Permalänk
Medlem

Bioshock AA?

Hej!

Är det någon som vet hur man får AA i Bioshock?
Jag använder ati tray tool, det funkat på tex Oblivion och Medieval 2, där märker man tydlig när jag användet ati tray toll och när jag inte gör det, men inte i Bioshock. Finns inte heller i grafik inställningarna i spelet.

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem

Re: Bioshock AA?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
Hej!

Är det någon som vet hur man får AA i Bioshock?
Jag använder ati tray tool, det funkat på tex Oblivion och Medieval 2, där märker man tydlig när jag användet ati tray toll och när jag inte gör det, men inte i Bioshock. Finns inte heller i grafik inställningarna i spelet.

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

ati x1800xt 512

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
ati x1800xt 512

AA i Bioshock stöds inte med nuvarande drivrutiner från ATI. Det du kan testa är att döpa om .exe filen till oblivion.exe men då tappar du stöd för en diverse hotfixes osv. Dessutom är nog ditt kort i det klenaste laget...

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Inaktiv

det finns fusk för att få AA i bioshock o andra UE3-spel.

Permalänk
Medlem

tror inte det har så mycket med honoms gradfikkort att ögra eftersom att det inte finns med mit 8800GTS heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
tror inte det har så mycket med honoms gradfikkort att ögra eftersom att det inte finns med mit 8800GTS heller.

Jo. Funkar med de senaste drivrutinerna i DX9.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Avstängd

AA funkar väll inte heller i Airborne?

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så stödjer inte UE3 motorn AA, vetifan om det är sant... verkar vara det iaf.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

mm jag har med läst det att Unreal motorn inte stödjer AA (inte ännu)

Permalänk

Nej det verkar inte som UE3 motorn stöder AA. Spelen som varit baserade på den ser tycker jag, skit ut och kräver tok mycket.

Permalänk
Avstängd

jag tycker UT3 motorn ser väldigt bra ut.

Permalänk

Nja, jag håller med Peter ovan här. UT3 motorn ser väldigt bra ut och är bra optimerad. Bioshock kräver inte speciellt mycket för att fungera bra. Såklart beror det på vad för ingameinställningar man spelar med samt upplösning men du kan absolut med en 2 år gammal config se till att spelet fungerar helt okej.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hehe . Spelade Bioshock demon på datorn i sign (på low då givetvis), och det flöt faktiskt förvånandsvärt bra .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Möjligtvis om de haft AA kunde de sett hyffsat ut. Spelar 1280x1024 Max i Bioshock, kör Airborne i 1080i på 360´n. Hade förväntat mig klart vassare grafik från en sådan hypad grafikmotor. Känns tecknat. Vattnet i Bioshock ser bra ut iaf.

Permalänk
Medlem

går att fixa AA i bioshock ifall man använder nHancer och kör AA-compability på Rainbow Six: Vegas som använder samma motor. Vet dock inte om det enbart går med 8800-kort eller om det funkar på alla. tror det endast är MSAA som funkar också.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!