Apple lanserar nya Ipod-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Men gued. Vad spelar det för roll för dig vad folk väljer och inte vaäljer, och varför?!
Deras probelm heltohållet. Om dom väljer en iPod för att dennes bästa tjejkompis har den är väl inge fel? Apple har helt enkelt lyckats med pr't...

O vadå, måste finnas otroligt många naiva människor här, för många kör ju t. ex. winodws eller hur? Och inte gör många det för att dom hade 5 stk olika OS att välja mellan o sedan valde dom windows!

Du som är patetisk. Skit i vad folk köper. Håll till dina egna problem!

Du lägger dig i sent i en diskution och ber mig hålla mig till mina egna problem? Skämtar du nu eller?

Nämn ett annat OS till PC som är såpass användarvänligt att nästan vem som helst kan lära sig det på ett par dagar?
Det var det mest urdumma exemplet jag hört på länge.
Det finns massor av mp3 spelare att välja mellan till skillnad vad det finns os.

Nej, om det är något som är patetiskt så är det ditt inlägg. Du tillför ingenting och gör bäst i att hålla tyst.

Vad är det med er mac använadare egentligen? Är det så att ni har svårt att höra kritik kring Apple?

Permalänk
Medlem

Öhhh, han syftar nog på Linux, Mac OSX osv.

Där börjar samma diskussion:

"Flest har Windows, alltså är det bättre!"
"Många väljer ju Windows för att alla har det, och för att de inte orkar leta efter alternativ."
"Mac OSX är bättre, och borde få mer utrymme (vilket det också börjar få)."

OSV.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Öhhh, han syftar nog på Linux, Mac OSX osv.

Där börjar samma diskussion:

"Flest har Windows, alltså är det bättre!"
"Många väljer ju Windows för att alla har det, och för att de inte orkar leta efter alternativ."
"Mac OSX är bättre, och borde få mer utrymme (vilket det också börjar få)."

OSV.

Jo det är ju klart, men för mig så var de andra OS aldrig något alternativ.
Linux är för komplicerat och omständigt. Dock gratis, vilket ju är bra. (men knappast något som vem som helst kan sätta sig och lära på ett par dagar)
OSX är ifs ganska enkelt, enklare än windows säger många.
Men det finns färre kompatibla program till OSX och man måste köpa en mac som är dyrare än PC. (vilket är därför jag vet många som väljer pc framför mac)

Därför tycker jag inte det kan jämföras mot mp3 spelare då det finns betydligt fler val. I samma prisklass och användarvänlighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jo det är ju klart, men för mig så var de andra OS aldrig något alternativ.
Linux är för komplicerat och omständigt. Dock gratis, vilket ju är bra. (men knappast något som vem som helst kan sätta sig och lära på ett par dagar)

OSX är ifs ganska enkelt, enklare än windows säger många.
Men det finns färre kompatibla program till OSX och man måste köpa en mac som är dyrare än PC. (vilket är därför jag vet många som väljer pc framför mac)

Därför tycker jag inte det kan jämföras mot mp3 spelare då det finns betydligt fler val. I samma prisklass och användarvänlighet.

före eller efter man vant sig vid Windows? för jag vet ingen som "lär" sig det heller automatiskt på vare sig 2 dagar eller 2 veckor. det finns ett flertal Linuxvarianter som för nybörjare är många gånger enklare och mindre problembenägna än Windows idag, men du har inte prövat dem är den enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg.

"säger många" du har mao inte prövat OSX heller.

oj vad uddlös den slutklämmen lät helt plötsligt. "jag har bara prövat x, men vad jag hört är alla andra MP3-spelare dåliga och komplicerade så varför ska jag då ens pröva dom?"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jo det är ju klart, men för mig så var de andra OS aldrig något alternativ.
Linux är för komplicerat och omständigt. Dock gratis, vilket ju är bra. (men knappast något som vem som helst kan sätta sig och lära på ett par dagar)
OSX är ifs ganska enkelt, enklare än windows säger många.
Men det finns färre kompatibla program till OSX och man måste köpa en mac som är dyrare än PC. (vilket är därför jag vet många som väljer pc framför mac)

Därför tycker jag inte det kan jämföras mot mp3 spelare då det finns betydligt fler val. I samma prisklass och användarvänlighet.

