Permalänk
Melding Plague

Cpu-z i ny version

Programmet Cpu-z används världen över för att kontrollera frekvenser, latenser och spänningar på processorer, moderkort och minnen. Idag har version 1.41 släppts.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

- Intressant, verkligen...

Permalänk
Avstängd

Vart ju skoj. Nu har man de iaf.
Gick in på CPUID Development Kits länken och fy vilka priser för ett övervaknings program som man oftast får med när man köper ett moderkort. 999 Euro för att övervaka temperaturer, ström, fläktar mm.

http://www.cpuid-pro.com/hwmonitor.php

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Vart ju skoj. Nu har man de iaf.
Gick in på CPUID Development Kits länken och fy vilka priser för ett övervaknings program som man oftast får med när man köper ett moderkort. 999 Euro för att övervaka temperaturer, ström, fläktar mm.

http://www.cpuid-pro.com/hwmonitor.php

Hm, som namnet antyder så är det ett development kit, inte ett program. Det är till för programmerare (eller snarare företag) som vill göra mjukvara som visar temperaturinfo osv, utan att behöva skriva sina egna libs med hårdvarustöd och liknande.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Bra att dom äntligen fixat Vcore.

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Medlem

Det var bra att cpu-z visar spänning så det är lättare att få rätt om man överclockar.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

OMG! En "About"-flik! Måste varit eoner sedan jag hämta hem min senaste

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Denna delayen är fortfarande inte fixad ju..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bra version, har sett fram emot rätt vcore-avläsning!

Permalänk
Medlem

Haha, den säger fortfarande att min E4300 är en conroe. ^^

Permalänk
Medlem

Äntligen visar den rätt Vcore. 1.456 Vcore står det i CPU-Z och 1.46 i Speedfan.. har ställt in 1.56 Vcore i bios.. kan det verkligen skilja så mycket?

Permalänk
Medlem

Lite buggigt tycker jag.

Min Opteron heter Toledo i CPU-Z 141

Anders

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Förut visade den 0,64v för min P4, nu visarden inget alls...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd

CPU-Z är ett väldigt trevligt program.

Synd att det bara är till Windows, och inte till Linux, *BSD, Solaris, Mac OS X, etc.

Synd att det inte är open source.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Mina timings är på 32.0-5-2-12 enligt cpu-z!!!
Har dom på 4-4-4-12 i bios.

Permalänk
Medlem

Coolt att Voltage finns med i timings tablet

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Haha, den säger fortfarande att min E4300 är en conroe. ^^

Är den inte det då?

http://www.amazon.com/dp/B000MM0LUK/ref=nosim/?tag=sz-ce-20&c...

Citat:

Product Description
Intel E4300 Dual Core Boxed processor 1.80 GHz 800MHz FSB 2 MB Cache Socket T LGA-775 Conroe

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Är den inte det då?

http://www.amazon.com/dp/B000MM0LUK/ref=nosim/?tag=sz-ce-20&c...

Nej en alandale är vad det är såvitt jag vet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Äntligen visar den rätt Vcore. 1.456 Vcore står det i CPU-Z och 1.46 i Speedfan.. har ställt in 1.56 Vcore i bios.. kan det verkligen skilja så mycket?

Har samma problem fast tvärtom
I CPU-Z och Speedfan så säger den 1,67 V och inställt i bios och vad som visas i Abit uGuru (Abits övervakning soch klockprogram) är 1,35 V vilket är default..
Man blir ju fundersam men jag väljer att tro på vad som visas i bios

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850