Medison lovar att leverera tusenkronorsdatorn

Permalänk
Inaktiv

Re: Hej tomten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Hej m0rk="Tomte"

Och du. Nuukeer är du läskunnig? be mamma läsa nedanstående så du förstår
"Inga datorer levererade inga pengar dragna från kontot!"

jaha, tror jag ska läsa lite innan jag skriver i fortsättningen. kthxbai.

Permalänk
Medlem

Re: Hej tomten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Hej m0rk="Tomte"

Och du. Nuukeer är du läskunnig? be mamma läsa nedanstående så du förstår
"Inga datorer levererade inga pengar dragna från kontot!"

Och ändå skriver VDn själv: "I de få fall som det ska ha dragits några pengar via 2CO så kan även dessa pengar fås tillbaka."

Det tolkar jag som att det i vissa fall dragits pengar trots att bevisen för en dator aldrig existerat, dvs man blir blåst iallfall.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Tänkte ge lite sanning till vissa kommentarer...

Som en av de som valde att ta en väl kalkylerad risk med att bli blåst så beställde jag en laptop av dem, även om även jag tror att det är ett scam.

Pengar drogs från kontot, men hålls som reserverade av 2CO och skickas först till Medison efter levererad vara, detta efter att ha kollat med VISA.

Dock kan man ju fråga sig vem som är vinnare i detta ev scam?
Medison får inga pengar men har skapat en hype kring sin laptop och har många order på den. Den enda som jag kan se som vinnare är 2CO som säkert kan få en del intäkter på räntorna på de pengar de håller på, vad sägs om att det hela kanske är så att Medison och 2CO är i linje med varandra och delar på ränteintäkterna? Därav att det inte heller kommer tydliga svar från någon av parterna. De kör ett tag till för att vinna tid, och tid i detta fallet är samma som ränteintäkter, därefter backar de ur, betalar tillbaka men har gjort sig en hacka på räntorna. Man undrar ju... Smart idé i så fall och inte det minsta olaglig!

Visa signatur

| Asus P5W DH Deluxe | Aspire X-Cruiser Silver | OCZ 6400 CL5 4x2048MB @ CL4 | Targan Easycon 580W | Intel Core 2 Duo - Conroe E6850 3,0 @ 3,3 GHz | Asus GeForce 8800 GTX @ 630/2000 MHz | Seagate Barracuda 2 x 320 GB 7200 rpm raid 1 | Thermaltake Blue Orb II | Zalman VF900-Cu | HP LP2335 23" 16:9 |

Permalänk
Medlem

Foliehatt på! DMartensson kan vara något på spåren :P. Hade vart väldigt smart av Medison att göra just så men jag tror bara att den där stackars Vladic är en sinnesförvirrad mytoman som gör vad som helst för att hålla sina vanföreställningar vid liv, jag tror att han mest av alla tror på att dessa datorer finns och kommer att leveraras. Antingen det eller så är han bara korkad!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

Kan man skicka mail till dom så kommer dom alldrig svara då det är säkert 50 000 pers som skrivit en massa frågor som inte går att besvara. Men ringa kan va möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
ja jävlar, synd om det inte blir av. jag har inte beställt, men jag komemr att göra det om folk börjar få sina datorer!

Det är också precis vad dom vill, i flera liknande "scams" så har försäljaren sålt några datorer som dom gör förlustaffär på för att sedan pengarna ska rusa in eftersom folk säger "Jag har fått min dator". Därefter går dom under jorden. Någonting som säkerligen Medison också snart kommer göra.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DMartensson
Den enda som jag kan se som vinnare är 2CO som säkert kan få en del intäkter på räntorna på de pengar de håller på, vad sägs om att det hela kanske är så att Medison och 2CO är i linje med varandra och delar på ränteintäkterna? Därav att det inte heller kommer tydliga svar från någon av parterna. De kör ett tag till för att vinna tid, och tid i detta fallet är samma som ränteintäkter, därefter backar de ur, betalar tillbaka men har gjort sig en hacka på räntorna. Man undrar ju... Smart idé i så fall och inte det minsta olaglig!

Jag är rätt säker på att det är olagligt att göra så. Man får inte bedriva försäljning om man inte har för avsikt att faktiskt sälja något.

Vi skulle behöva ett utlåtande från en juridikkunnig - eller åtminstone någon som kan länka till den aktuella lagparagrafen. Men jag tror att om Valdi kan dömas till åtminstone böter om det visar sig att datorerna aldrig funnits.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Hej m0rk="Tomte"

Och du. Nuukeer är du läskunnig? be mamma läsa nedanstående så du förstår
"Inga datorer levererade inga pengar dragna från kontot!"