de som brukar racka ner på ipod, brukar ju t.ex. klaga på att den har färre inställningar, färre funktioner, är inte det lite samma sak som färra kompatibla program, vad du nu menar med det me tanke på att skillnaden mellan windows och OSX när det gäller kvalitativa program inte är SÅ stor, skitprogram därmot, där har windows ett övertag, alltså sånna program som egentligen inte är så bra.

men på sätt o vis har han ju rätt, många väljer ju windows enbart pga. att de alltid kört det OCH att grannen o alla andra har det, alltså kan man låna saker av varandra. många köper det oxå i lite ovetskap om att det faktiskt finns andra bra alternativ. precis som du klagar på att många köper ipod när det finns alternativ.

jag vill inte starta någon windows vs. osx diskussion här, är inte min mening, ville bara poängtera att han inte är ute o cyklar så mycket som några här antytt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
före eller efter man vant sig vid Windows? för jag vet ingen som "lär" sig det heller automatiskt på vare sig 2 dagar eller 2 veckor. det finns ett flertal Linuxvarianter som för nybörjare är många gånger enklare och mindre problembenägna än Windows idag, men du har inte prövat dem är den enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg.

"säger många" du har mao inte prövat OSX heller.

oj vad uddlös den slutklämmen lät helt plötsligt. "jag har bara prövat x, men vad jag hört är alla andra MP3-spelare dåliga och komplicerade så varför ska jag då ens pröva dom?"

Jaha, då har jag fått linux faboysen på mig oxå.
Tycker ditt inlägg känns lite uddlöst då dina påståenden om mig inte stämmer.
Jag har både använt OSX och Linux.
OSX då jag jobbat med bildbehandling, vilket det passar utmärkt till.
Linux Ubuntu har en kompis vilket skall vara en av de enklaste versionerna ute, vad jag har hört.
Det är en hel del program som strular för han och han måste "optimera" för att det skall fungera korrekt.
Så nej jag håller inte med dig. Det är mer komplicerat att sätta sig in i.
Min kompis håller med mig.

Jens, jag håller med dig att det är många som väljer windows för att de alltid har användt det och att det är det enda de kan.
Och jag hade lätt användt OSX om det hade fungerat med de "skit" program jag använder och fungerat på en PC.

Men jag tycker det är en dålig jämförelse som tidigare nämts då det är en jätte skillnad mellan ett os och en mp3 spelare.
Utbudet på mp3 spelare är så mycket större och de fungerar alla ungefär likadant.

Och jo, AndeaX.. min farmor lärde sig använda windows på ett par dagar.
Då menar jag surfa och skicka mail och de andra diverse saker som betala räkningar.
Dvs hon har lärt sig grunderna så hon kan använda det till det hon behöver.

Och här kommer min slutklämm, windows är bra för att det finns många program och annat det stödjer, men är kasst för det är buggigt och det kommer mycket virus.
Folk väljer det för att det är användarvänligt, billigare än mac, och för att många andra äger det vilket gör den kompatibel med många andras datorer.
Det är säkerligen ofta så att det är det enda OS de kan.
Ipoden är bra för att.. hmm.. den är ok, men det finns bättre mp3 spelare.
Folk väljer den för att många andra har den, den är inte mer kompatibel än andra mp3 spelare. Om den är lättare vill jag inte uttala mig om, men hur svår kan en mp3 spelare vara?
Den är heller inte billigare än bättre konkurenter.

Jag håller fast vid att det är en dålig jämförelse.

Det är därför jag kritiserar den. Jag tycker inte den är dålig för ett otränat öra, men det finns bättre och jag tycker den är överskattad.

Permalänk
Medlem

Touchen var grymt clean,

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82

Men jag tycker det är en dålig jämförelse som tidigare nämts då det är en jätte skillnad mellan ett os och en mp3 spelare.
Utbudet på mp3 spelare är så mycket större och de fungerar alla ungefär likadant.

hehe, jo, visst skiljer det lite, men principen är densamma. faktiskt mer likt än många andra jämförelser.
o som du säger, finns många mp3 spelare. o de är alla rätt lika.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jaha, då har jag fått linux faboysen på mig oxå.
Tycker ditt inlägg känns lite uddlöst då dina påståenden om mig inte stämmer.
Jag har både använt OSX och Linux.
OSX då jag jobbat med bildbehandling, vilket det passar utmärkt till.
Linux Ubuntu har en kompis vilket skall vara en av de enklaste versionerna ute, vad jag har hört.
Det är en hel del program som strular för han och han måste "optimera" för att det skall fungera korrekt.
Så nej jag håller inte med dig. Det är mer komplicerat att sätta sig in i.
Min kompis håller med mig.

