Jetway släpper AMD RX780-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Jetway släpper AMD RX780-moderkort

Moderkortstillverkaren Jetway har nyligen släppt två moderkort som baserar sig på AMD:s ej lanserade styrkrets RX780. De heter A780G samt A780S och har AMD:s nya sockel am2+.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"AMD:s ej lanserade styrkrets RX780"
Ups, någon har satt sig i klistret. Snyggt jobbat Jetway.
Men men, Vet inte om det låter som något man skulle lägga pengar på.
Har inte AM2+ 2GHz hypertransport eller har jag missat/blandat ihop någonting? Är inte sådär jättealert idag så man vet ju aldrig.

F.Ö
*Korrigerat :D*

Edit**
Är det bara jag eller ser kortet riktigt tråkigt ut?
Jag kanske är lite petig och bortskämd här men är det verkligen så svårt att använda någon trevligare färg på pcb (svart, blå, vit o.s.v. Allt utom de gröna/blek-röda) och kanske något annat än vita och blå kontakter? Är man såpass tidigt ute med någonting så kan man ju iallafall försöka få det att se fräsht ut, men det kanske bara är jag?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Fel i nyhets-titeln. "Jeyway", bara ett liten heads up sådär.

Ett fel av oss. Korrigerat!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Nja, jag tycker att kortet ser helt ok ut. Att det inte har en massa kylflänsar är väll bara en fördel? Betyder att kortet är mindre varmt och därför har det låg strömförbrukning?

Btw; Jag gillar saker i rött Rött är Gött!!!

Permalänk
Medlem

Om den kostar under 1000-lappen i pris så ska jag nog köpa ett sånt när det kommer... min s939 med en Amd 64 3800+ börjar bli lite gammal

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Styrkretsen RX780 är en budgetinriktad styrkrets som det har varit lite skriverier om i media.
...
Raid-lägen som stöds är 0, 1 samt 10.

Oj då... RAID på budget?

Citat:

Skillnaden mellan A780G samt A780S är att sistnämnda inte har gigabit-nätverkskort.

Sugigt att den inte har gigabit-nätverkskort.

Och varför säger de att de har "secure high-speed networking" lol, secure? va? Tss...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

AMD RX780 chipset based PCs feature the latest PCI-Express bus technology [...] latest technologies PCI Express [...] next-generation PC specifications

PCIe 2?