OCZ lanserar ddr3-minnen med xmp

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar ddr3-minnen med xmp

Tillverkaren OCZ har idag lanserat ett kitt om två ddr3-minnen som utvecklats för att användas med Intels kommande styrkets X38. De har något som heter "Extreme Memory Profiles" som liknar Nvidias spd-teknik "Enhanced Performance Profiles" väldigt mycket.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Släng på lite snygg metall på ett standardminne och ta sedan hutlöst betalt för plåtbiten och sälj den till hugade och naiva tonåringar. Ett vinnande koncept!

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Och vad kommer dom kosta allstå hur mycket? många, många, många slantar

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Avstängd

XMP, SPD, bah... kan de inte följa JEDEC istället för att komma upp med nya icke-standard saker själva hela tiden.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade för länge sen på deras grejer. Överpriser och stulna idéer gör att jag inte tycker om deras Produkter. Sen att dom försöker sälja i princip gamla idéer som nya, gör saken inte bättre.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Priset kommer väl landa på ca 5500-6000kr för 2x1GB.

Anledningen till att priset är högt har att göra med DDR 3 är rätt nytt
jag kan säga att OCZ tjänar mycket på att sälja dessa minne.

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till topic, tack.