Jens, jag håller med dig att det är många som väljer windows för att de alltid har användt det och att det är det enda de kan.
Och jag hade lätt användt OSX om det hade fungerat med de "skit" program jag använder och fungerat på en PC.

Men jag tycker det är en dålig jämförelse som tidigare nämts då det är en jätte skillnad mellan ett os och en mp3 spelare.
Utbudet på mp3 spelare är så mycket större och de fungerar alla ungefär likadant.

Och jo, AndeaX.. min farmor lärde sig använda windows på ett par dagar.
Då menar jag surfa och skicka mail och de andra diverse saker som betala räkningar.
Dvs hon har lärt sig grunderna så hon kan använda det till det hon behöver.

Och här kommer min slutklämm, windows är bra för att det finns många program och annat det stödjer, men är kasst för det är buggigt och det kommer mycket virus.
Folk väljer det för att det är användarvänligt, billigare än mac, och för att många andra äger det vilket gör den kompatibel med många andras datorer.
Det är säkerligen ofta så att det är det enda OS de kan.
Ipoden är bra för att.. hmm.. den är ok, men det finns bättre mp3 spelare.
Folk väljer den för att många andra har den, den är inte mer kompatibel än andra mp3 spelare. Om den är lättare vill jag inte uttala mig om, men hur svår kan en mp3 spelare vara?
Den är heller inte billigare än bättre konkurenter.

Jag håller fast vid att det är en dålig jämförelse.

Det är därför jag kritiserar den. Jag tycker inte den är dålig för ett otränat öra, men det finns bättre och jag tycker den är överskattad.

vaddå inte stämmer? poängen är att du fajtas så vilt och ogenomtänkt åt alla håll och försvarar dig med motargument som är identiska med de argument du finner dåliga om nån annan säger dem. din självinsikt är inte bristfällig, den är fullständigt frånvarande.

jag kan lära mormor surfa på 20 minuter, att lära mormor hålla en Windowsdator fungerande längre än så är däremot förmodligen omöjligt. och det finns MP-3 med större skillnader i menyhantering än det är UI-skillnader mellan OSX och Windows, och det är väll snarast den jämförelsen som blir mest relevant om mormor bara surfar ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jaha, då har jag fått linux faboysen på mig oxå.
Tycker ditt inlägg känns lite uddlöst då dina påståenden om mig inte stämmer.
Jag har både använt OSX och Linux.
OSX då jag jobbat med bildbehandling, vilket det passar utmärkt till.
Linux Ubuntu har en kompis vilket skall vara en av de enklaste versionerna ute, vad jag har hört.
Det är en hel del program som strular för han och han måste "optimera" för att det skall fungera korrekt.
Så nej jag håller inte med dig. Det är mer komplicerat att sätta sig in i.
Min kompis håller med mig.

Jens, jag håller med dig att det är många som väljer windows för att de alltid har användt det och att det är det enda de kan.
Och jag hade lätt användt OSX om det hade fungerat med de "skit" program jag använder och fungerat på en PC.

Men jag tycker det är en dålig jämförelse som tidigare nämts då det är en jätte skillnad mellan ett os och en mp3 spelare.
Utbudet på mp3 spelare är så mycket större och de fungerar alla ungefär likadant.

Och jo, AndeaX.. min farmor lärde sig använda windows på ett par dagar.
Då menar jag surfa och skicka mail och de andra diverse saker som betala räkningar.
Dvs hon har lärt sig grunderna så hon kan använda det till det hon behöver.

Och här kommer min slutklämm, windows är bra för att det finns många program och annat det stödjer, men är kasst för det är buggigt och det kommer mycket virus.
Folk väljer det för att det är användarvänligt, billigare än mac, och för att många andra äger det vilket gör den kompatibel med många andras datorer.
Det är säkerligen ofta så att det är det enda OS de kan.
Ipoden är bra för att.. hmm.. den är ok, men det finns bättre mp3 spelare.
Folk väljer den för att många andra har den, den är inte mer kompatibel än andra mp3 spelare. Om den är lättare vill jag inte uttala mig om, men hur svår kan en mp3 spelare vara?
Den är heller inte billigare än bättre konkurenter.