Lägg ner din attityd om du ska hänga här. Det finns ingen anledning för dig att börja använda kass attityd.

ON-T:

Jag trodde först att Medison var ett stort bolag, hade fel tydligen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

De här e så jävla kul, bästa skiten! De e så spännande å underhållande att vänta på hur de här slutar. De e som en tv-serie man inte kan slita sig loss från å som man längtar så mycke till tills de kommer igen

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Lägg ner din attityd om du ska hänga här. Det finns ingen anledning för dig att börja använda kass attityd.

ON-T:

Jag trodde först att Medison var ett stort bolag, hade fel tydligen.

De har nog medvetet valt ett namn som ska låta som ett halvkänt PC-fabrikat, tyska Medion. De kunde inte valt något väldigt känt namn, ingen hade gått på om det kallat datorerna för "Dull", "KP" eller "Azer", men Medison och Medion låter rätt likt, och Medion är tillräckligt känt för att folk ska känna igen det, men tillräckligt okänt för att folk inte ska upptäcka att det är skillnad på "Medion" och "Medison".

Att det är solklar bluff från böjan till slut, helt utan goda intentioner, behöver jag nog knappast upplysa om...

Jag vet inte vad som är mest hopplöst: Folk som går på sådant här, eller folk som dessutom ursäktar sig med att det "kan vara sant" eller "jag tog en medveten risk". Ingen kan påstå att risken är vettig bara för att den är "kalkylerad". Det är inte så man beräknar risker!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett uppslag på check2pay! Detta är kanske inte relevant, men det ser ut som dom registrerade domänen 2007-05-17!? (det kanske bara är en tillfällighet) vad vet jag

omain Name: check2pay.com

Status: clientTransferProhibited

Registrar: ENOMX INC.
Whois Server: whois.enomx.com
Referral URL: http://www.enomx.com

Expiration Date: 2008-05-17
Creation Date: 2007-05-17
Last Update Date: 2007-05-17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jas_99
Jag gjorde ett uppslag på check2pay! Detta är kanske inte relevant, men det ser ut som dom registrerade domänen 2007-05-17!? (det kanske bara är en tillfällighet) vad vet jag

omain Name: check2pay.com

Status: clientTransferProhibited

Registrar: ENOMX INC.
Whois Server: whois.enomx.com
Referral URL: http://www.enomx.com

Expiration Date: 2008-05-17
Creation Date: 2007-05-17
Last Update Date: 2007-05-17

Företaget de använder heter "2CheckOut":

Citat:

Domain Name: 2CHECKOUT.COM
Registrar: TUCOWS INC.
Whois Server: whois.tucows.com
Referral URL: http://domainhelp.opensrs.net
Name Server: NS1.TWTELECOM.NET
Name Server: NS2.TWTELECOM.NET
Name Server: UDNS03.PROLEXIC.NET
Name Server: UDNS04.PROLEXIC.NET
Status: clientDeleteProhibited
Status: clientTransferProhibited
Status: clientUpdateProhibited
Updated Date: 01-nov-2006
Creation Date: 28-dec-1999
Expiration Date: 28-dec-2009

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
De har nog medvetet valt ett namn som ska låta som ett halvkänt PC-fabrikat, tyska Medion. De kunde inte valt något väldigt känt namn, ingen hade gått på om det kallat datorerna för "Dull", "KP" eller "Azer", men Medison och Medion låter rätt likt, och Medion är tillräckligt känt för att folk ska känna igen det, men tillräckligt okänt för att folk inte ska upptäcka att det är skillnad på "Medion" och "Medison".

Att det är solklar bluff från böjan till slut, helt utan goda intentioner, behöver jag nog knappast upplysa om...

Jag vet inte vad som är mest hopplöst: Folk som går på sådant här, eller folk som dessutom ursäktar sig med att det "kan vara sant" eller "jag tog en medveten risk". Ingen kan påstå att risken är vettig bara för att den är "kalkylerad". Det är inte så man beräknar risker!

Jag anser det som en väl någorlunda vettig riskinvestering jämfört med att spela på lotto eller betting. 2checkout verkar som ett seriöst företag som får ta smällen om inga datorer blir levererade, det är lite där skon klämmer om Medison nu inte levererar.

Ska helt klart bli intressant att se vad som händer och hur 2checkout hanterar det.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Re: Medison lovar att leverera tusenkronorsdatorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
I ett nytt pressmeddelande lovar det omstridda företaget Medison att leverera datorer till sina kunder. De flera veckor långa leveransförseningarna skylls på problem i ”logistikledet”.

