Shuttle-datorer med Linux

Permalänk
Melding Plague

Shuttle-datorer med Linux

Tillverkaren Shuttle tillkännagav nyligen att de lanserar två datorer som använder sig av Novells Suse-linx-distribution. Vi har dels en modell för hemmet och dels en modell för kontor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I Like it!
Snygg design på lådan också (SP35P2 Pro)

Vore dock trevligt om de släppte dem som barebone också så man vet att det finns drivrutiner men kan bygga system själv.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

snygg men inte så överklocksvänlig.

Permalänk
Musikälskare

Det handlar inte alltid om överklockning, speciellt inte i en sådan liten låda

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

jag tycker det.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en ny Shuttle - min gamla SB61G2 sjunger väl på sista varvet nu så den får bli filserver när jag skaffar en modernare sak

Överklockning funkar ganska bra på den gamla - P4-2.4 till 3.0 tycker jag är bra med tanke på det lilla formatet och nätagget som bara ger 200W i min...

Men nu vill man ju ha en nyare CPU och nytt grafik och då är det ett helt nytt system som gäller...(gärna en Quadcore som jag har på jobbet)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Inaktiv

Ett till<-- steg i rätt riktning !

Permalänk
Medlem

Hade ju föredraget nån annan dist istället för Suse, men trevligt iallafall

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Trevligt att nu även Shuttle börjat sälja datorer med Linux förinstallerat.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Härligt. Dröjjer någ inte många år till varje datorbyggare har linux i sin produkt-portfölj. Skål!