Jag håller fast vid att det är en dålig jämförelse.

Det är därför jag kritiserar den. Jag tycker inte den är dålig för ett otränat öra, men det finns bättre och jag tycker den är överskattad.

håller med om att ipoden är överskattad. sen att program inte stödjer andra os än windows är ju för att det mest använda os:et är just windows. linux/osx är inte lika stort och då vill inte enkla vinstdrivande företag optimera frö dom. men jag skulle nog kunna säga att linux är bättre än windows om man bortser från programkompatabilitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vaddå inte stämmer? poängen är att du fajtas så vilt och ogenomtänkt åt alla håll och försvarar dig med motargument som är identiska med de argument du finner dåliga om nån annan säger dem. din självinsikt är inte bristfällig, den är fullständigt frånvarande.

jag kan lära mormor surfa på 20 minuter, att lära mormor hålla en Windowsdator fungerande längre än så är däremot förmodligen omöjligt. och det finns MP-3 med större skillnader i menyhantering än det är UI-skillnader mellan OSX och Windows, och det är väll snarast den jämförelsen som blir mest relevant om mormor bara surfar ändå.

Poängen är att din uppfattning och min går isär kring jämförelsen av Operativsystem och mp3spelare.

År 1990 kom windows 3.0, och då gick de flesta som använde PC-datorer över till Windows. Men det var först kring 96-98 som det verkligen blev en boom av dator användande med Windows 95 & 98.
Idag är windows sedan lång tid tillbaka en standard då det är med marginal det mest använda operativsystemet.
Det är därför de flesta väljer windows då det enda operativ system de kan.

Gällande ipoden, som kom lanserades tre år efter den första mp3 spelaren i sverige, så tycker jag därimot att folk inte väljer det för att det är den enda mp3 spelaren de kan.
Utan för att det har blivit hysteri kring denna produkt och det är "inne" att äga en ipod.

Två vitt skillda saker.

Sedan anklagar du mig för att "fajtas ogenomtänk" och inte ha någon självinsikt.
Då du precis innan med nedlåtande ton förutsatte att jag varken hade användt mig av OSX eller Linux. Vilket du tydligen tyckte var så slående att din slutkläm blev uddlös.
Detta börjar bli löjligt.

Permalänk
Medlem

för att kanske komma tillbaka till MP3SPELARNA och lämna OPERATIVSYSTEMEN så fick jag just hem min ipod nano. En svart 8gigare, den är iaf INTE ful utan enligt mig mycket vacker, har dock inte hunnit testa den än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Poängen är att din uppfattning och min går isär kring jämförelsen av Operativsystem och mp3spelare.

År 1990 kom windows 3.0, och då gick de flesta som använde PC-datorer över till Windows. Men det var först kring 96-98 som det verkligen blev en boom av dator användande med Windows 95 & 98.
Idag är windows sedan lång tid tillbaka en standard då det är med marginal det mest använda operativsystemet.
Det är därför de flesta väljer windows då det enda operativ system de kan.

Gällande ipoden, som kom lanserades tre år efter den första mp3 spelaren i sverige, så tycker jag därimot att folk inte väljer det för att det är den enda mp3 spelaren de kan.
Utan för att det har blivit hysteri kring denna produkt och det är "inne" att äga en ipod.

Två vitt skillda saker.

visst, apple var absolut inte först, MEN de kom med sin spelare i ett gynnsamt läge, alltså exakt i rätt tid, inte för sent o inte för tidigt. o de lanserade en produkt som slog. det är väll exakt samma som du skriver om att "windows boomen" som kom 96-98. det fanns liknande saker innan, men det slog inte förän 96-98 i o med windows 95. precis som att ipod blivit lite "standard" idag.

det är lite komiskt att du först drar upp exemplet med windows, att det slog 96-98 även fast det fanns andra saker innan, flera år innan, o sen i nästa stycke skriver att det inte var samma sak med ipod, för att det fanns andra saker innan. o samtidigt tycker att det inte är samma sak :D:D

dina två stycken talar ju direkt emot varandra :D:D eller rättare sagt, i stora drag ståre exakt samma sak, med skillnaden att det är två olika produkter. man skulle kunna byta plats på "ipod" och "windows" i båda styckena och med reservation för åren så skulle informationen fortfarande stämma rätt bra.

