Snart är det dags för vinterjackan!

Permalänk
Hedersmedlem

Snart är det dags för vinterjackan!

Japp, tyvärr men det är den bittra sanningen... men häng inte läpp för det! Finns ju en hel uppsjö med snygga vinterkläder och ett av plaggen är ju vinterjackan. Har själv börjat kolla in lite på vad man skall köpa då jag tycker min tre år gamla Dunderdon-jacka har gjort sitt.

Har kollat in denna bland annat: http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=|...
Tyckte den såg trevlig ut, clean men ändå med detaljer. Någon annan som har spanat in något?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Testpilot

De senaste vintrarna har jag skitigt i att skaffa en vinterjacka, har kört med min vår/höst-jacka då med. Är ändå inte ute så mycket och att då slänga ut ca 1000 spänn på nånting man knappt använder har jag inte sett som nödvändigt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Du kommer se ut som en liten plutt i den stora jackan rich Fast den var snygg, det var den.

Själv köpte jag min första riktiga jacka förra vintern, och den kommer nog få hänga med tills den går sönder... Jag är inte så mycket för jackor. Försöker hålla reda på temperaturen med olika antal tröjor istället, men sen flyttade jag till Malmö och herre jävlar vad det blåser rakt igenom en.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvack!
Du kommer se ut som en liten plutt i den stora jackan rich Fast den var snygg, det var den.

Själv köpte jag min första riktiga jacka förra vintern, och den kommer nog få hänga med tills den går sönder... Jag är inte så mycket för jackor. Försöker hålla reda på temperaturen med olika antal tröjor istället, men sen flyttade jag till Malmö och herre jävlar vad det blåser rakt igenom en.

Äh, har ju gått upp i vikt nu (~9 kg för att vara specifik) så förhoppningsvis ska jag väl inte se ut som en plutt i den. Blåser en del här i GBG också så en vindtät jacka är ett måste, vilket den verkar vara.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Blir väll till att dra in till stan och kolla på Energie lr Quiksilver lr nått. De brukar ha fina jackor. Kostar en del men man har ju ändå kläderna i 1-3 vintrar, så det är värt pengarna!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Kör min lrg benchwarmer jacka som jag haft sen februari. Funkar utmärkt vid såväl vår och vinter.

Fast i denna färgen:

Bra skit helt enkelt Enda negativa är att den itne skyddar halsen, men de fixar man med en halsduk.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köra min jacka som jag köpte på stadium för 599 kr i vinter också. Jävligt enkel och snygg, sen så värmer den bra och har okej med fickor.

Bara jag som ser fram emot vinterjackan? Man får ju plats med så mycket i den och sen är det skönare att sova på pendeltåget om man har en luva. Jag har iofs ingen vår/höst-jacka.

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte beställa på zoovillage och såg detta;

Förklaring:

För- och efternamn:
Ange för och efternamn. Vet du inte vad du heter, fråga pappa eller mamma. Dom brukar kunna sånt.

Ontopic: Kör nog med vår/höst-jacka från Peak. Kan dock inte hitta den på deras hemsida, så ingen bild.

Permalänk

En ordentlig skaljacka som fungerar på fjället är det enda rätta. Med lager på lagermetoden under så fryser du aldrig.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Fristadsjacka !

Närmare bestämt FASI-452 och CORD-460 , beroende på vilken som hänger framme.
Kanske ska påpeka att jag annvänder samma jackor hemma som på jobbet.
Trivs så enormt i Fristadsjackor, och deras vindtålighet är bra här i värmland

Permalänk
Medlem

Färgglad munktröja och en svart dunväst. Gött gött säger jag Dock brukar det bli extremt kallt om armarna när det blåser, men jag är inte utomhus så långa perioder under vintern. Det är ju kallt

Permalänk
Medlem

Skinn!! Både låter och luktar gott.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlbert
Fristadsjacka !

Närmare bestämt FASI-452 och CORD-460 , beroende på vilken som hänger framme.
Kanske ska påpeka att jag annvänder samma jackor hemma som på jobbet.
Trivs så enormt i Fristadsjackor, och deras vindtålighet är bra här i värmland

Får nog säga Tranemo Workwear.
Fast nån modellbeteckning vet jag inte.
Blev så att jag också använde jobbarjackan mest i vintras.
Den hänger alltid framme och så är den både varm och skön att ha på sig.
Tycker inte det spelar så jättestor roll vad man har för jacka på sig precis.
Iaf inte om man bara ska iväg en liten stund. Inget för lite festligare tillfällen kanske.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Jag är inne på en stilren och enkel "gubbrock", var på åhlens för ett par dagar sen och såg en Henry Loyd men den var på tok för dyr (4500) någon som har lite förslag? typ ~2000kr.

