Fortfarande inga datorer från Medison

Permalänk
Inaktiv

jag säljer nya bilar som är lika bra som ferarris, 10.000SEK per styck, PMa mig för konto uppgifter så får ni bilen inom ett år, 11!!one!

en sådan annons på blocket skulle nog ge mig ett par hundra tusen verkar det som, och dom som betalar in till mig får nog skylla sig själva, vad är det för fel på folk som går på detta? även då dom som vet vad en dator kostar och vilka komponenter som krävs osv, varför beställa..

borde sluta plugga för att få upp lönen och bara blåsa folk via skithemsidor, verkar ju vara hur lätt som helst

Permalänk

Alla erbjudanden som låter för bra för att vara sant är oftast osanna - det finns heller inga fria luncher! - speciellt inte gratis köttsoppa!

EDIT: Korrigering angående gratis köttsoppa som kan vara gratis hos frälsningsarmen och diverse andra soppkök under välgörenhet. Svenska kyrkan tar dock 10kr på torsdagar har jag sett på lapp nära min bostad.

Men jag lider lite med de här på forumet som har beställt och betalat för en 1000kroners Lap-Top. Speciellt om det är unga människor med en begränsad ekonomi.

Mvh

Permalänk
Medlem

Men grabbar, ni får tänka positivt!

Här har ni värsta raggningsknepet på krogen! Se till att hon/han tycker synd om dig, så har du fångat in henne/honom i ditt nät.

Sen kan ni lägga tusen kronor på en trevlig kväll istället!

Bra va?!

Edit:

Detta var inget illa menat mot dom som har beställt, då jag tycker synd om dessa människor.

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm
Men grabbar, ni får tänka positivt!

Här har ni värsta raggningsknepet på krogen! Se till att hon/han tycker synd om dig, så har du fångat in henne/honom i ditt nät.

Sen kan ni lägga tusen kronor på en trevlig kväll istället!

Bra va?!

Edit:

Detta var inget illa menat mot dom som har beställt, då jag tycker synd om dessa människor.

Ah de har alltså halva inne på dej ?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Ytterligare en som har blivit lurad http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%... så några datorer lär inte levereras men pengarna dras ifrån kontot så denne Valdi sitter snart i Bahamas och sippar på sina drinkar och skrattar åt dumma svenskar!

Permalänk
Medlem

Tycker det hela verkar helt konstigt.
I vilket fall som helt har jag fått en avi från posten att jag skall hämta ut ett paket.

Skrattar bäst som skrattar sist

Permalänk
Medlem

Konstigt då att du för ett tag sedan skrev det här:

Citat:

FET Scam..

Det är ALLDELES för billigt. Kanske om det var en svartvit skärm etc. etc.

Sedan tar det för LÅNG tid innan grejorna kommer till kunden PERFEKT för en scam.. då låtsas företaget att grejorna tar tid etc.

ÄVEN fast de vill ha in så många ordrar som möjligt borde de enkelt kunna få bra pris i alla fall.

Plus att de inte har en F-skatt! detta är ju FEL i vilket fall som helst.. kanske de lurar staten eller vem fan som helst, men det är ju i så fall inte RÄTT att köpa sådana grejor

Beställt Cd-skivor på Ginza?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Tycker det hela verkar helt konstigt.
I vilket fall som helt har jag fått en avi från posten att jag skall hämta ut ett paket.

Skrattar bäst som skrattar sist

Jojo! Posta bild på det så kanske jag tror på det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Jojo! Posta bild på det så kanske jag tror på det!

visst då gör jag väl det.
Men jag tycker man måste tro lite på folk.
Liksom allt handlar inte om pengar, och jag tror på grabbarna.
LÄSTE jag någon som skrev i ett annat forum..

Kanske inte håller med hela vägen, men lite sanning är det.

Permalänk
Avstängd

Finns en del mytomaner, så varför ska man tro på vad en person säger/skriver?
En bild kan inte ljuga.