Läs nyheten

Så med andra ord så har dom som skrivit på andra sidor att dom redan fått sina datorer ljugit

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
De har nog medvetet valt ett namn som ska låta som ett halvkänt PC-fabrikat, tyska Medion. De kunde inte valt något väldigt känt namn, ingen hade gått på om det kallat datorerna för "Dull", "KP" eller "Azer", men Medison och Medion låter rätt likt, och Medion är tillräckligt känt för att folk ska känna igen det, men tillräckligt okänt för att folk inte ska upptäcka att det är skillnad på "Medion" och "Medison".

Att det är solklar bluff från böjan till slut, helt utan goda intentioner, behöver jag nog knappast upplysa om...

Jag vet inte vad som är mest hopplöst: Folk som går på sådant här, eller folk som dessutom ursäktar sig med att det "kan vara sant" eller "jag tog en medveten risk". Ingen kan påstå att risken är vettig bara för att den är "kalkylerad". Det är inte så man beräknar risker!

Okej, titta där. Där fintade dom mig nästan för jag vet knappt bilket bolag Medion är men kände igen det trodde jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oroar inte grabbar, Medison kommer att leverara datorerna, de har ju lovat!

De lovade ju!

Hedersord. Svär. Mammashuve. Walla.

Word!

Det är ju rätt smart att dra ner sidan en stund också. Folk tappar hoppet totalt men när den dyker upp igen lär dom ha fått desto mer beställningar. Hade varit kul att veta hur många datorer dom "sålt".

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Haha. De kanske väntar med att leverera tills datorerna faktiskt GÅR att bygga för under tusenlappen...

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem

Det är ju fullkomligt ologiskt att de skulle kunna leverera dessa datorer till utsatt pris. OLPC's är dyrare och har mindre värdefulla komponenter.

Om denna Valdi Ivancic kan trolla med knäna så kanske det går... (det går alltså inte för den som ändå hoppas) men om man ser till de fakta som finns så pekar ALLA tecken på att det är bluff.

Hade ingen aning om att Medion fanns, så där är ännu ett tecken på bluff med den solklara namn-rippen.

Permalänk
Medlem

Medion och Medison är det två olika företag, det ena av dem säljer bärbara datorer det andra är en bluff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
De har nog medvetet valt ett namn som ska låta som ett halvkänt PC-fabrikat, tyska Medion. De kunde inte valt något väldigt känt namn, ingen hade gått på om det kallat datorerna för "Dull", "KP" eller "Azer", men Medison och Medion låter rätt likt, och Medion är tillräckligt känt för att folk ska känna igen det, men tillräckligt okänt för att folk inte ska upptäcka att det är skillnad på "Medion" och "Medison".

Att det är solklar bluff från böjan till slut, helt utan goda intentioner, behöver jag nog knappast upplysa om...

Jag vet inte vad som är mest hopplöst: Folk som går på sådant här, eller folk som dessutom ursäktar sig med att det "kan vara sant" eller "jag tog en medveten risk". Ingen kan påstå att risken är vettig bara för att den är "kalkylerad". Det är inte så man beräknar risker!

Jag delar inte riktigt din uppfattning kring risktagande, dessutom är det ett fritt land. Låt de som är villiga att offra 1000 kr göra det. Personligen kan jag bara hålla med en annan talare, det hela är som en såpa man bara måste få se upplösningen på!

Skulle det vara ett scam, fine, men jag avundas inte Vladi, visst han har säkert X MSEK, men kommer att behöva leva på flykt undan rättvisan resten av sitt liv. Kolla vad Posner (Truster) tycker om att leva i flykt i de intervjuer som skett, inget han rekommenderar precis, så då kan Vladi gott få samma h-lvete anser jag.

Over and out!

Visa signatur

| Asus P5W DH Deluxe | Aspire X-Cruiser Silver | OCZ 6400 CL5 4x2048MB @ CL4 | Targan Easycon 580W | Intel Core 2 Duo - Conroe E6850 3,0 @ 3,3 GHz | Asus GeForce 8800 GTX @ 630/2000 MHz | Seagate Barracuda 2 x 320 GB 7200 rpm raid 1 | Thermaltake Blue Orb II | Zalman VF900-Cu | HP LP2335 23" 16:9 |

Permalänk
Medlem

Om ingen skrivit det innan

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%...

han verkar ju vara en riktig företagare

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Där kommer aldrig att komma några tusenkronorsdatorer från Medison.