Annars får jag dra fram min skogshuggar jacka Farsans gamla som jag hitta på landet, mörkblå med ljudbrunt över axlarna.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra på den här

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Re: Snart är det dags för vinterjackan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Japp, tyvärr men det är den bittra sanningen... men häng inte läpp för det! Finns ju en hel uppsjö med snygga vinterkläder och ett av plaggen är ju vinterjackan. Har själv börjat kolla in lite på vad man skall köpa då jag tycker min tre år gamla Dunderdon-jacka har gjort sitt.

Har kollat in denna bland annat: http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=|...
Tyckte den såg trevlig ut, clean men ändå med detaljer. Någon annan som har spanat in något?

Riktigt snygg! Den hade jag valt.

Själv så använder jag inte jacka. Har inte gjort det på flera år. Jag går i stort sett i samma kläder året om. T-shirt och jeans eller shorts. Eller om det är lite kyligare tar jag på mig en munktröja. Kan även hända att jag använder shorts på vintern ifall jag inte ska gå någon längre sträcka för att sedan vara inomhus.

Kan väl tillägga att jag inte har varit förkyld på säkert 5 år heller.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag gillade den här: http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp
Fast jag har också insett meningslösheten i att slänga ut pengar på någonting man knappt använder, så det blir nog min gamla jacka i år igen... den har ju hängt med i ett par år redan och det är inget fel på den mer än att det inte är så "inne" vilket jag struntar fullständigt i.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yllerock och fedora-hatt ftw

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Yllerock och fedora-hatt ftw

Påtal om hattar så är jag jäkligt sugen på en sån här:
http://www.gentlemansemporium.com/store/000479.php

Permalänk
Medlem

när det kryper ner mot ca -10 20 så drar ja på mig en tröja:d

men när det är riktigt kallt ca -30 så blir de en dunjacka

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Påtal om hattar så är jag jäkligt sugen på en sån här:
http://www.gentlemansemporium.com/store/000479.php

Haha, så jävla cool att ha på sig i skolan.... kanske.

Permalänk

ehm... har ni bara ett ytterplagg per vinter eller?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ehm... har ni bara ett ytterplagg per vinter eller?

Aa? Möjligtvis ett par varmare skor.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Kommer tillbaka från dubai i mitten av oktober och får ta vinterjacksmällen då. Vet inte vad det ska bli för någon, sneglat lite på någon från the north face men det känns lite fjortis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ehm... har ni bara ett ytterplagg per vinter eller?

Nje, brukar väll ha en lite vardagligare och finare jacka/rock. Och sedan en jacka för skid/brädåkningen Med priser mellan 2-5000 har i var fall inte jag lust att slänga ut pengar på 2 vardagliga plagg

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra på min Bruuns Bazaar skepparkavaj.
Ganska varm och snygg främst.

http://static.pici.se/pictures/JijGZQrQy.jpg

Ang. jackan du postat Rich tyckte jag inte om den alls...

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Jag kommer köra på min Bruuns Bazaar skepparkavaj.
Ganska varm och snygg främst.

http://static.pici.se/pictures/JijGZQrQy.jpg

Ang. jackan du postat Rich tyckte jag inte om den alls...

Kör en svart lite som är lite längre Och måste också fråga vad folk har för smak idag? Vad är det för jävla jackor ni länkat till, ser ju ut som ni går i 5an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Jag kommer köra på min Bruuns Bazaar skepparkavaj.
Ganska varm och snygg främst.

http://static.pici.se/pictures/JijGZQrQy.jpg

Ang. jackan du postat Rich tyckte jag inte om den alls...

Finns att köpa var? Vilka färger och pris?

Supersnygg för övrigt!

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Kör en svart lite som är lite längre Och måste också fråga vad folk har för smak idag? Vad är det för jävla jackor ni länkat till, ser ju ut som ni går i 5an

Jag måste tyvärr hålla med. Vem går klädd så där?

Visa signatur

Gammal är gubbe