WIRN: coolt. kan du skriva lite va du tycker sen? om nanon alltså, gärna lite bilder

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
visst, apple var absolut inte först, MEN de kom med sin spelare i ett gynnsamt läge, alltså exakt i rätt tid, inte för sent o inte för tidigt. o de lanserade en produkt som slog. det är väll exakt samma som du skriver om att "windows boomen" som kom 96-98. det fanns liknande saker innan, men det slog inte förän 96-98 i o med windows 95. precis som att ipod blivit lite "standard" idag.

det är lite komiskt att du först drar upp exemplet med windows, att det slog 96-98 även fast det fanns andra saker innan, flera år innan, o sen i nästa stycke skriver att det inte var samma sak med ipod, för att det fanns andra saker innan. o samtidigt tycker att det inte är samma sak :D:D

dina två stycken talar ju direkt emot varandra :D:D eller rättare sagt, i stora drag ståre exakt samma sak, med skillnaden att det är två olika produkter. man skulle kunna byta plats på "ipod" och "windows" i båda styckena och med reservation för åren så skulle informationen fortfarande stämma rätt bra.

WIRN: coolt. kan du skriva lite va du tycker sen? om nanon alltså, gärna lite bilder

Amen hur trög får man bli.
Visst, det är EN jämförelse. Men knappast spelar det roll då folk väljer.
Som jag skrev:
"Det är därför de flesta väljer windows då det enda operativ system de kan."

"Gällande ipoden, som kom lanserades tre år efter den första mp3 spelaren i sverige, så tycker jag därimot att folk inte väljer det för att det är den enda mp3 spelaren de kan.
Utan för att det har blivit hysteri kring denna produkt och det är "inne" att äga en ipod."

Det är väll ändå kanppast "inne" att äga windows? Snarare är macen mer trendig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Poängen är att din uppfattning och min går isär kring jämförelsen av Operativsystem och mp3spelare.

År 1990 kom windows 3.0, och då gick de flesta som använde PC-datorer över till Windows. Men det var först kring 96-98 som det verkligen blev en boom av dator användande med Windows 95 & 98.
Idag är windows sedan lång tid tillbaka en standard då det är med marginal det mest använda operativsystemet.
Det är därför de flesta väljer windows då det enda operativ system de kan.

Gällande ipoden, som kom lanserades tre år efter den första mp3 spelaren i sverige, så tycker jag därimot att folk inte väljer det för att det är den enda mp3 spelaren de kan.
Utan för att det har blivit hysteri kring denna produkt och det är "inne" att äga en ipod.

Två vitt skillda saker.

Sedan anklagar du mig för att "fajtas ogenomtänk" och inte ha någon självinsikt.
Då du precis innan med nedlåtande ton förutsatte att jag varken hade användt mig av OSX eller Linux. Vilket du tydligen tyckte var så slående att din slutkläm blev uddlös.
Detta börjar bli löjligt.

Windows 3.0 har ungefär lika mycket gemensamt med XP som en flaskköppnare har med en korkskruv. dina argument om vad man kan och vant sig med anser jag därmed forfarande lika ogenomtänkta oavsett vad du egentligen menar att du egentligen menar med dem.

iPod är inte cool idag, och har inte varit på flera år. iPod använder folk för att den är praktisk och snygg, att det sen är trendigt med snygga saker hör inte hit.

exakt, och en dag kommer du kanske själv begripa varför det är så dumt att köra med analogier som svänger åt båda hållen som försvar för en absolut och subjektiv åsikt.

mhm visst, nedlåtande ton, osv etc.. och du:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Amen hur trög får man bli.

jag börjar undra själv faktiskt.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Blänkande vitt är idag samma sak för vita som bling-bling för den svarta rikemanslookalikekulturen. Grymt ord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Windows 3.0 har ungefär lika mycket gemensamt med XP som en flaskköppnare har med en korkskruv. dina argument om vad man kan och vant sig med anser jag därmed forfarande lika ogenomtänkta oavsett vad du egentligen menar att du egentligen menar med dem.

Jag vet inte varför du jämför windows 3.0 med xp, då inget i min text handlade om det.

Citat:

Pod är inte cool idag, och har inte varit på flera år. iPod använder folk för att den är praktisk och snygg, att det sen är trendigt med snygga saker hör inte hit.

Jasså? Enligt dig då antar jag? Känner flera som har en helt annan uppfattning.
Ord står mot ord och dina argument är minst lika mycket subjektiva som mina.

