Folding@SweClockers.com når tio miljoner poäng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
PS3 är mycket mer begränsat vad gäller WU's. De kan bara räkna på speciella WU's men kan räkna dessa fort, precis som gpu. En cpu är mest användbar då den är väldigt allsidigt i sitt beräknande.

Varför skulle PlayStation 3 vara mer begränsad? Den använder ju Cell för att beräkna WU's. RSX gör 3D kartorna i bakgrunden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Hur kan man ställa in det? Själv sover jag ca:8 timmar och arbetar med rasten och restid ca:9 timmar i snitt per dygn. Skulle kännas mer meningsfullt att kunna köra 2 WU på den tiden istället för 1 per dygn då datorn står på 24/7. Så om det går, hur? Annars kvarstår frågan om PS3 är så mycket snabbare än en PC, eller om den får jobba med mindre WU.

Och jo då, eftersom jag inte bryr mig var mina points hamnar så anmällde jag mig till ert lag

Det är inget du bestämmer. Den arbetar ungefär 7.5 - 8.5 timmar på en WU och sen börjar den på en ny.

Permalänk

Äsch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
PS3 är mycket mer begränsat vad gäller WU's. De kan bara räkna på speciella WU's men kan räkna dessa fort, precis som gpu. En cpu är mest användbar då den är väldigt allsidigt i sitt beräknande.

Ändå säger kritikerna att PS3an inte är en spelkonsoll för dennes cpu kan "bara" göra en väldans massa uträkningar.. *gäsp*
3:ans processorer kan nog göra sitt, bättre än vad många datorers processor kan.

Jag kör också Folding.. vart registrerar man sig?

Permalänk
Medlem

tuggar på bra med min folding, har oxå som mål att ta mig in på topp 100, men det e jämnt där omkring

Fick aldrig chansen att testa min q6600 dock men snart så

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk

Det var detta jag syftade på: "In a nutshell, the PS3 takes the middle ground between GPU's (extreme speed, but at limited types of WU's) and CPU's (less speed, but more flexibility in types of WU's)." Någon som har något att invända?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Folding är ju inte helt miljövänligt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaq
Folding är ju inte helt miljövänligt.

Nej, men garanterat miljövänligare än när du tar bilen till ICA för att köpa två burkar läsk.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Detta var ju lite skoj, jag joinar med en PS3 och en Prescott :P..

Visa signatur

R

Permalänk
Medlem

ja kanske hittar man nått botemedel mot det också rentav ..mot läsk alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Det var detta jag syftade på: "In a nutshell, the PS3 takes the middle ground between GPU's (extreme speed, but at limited types of WU's) and CPU's (less speed, but more flexibility in types of WU's)." Någon som har något att invända?

bara att det ofta är lite överdrivet åt båda håll i dessa diskussioner. CELL är en grundkonstruktion av en äldre typ av som fanns bla i Macar, den har förenklats genom att specialinstruktioner tagits bort, och gjorts mer avancerad genom att generella specialprocessorer istället lagts till, (DSPer alltså) eftersom dessa är viktigare för spel som behöver mycket uträkningar för partikelsimulering mm. att detta råkar vara lämpligt även för folding är givetvis en slump, men en lycklig sådan.

sen har den ju som sagt även en GPU som också råkar vara lämplig för sådant, så vore det inte för att nån tyckte att användaren behövde lite ögongodis för att dra igång klienten också kanske den rent av vore ytterligare 30% snabbare på foldingen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaq
Folding är ju inte helt miljövänligt.

ja istället för att ge pengar till svältande folk i afrika med miljoner mellan händer på vägen, så kan man betala lite högre elräkningar för ett syfte som kan gynna alla i hela världen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

tyckte den här grafen va mkt intressant: http://folding.extremeoverclocking.com/team_overtake.php?s=&t...
den visar hur många poäng vi har i framtiden i förhållande till andra jämlika team med den aktuella aktiviteten just för stunden! sen undra jag på en annan sak också... är swec. det största svenska foldingteamet? nordiska tom kanske? varför har inte media uppmärksammat detta mer?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaq
Folding är ju inte helt miljövänligt.

Vem sa att jag är miljövänlig...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaq
Folding är ju inte helt miljövänligt.

Nee, det är ju inte det.

Jag satt och läste http://saf.bio.caltech.edu/saving_power.html ; det verkar som att det faktum att foldingburkar tenderar att stå på jämt är mer energimonster än att de inte idlar alls. Dokumentet där verkar värt att läsa i alla fall.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Nee, det är ju inte det.

Jag satt och läste http://saf.bio.caltech.edu/saving_power.html ; det verkar som att det faktum att foldingburkar tenderar att stå på jämt är mer energimonster än att de inte idlar alls. Dokumentet där verkar värt att läsa i alla fall.

Vi får hoppas att framtidens cpu´r blir mer energisnåla!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Nee, det är ju inte det.

Jag satt och läste http://saf.bio.caltech.edu/saving_power.html ; det verkar som att det faktum att foldingburkar tenderar att stå på jämt är mer energimonster än att de inte idlar alls. Dokumentet där verkar värt att läsa i alla fall.

Låter väldigt överdrivet, min dator kör just nu 62 processer varav en av dessa är folding, CPUn arbetar mellan 25-32%, så energimonster skulle jag inte vilja kalla det.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Låter väldigt överdrivet, min dator kör just nu 62 processer varav en av dessa är folding, CPUn arbetar mellan 25-32%, så energimonster skulle jag inte vilja kalla det.

Det där förstod jag inte riktigt. Jag poängterade just att maskiner som håller på med folding tenderar att stå på jämt är en större faktor för energikonsumtionen än att de inte står så mycket idle när de är på, endligt den där artikeln.

De flesta foldingprojekt vill väl dessutom låna så mycket processorkraft de kan, om de får, dvs dra CPUanvändning upp till 100, alltid? Jag var under det intrycket iaf. Försökte få 'Threadmaster' att fungera tillsammans med någon klimatmodell och det fungerade kattmat. Vad är vitsen med att ha datorn på jämt om foldinprocessen bara tar upp 12%? (Såvida, som sagt, det inte finns projekt som faktiskt inte belastar processorn så mycket (till 100% när det kan) ).

Judge: Jo, det med. Samt varenda annan komponent i datorn som drar ström? Största komponenten sitter iaf utanför

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)