemsida:

1320c plus nätverk + usb-kabel + fyrpack med hi cap toners + moms + frakt = 5056,25 Kr och då har man ju iaf toners till minst 3000 sidor om dom bara skickar med 1000 sidors toners från början, rätt hyffsat tycker jag ändå.

EDIT2: såg nått intressant på dells sida nu. när man lägger grejorna i kundvagnen så står det "get 1050kr rabatt - giltig till den 30 augusti 2007" så 5056kr gäller alltså bara till den 30:e, efter det e det 6369kr som gäller för samma grejor.

Nu kliar det rejält i fingrarna.....

EDIT3: Kan toners till laserskrivare "torka ut" som bläckpatroner gör efter ett tag ??

Typ om man köper en toner nu och den kanske blir liggandes ett år eller två innan den behövs, kommer den att funka då fast den har legat ett tag ??

billigt? hp 2600n känns som ett långt bättre val då. ca 2000 sidor på toner som följer med (färg) och dessutom nätverksskrivare

kostar ungefär 2400 med moms med andra ord kan du få två sådana för dem pengarna du pratar om ovan

edit länk: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=39417

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
billigt? hp 2600n känns som ett långt bättre val då. ca 2000 sidor på toner som följer med (färg) och dessutom nätverksskrivare

kostar ungefär 2400 med moms med andra ord kan du få två sådana för dem pengarna du pratar om ovan

edit länk: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=39417

Med rabatten var det väldigt billigt ja, mot vad den kostar annars och det priset jag sa (5056 var det la) var med skrivaren + nätverksmodul + ett fyrpack med alla toners i högkapacitetsversion.

Skrivaren kostade runt 2100kr med nätverksgrejen inräknat *med* frakt och bara fyrpacket med toners kostar mer än skrivaren, 2682,50kr för att vara exakt

Alla vet ju att det e tonersen som tillverkarna tjänar mest pengar på.

Så för skrivare + nätverksadapter + frakt så betalade jag 2373,75kr (tog inte extra toners eftersom jag inte behöver dom)

Kollade vad priset skulle bli om man beställde samma grejor från dell idag (rabatten jag fick slutade gälla den 30:e eller den 31:e) men det blev exakt samma pris, nu e det en "ny" rabatt som gäller till den 20:e september istället, vilka ash*l XD

Aja, det e ju ändå lika billigt iaf

EDIT: Prislista

Dell 1320c - 1861,25kr
Longwell usb skrivarkabel - 175kr
Dell ethernet printer cable - 185kr
Nätverksadapter - 337,50kr
4-pack hi-cap toners (ca 2000 sidor) - 2682,50kr
4-pack "vanliga" toners (ca 1000 sidor) - 2070kr

Vad tonersen och servicegrejset och allt det där andra kostar e jag fanimej för lat för att sitta och knattra ner

Så 1861,25kr för en dell 1320c tycker jag inte alls e särskilt farligt men det e ju om man redan har en passande usb-kabel, annars blir det ju dom där 175 kronorna dyrare

Och det följer förresten med toners som räcker till 1000 sidor.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Med rabatten var det väldigt billigt ja, mot vad den kostar annars och det priset jag sa (5056 var det la) var med skrivaren + nätverksmodul + ett fyrpack med alla toners i högkapacitetsversion.

Skrivaren kostade runt 2100kr med nätverksgrejen inräknat *med* frakt och bara fyrpacket med toners kostar mer än skrivaren, 2682,50kr för att vara exakt

Alla vet ju att det e tonersen som tillverkarna tjänar mest pengar på.

Så för skrivare + nätverksadapter + frakt så betalade jag 2373,75kr (tog inte extra toners eftersom jag inte behöver dom)

Kollade vad priset skulle bli om man beställde samma grejor från dell idag (rabatten jag fick slutade gälla den 30:e eller den 31:e) men det blev exakt samma pris, nu e det en "ny" rabatt som gäller till den 20:e september istället, vilka ash*l XD

Aja, det e ju ändå lika billigt iaf

EDIT: Prislista

Dell 1320c - 1861,25kr
Longwell usb skrivarkabel - 175kr
Dell ethernet printer cable - 185kr
Nätverksadapter - 337,50kr
4-pack hi-cap toners (ca 2000 sidor) - 2682,50kr
4-pack "vanliga" toners (ca 1000 sidor) - 2070kr

Vad tonersen och servicegrejset och allt det där andra kostar e jag fanimej för lat för att sitta och knattra ner

Så 1861,25kr för en dell 1320c tycker jag inte alls e särskilt farligt men det e ju om man redan har en passande usb-kabel, annars blir det ju dom där 175 kronorna dyrare

Och det följer förresten med toners som räcker till 1000 sidor.

otur för dig att du köpte dell innan du sett hp skrivarn, då hade du fått 2000 sidor istället för 1000 innan du måste köpa ny skrivare (eller toners men de är ju som bekant dyrare).

Sidpriset kunde hamnat en bit under hälften

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
otur för dig att du köpte dell innan du sett hp skrivarn, då hade du fått 2000 sidor istället för 1000 innan du måste köpa ny skrivare (eller toners men de är ju som bekant dyrare).

Sidpriset kunde hamnat en bit under hälften

Det tycker jag inte, dell skrivaren e ju billigare och nått så in i helsike mycket snyggare

Min gamla dator e svart (xion II), min nya dator e svart (Antec 900), min nya fina 30-tumsskärm (:P) e svart (HP LP3065), tangentbordet och musen till gamla burken e mörkblått/svart (MX-3000), tangentbordet och musen till nya datorn e svart/silvrigt + svart/blått (G15 + G5 Rev. 2) och min skrivbordslampa e svart

Du förstår vart jag vill komma va ??

Ingen äckel-beige eller sjukhus-vit dator eller skärm (eller vad som helst) kommer någonsin mer att få komma i närheten av mig, e trött på alla gamla vita och beiga skrothögar man haft, vill ha lite snyggare grejor nu

Dessutom var ju formen på hp-skrivaren lite ehh, udda ?

EDIT: Glöm förresten inte att priset 1861,25kr för skrivaren inkluderar frakt, det är alltså egentligen 1673,75kr som skrivaren kostar plus 187,50kr i frakt.

Så att den inte skulle vara billig det vet jag verkligen inte om jag håller med dig om

Bästa priset på HPn var ju runt 2350kr om man ska köpa från ett pålitligt företag (netsuperstore e ren dynga!!) och det inkluderar ju inte frakten så den skrivaren lär ju kosta runt 2500kr när allt e klart.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/