Transcend lanserar mångsidig mp3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Transcend lanserar mångsidig mp3-spelare

Tillverkaren Transcend har idag lanserat mp3-spelaren T.sonic 840 som finns i storlekar om två eller fyra gigabyte. Spelaren har en 1,8-tums skärm samt en karaoke-funktion.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ser ut som en ipod

Permalänk
Medlem

Ser ut som en mp3-spelare..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

verkar vara ett bra alternativ till ipod.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Inaktiv

Skrämmande att så många jämför med iPod's som om Apple vore först/bäst i världen på bärbara Mp3-spelare. Bara för att varannan invånare råkar äga en iPod betyder det inte mycket.

Som att jämöra X bil-märke emot Ford bara för att dom var bland det första företaget att tillverka bilar.

Detta är en Mp3/media-spelare, punkt slut.

Permalänk
Inaktiv

har hellre en iriver än en ipod....inte för att det hade nåt med ämnet att göra :S

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara helt okej:) Snygg och prisvärd!

Men skriv gärna 262 000 färger. 262 k är väl okej, men "262 tusen" ser lite väl slarvigt ut...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

sa inte att det Var en ipod, sa att den ser ut som en.

Permalänk
Medlem

Du glömde även skriva vad den inte såg ut som...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

aha vilken hög vill ha faktor då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mekzo
ser ut som en ipod

Du menar att den är fyrkantig, har en skärm och några knappar?

Ja, vilken rip-off!

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett rätt bra val faktiskt.
30 timmar är ju inte fy skam, men skärmen klarar man sig utan faktiskt, iallafall jag. Men om ljudet är bra så kanske det är värt det ändå, man kan ju hoppas

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Gränssnittet är ju nästan det viktigaste på en bra mp3-spelare och jag har än så länge inte stött på någon som kommit i närheten av ipodarnas. Jag skulle absolut kunna tänka mig ta en sidoromans och köpa något annat än ipod om det hade varit så att det fanns något som höll måttet. Sedan är jag lite låst till ipod då jag köpt en del musik i itunes store.

Klarar den där spelaren av att köpa någon form av köpt musik?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Gränssnittet är ju nästan det viktigaste på en bra mp3-spelare och jag har än så länge inte stött på någon som kommit i närheten av ipodarnas. Jag skulle absolut kunna tänka mig ta en sidoromans och köpa något annat än ipod om det hade varit så att det fanns något som höll måttet. Sedan är jag lite låst till ipod då jag köpt en del musik i itunes store.

Klarar den där spelaren av att köpa någon form av köpt musik?

Personligen tycker jag att UMS är det bästa tänkbara gränssnittet. Men smaken är väl som baken, antar jag.

Ang. köpt musik så går väl DRM-fria filer att spela på vilken spelare som helst? Annars finns ju alltid CD-skivor fortfarande.

Permalänk

Liknar Samsungs, däremot!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Ser snarare ut som en Iphone. Hur som helst så tyckte jag det var billigt även om det bara var en mp3 spelare som klarar av att spela upp musik. Film och kamera gör ju inte saken bättre samt en batteritid på 30 timmar. Frågan är dock vad det är för kvalite på ljudet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Personligen tycker jag att UMS är det bästa tänkbara gränssnittet. Men smaken är väl som baken, antar jag.

Ang. köpt musik så går väl DRM-fria filer att spela på vilken spelare som helst? Annars finns ju alltid CD-skivor fortfarande.

Jag tänkte mer på gränssnittet mellan människan och spelaren, där fortfarande ipodarna ledande.

Angående DRM-fri musik så är jag helt för det, tyvärr så är utbudet inte helt bra på den fronten. Det är i stort sett bara itunes som håller måttet när det kommer till utbud. CD är inget alternativ, av flera anledning. Miljöaspekten är en, hålla på och frakta skivor över hela världen när det är onödigt. Sedan är det lite jobb med att konvertera. Sen har vi det största problemet och det är att vänta på att skivorna ska skickas från USA...
CD-skivor har helt spelat ut sin roll i mitt liv, enda undantet är bootlegs och vissa rariteter som jag köper i samlingssyfte.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte är lika buggig som T.610, köpte en sån till morsan för den var så billig, men av någon anledning är det nåt som hindrar den från att ha fler än 150st filer, kul när man köper en mp3-spelare på 2GB så kan man inte ens utnyttja hälften.

Visa signatur

nej