OCZ släpper robusta usb-minnen

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper robusta usb-minnen

Tillverkaren OCZ har släppt två robusta usb-minnen i en ny minnesserie som heter Atv. De är stöt-tåliga och finns i storlekar från två till åtta gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Otroligt tuffa, bra med mkt hastighet dessutom (:

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

Säkert samma skit kapsling som Corsair har på sina FlashvoyagerGT.
Texten ramlar av och skydds hatten likaså när man använt dom en månad.

Permalänk
Medlem

Däremot så är ju Corsairs Survivor mycket stabila. De har ju dessutom en gängad hatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Däremot så är ju Corsairs Survivor mycket stabila. De har ju dessutom en gängad hatt.

Sånt vill man se mer av. Gängad hatt alltså. Hajjar inte varför nästan "alla" usb minnen ska ha nån slags plast hatt. Allt talar ju för att den blir "slappare" (mer nedslipad) med åren.

Permalänk
Avstängd

Är inte USB minne ute snart?

Jag har 2GB i mobilen som jag har med mig, bara å föra över med BT.. större filer så tar jag med Archos med 80GB.

USB är bara stort och klumpigt jämfört med fysiskt storlek mot GB

Fast nyheten handla om hur hållbar den ser ut att vara

Billigt noname 2GB skit jag köpte för 299kr klara ett fall från 7:de våningen, visst blev plasten spräckt m.m men fungerade än... lite gaffa tejp och den var snyggare än ny

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Är de tåligare enkom för att man pletat gummi på? Eller gömmer det sig ytterligare under skalet?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Bra prestanda iaf.

Men IronKey är tuffast. Gjort i metall. Inbyggd crypto-chip som ger AES hårdvarukryptering. Tamperproof, försöker man öppna den, så initieras self-destruction och kryptonycklar raderas från crypto-chipet. Två stycken minnen som körs i dual-channel. Den är fylld med epoxy, som gör att man inte kan öppna minnet och nå kretsarna. Den är även vattensäker.

https://www.ironkey.com/demo (flash för att se demo)

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att den saknar larvfötter och en rejäl skopa. Då hade den varit häftig tycker jag.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Bra prestanda iaf.

Men IronKey är tuffast. Gjort i metall. Inbyggd crypto-chip som ger AES hårdvarukryptering. Tamperproof, försöker man öppna den, så initieras self-destruction och kryptonycklar raderas från crypto-chipet. Två stycken minnen som körs i dual-channel. Den är fylld med epoxy, som gör att man inte kan öppna minnet och nå kretsarna. Den är även vattensäker.

https://www.ironkey.com/demo (flash för att se demo)

Grymt... När jag ser sådant här är jag glad att jag föddes till kille !!!

Visa signatur

//John

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Bra prestanda iaf.

Men IronKey är tuffast. Gjort i metall. Inbyggd crypto-chip som ger AES hårdvarukryptering. Tamperproof, försöker man öppna den, så initieras self-destruction och kryptonycklar raderas från crypto-chipet. Två stycken minnen som körs i dual-channel. Den är fylld med epoxy, som gör att man inte kan öppna minnet och nå kretsarna. Den är även vattensäker.

https://www.ironkey.com/demo (flash för att se demo)

Haha, tack. Den var grym. Men man undrar om den fungerar med andra os än Winblows?

Ser ut att vara 3 affärer som säljer 4GB versionen på Ebay:

http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1...

Finns den i Sverige? Hittar den inte på Prisjakt.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Tråkigt att den saknar larvfötter och en rejäl skopa. Då hade den varit häftig tycker jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrandBil
Grymt... När jag ser sådant här är jag glad att jag föddes till kille !!!

holy crap jag är kär i ett usb-minne ^^

utöver det samma som quoten säger XD

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W