Jag har levt med mytomaner runt mig i princip hela livet och känner igen en mytoman ganska snabbt, men det är bara genom att träffa personen i verkligheten.. svårt å beskriva men deras betende ändras lite när fantasin hoppar igång, jävligaset är att min sambo är en sådan
Valdi har redan visat dom klassiska gensvaren om man konfronterar en sådan person
T ex. Om lögnen är på väg att bli avslöjad så drar dom med en större lögn som får gärna bli genomskådad och bortförklarad som skämt (statsminister?)... för hårt press så flippa dom ut och.. ja, förra tråden skrev ju någon att Valdi hade hotat med advokater och knippsa bollarna på sanningsvetarna... ett par dagar senare förnekar Valdi att det var han (d'oh) och påstår att hans konto blivit hackad.

Sen hela historien är ett skämt, dom försökte tidigare med att sälja dessa datorer till bilfirmor m.m (köp en bil få dator på köpet), hm, affärsmän är SVÅRARE att lura, så nästa steg är väl dom som affärsmän lurar.. oss konsumenter.
Var det inte så att Valdi sa att dom hade datorerna sen tidigare men sen ändra sig till att dom ska tillverkas?
Men om dom nu har datorerna så är det bara dom första som får dom och resten blir utan.

Och vem fan skulle börja tillverka datorer jävligt billigt till en pucko från gatan rakt av så där men kan inte tillverka till kända hjälporganisationer.. eller varför inte bli den stora hjälten i "en dator per barn" i fattiga länder som den kända $100 datorn??

Jag tror inte en sec på medison, för många lögner

Men hey, enligt en artikel i aftonbladet så har svenska folket genomsnitt IQ 104... börjar förstå det, med tanke på alla politiker som kommer till makten och alla lättlurade stackare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Tycker det hela verkar helt konstigt.
I vilket fall som helt har jag fått en avi från posten att jag skall hämta ut ett paket.

Skrattar bäst som skrattar sist

Vad var det i paketet?
5 burkar antidepressiva medel?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Tycker det hela verkar helt konstigt.
I vilket fall som helt har jag fått en avi från posten att jag skall hämta ut ett paket.

Skrattar bäst som skrattar sist

Jag har fått många avier från posten, men det har aldrig legat några laptops i paketen

Var där ingen avsändare?

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Jag gissar på ett vykort där det står:

Hi.
I'm glad you made it possible for me to be a millionar. Me and my company Medison Computers is sorry to say that we couldnt deliver any computers.
Please help us continue our researches.
We takes VISA, American Express and Mastercard.
Every payment counts!

Greetings from Bahamas.

PS. You find our bankaccount on our website.ds

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

jag tror inte på detta en sekund, scamscamscam!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Sidan är nere om ni inte har märkt det.

http://www.medison.se/ länkar bara till webbhotellet.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA GULD

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Protectera AB

October 8, 2007
Medison buying Brazilian Company

Medison is buying a Brazilian company. "The company has 40 employees and has a logistic structure that we've been looking for", says Valdi Ivancic.

Står det på sidan, mycket trovärdigt ... snart är de här

Visa signatur

protectera.se

Permalänk
Medlem

Hur går det? Har ni fått tillbaka era pengar?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag har fått min dator...

Och om ni ursäktar mig så ska jag fixa fram lite HIVvaccin och se om jag kan göra något åt den där dumma cancern som drabbar så många människor.

BRB

Permalänk
Medlem

Kan du passa på att göra en evighetsmaskin åt mig när du ändå håller på, har alltid velat ha en sån. Då behöver man inte spara energi eller nåt sånt, trevligt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad är senaste nytt?

Har folk verkligen fått sina Medison-datorer? Om det är så, funkar de bra? Om inte de fått några, fick de några pengar tillbaka?

Vad händer i Medison-företaget, det har varit mycket, mycket tyst i media kring dem det senaste halvåret...