Citat:

exakt, och en dag kommer du kanske själv begripa varför det är så dumt att köra med analogier som svänger åt båda hållen som försvar för en absolut och subjektiv åsikt.

Jag behöver inte säga mer än tack detsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Amen hur trög får man bli.
Visst, det är EN jämförelse. Men knappast spelar det roll då folk väljer.
Som jag skrev:
"Det är därför de flesta väljer windows då det enda operativ system de kan."

"Gällande ipoden, som kom lanserades tre år efter den första mp3 spelaren i sverige, så tycker jag därimot att folk inte väljer det för att det är den enda mp3 spelaren de kan.
Utan för att det har blivit hysteri kring denna produkt och det är "inne" att äga en ipod."

Det är väll ändå kanppast "inne" att äga windows? Snarare är macen mer trendig...

alla köper ipod, för att alla andra har dem, alltså att det är inne att ha en ipod.

alla köper windows, för att alla andra har det, är inte det oxå att vara "inne"?, att det är populärt att köpa för att alla andra har det.

varken ipod eller windows va först på marknaden, ändå blev de båda stora, för att de kom ut i exakt rätt tid o erbjöd nått som andra inte hade då. så marknadsmässigt är är det en rätt lik jämförelse, även om det är två helt olika produkter. du behövde inte välja ipod nä, så som du sa, men du behövde inte välja windows då heller. så förstår inte olikheterna.

för mig äre så samma sak. det ä väll inte "inne" på det sätt att man "flashar" med det inför kompisar, men "inne" i den meningen att alla skaffar det, för att alla andra har det.

men jaja, vi ser väll olika på det. du tycker inte att jämförelsen håller, jag tycker det, o ja verkar ju inte vara ensam om det. o frågan är vem som är trög o envis.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jag vet inte varför du jämför windows 3.0 med xp, då inget i min text handlade om det.

Jasså? Enligt dig då antar jag? Känner flera som har en helt annan uppfattning.
Ord står mot ord och dina argument är minst lika mycket subjektiva som mina.

Jag behöver inte säga mer än tack detsamma.

nu var det iof du som tog upp 3.0, men ok jag får väll bortse från det liksom det mesta du skriver utan att tänka på att det mptsäger annat du bluddrat ur dig..

har inte sagt annat än att jag är subjektiv i min åsikt, i fallet logik är jag däremot högst objektiv. och du helt frånvarande.

vad är du 12? namnet lurar mig att tro 25 men det kan ju mycket väl finnas 12 på dussinet av Jonathanar iof..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
alla köper ipod, för att alla andra har dem, alltså att det är inne att ha en ipod.

alla köper windows, för att alla andra har det, är inte det oxå att vara "inne"?, att det är populärt att köpa för att alla andra har det.

varken ipod eller windows va först på marknaden, ändå blev de båda stora, för att de kom ut i exakt rätt tid o erbjöd nått som andra inte hade då. så marknadsmässigt är är det en rätt lik jämförelse, även om det är två helt olika produkter. du behövde inte välja ipod nä, så som du sa, men du behövde inte välja windows då heller. så förstår inte olikheterna.

för mig äre så samma sak. det ä väll inte "inne" på det sätt att man "flashar" med det inför kompisar, men "inne" i den meningen att alla skaffar det, för att alla andra har det.

men jaja, vi ser väll olika på det. du tycker inte att jämförelsen håller, jag tycker det, o ja verkar ju inte vara ensam om det. o frågan är vem som är trög o envis.

Japp, vi har olika uppfattningar kring detta. Jag orkar inte orda om detta mer då denna tråd har gått helt överstyr.
Delvis är det naturligtvis mitt fel.

Nåja, det är väll sånt som händer då mycket envisa människor diskuterar.
Vill tacka dig för att vara den enda i den här diskutionen (ink mig) som bettet sig någorlunda civiliserat och moget.

Det ovanstående inlägget tänker jag inte bemöda mig svara på då det bara kommer bryta ut i en värre pajkastning än vad det redan är.

Permalänk
Medlem

Var och tittade på nya nanon idag...fy fasiken va liten den är! Helt otroligt!

Såg bara en nackdel; CowerFlow. Riktigt segt. Allt annat flöt på helt utan problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Var och tittade på nya nanon idag...fy fasiken va liten den är! Helt otroligt!

Kan inte mer än hålla med - det är mycket bättre i verkligheten än på bild

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!