Även om hela idén kanske var seriöst tänkt från början, så är det omöjligt att dra igång ett sådant här projekt utan folk som ställer upp med riskkapital. Dessa finansiärer vill ha avkastning på sitt insatta kapital, och sysslar inte med någon välgörenhet. När eller om det börjar bli oroligt så drar dom sig ur fortare än ögat, och då står nu Medison både utan pengar och förtroendekapital.

Så tror ni på att en firma i Sydamerika skall bygga datorer till Medison, leverera dessa till Medison som skall skeppa ut dom till sina kunder utan att få betalt först, då tror ni väl på tomten med

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Jag anser det som en väl någorlunda vettig riskinvestering jämfört med att spela på lotto eller betting. 2checkout verkar som ett seriöst företag som får ta smällen om inga datorer blir levererade, det är lite där skon klämmer om Medison nu inte levererar.

Ska helt klart bli intressant att se vad som händer och hur 2checkout hanterar det.

Lotto är inte vettigt det heller eller andra spel som bygger på tur. De kan aldrig vara en investering eftersom väntevärdet är under 1. Vad får dig att tro att 2checkout är seriöst då, eller att man faktiskt betalar via dem? Vad får dig att tro att Medison inte kan lura dessa att släppa pengarna? Medison har räknat med att tjäna pengar på detta. De har inte planerat att leverera några datorer utom möjligen till ett fåtal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DMartensson
Jag delar inte riktigt din uppfattning kring risktagande, dessutom är det ett fritt land. Låt de som är villiga att offra 1000 kr göra det. Personligen kan jag bara hålla med en annan talare, det hela är som en såpa man bara måste få se upplösningen på!

Skulle det vara ett scam, fine, men jag avundas inte Vladi, visst han har säkert X MSEK, men kommer att behöva leva på flykt undan rättvisan resten av sitt liv. Kolla vad Posner (Truster) tycker om att leva i flykt i de intervjuer som skett, inget han rekommenderar precis, så då kan Vladi gott få samma h-lvete anser jag.

Over and out!

Folk får givetvis äta upp sina pengar eller torka sig i aset med dessa, men ingen kan säga att det är ett vettigt riskttagande. Man beställer nämligen inte datorn för att "offra" några pengar utan att faktiskt få sin dator. Att folk säger att de "chansade" vittnar bara om att de skäms över att de trampat i klaveret och försöker verka som att det var en "chansning" eller "kalkylerad risk" som någon skrev. Chansningen eller offret är en efterhandskonstruktion för att förneka att man är grundlurad. Dessutom skulle det som chansning eller "offer" vara tveksamt rätt moraliskt eftersom man då stöder brottslighet. Om än av aningslös dumhet.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

En lite underlig sak, varför fortsätter media (inklusive sweclockers) att dalta historien? Diskussionen förs ju inte direkt framåt, enligt min mening så skulle den enda intressanta nyheten om Medison kunna vara om de verkligen börjar leverera datorerna och att media annars borde lägga locket på och glömma historien.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
En lite underlig sak, varför fortsätter media (inklusive sweclockers) att dalta historien? Diskussionen förs ju inte direkt framåt, enligt min mening så skulle den enda intressanta nyheten om Medison kunna vara om de verkligen börjar leverera datorerna och att media annars borde lägga locket på och glömma historien.

Det är väl rätt viktigt att ta upp saken i media, för att informera folk som inte begriper det själva, att det är bluff?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det är väl rätt viktigt att ta upp saken i media, för att informera folk som inte begriper det själva, att det är bluff?

Visserligen, men jag tycker att proportionerna har blivit för stora. Ta bara en titt i din spam låda och se hur mycket eventuella bedrägerier som finns där och som inte blir uppmärksammat.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

De som har beställt och betalt får tillbaks sina pengar nu:

http://www.idg.se/2.1085/1.120444

Verkar onekligen som det inte kommer några datorer, men om alla pengar kommer tillbaks har väl inte Valdi gjort någon drömaffär heller. Förmodligen är han bara en mytoman, som vissa har påpekat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Lotto är inte vettigt det heller eller andra spel som bygger på tur. De kan aldrig vara en investering eftersom väntevärdet är under 1

Ursäkta mitt felaktiga ordval, förstod du inte alls vad jag menade nu?
Att jag jämför mot lotto och betting är eftersom de är sannolikhetsbaserade, precis som att det är en sannolikhet att man får hem datorn. Det finns ingenting som heter tur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
. Vad får dig att tro att 2checkout är seriöst då, eller att man faktiskt betalar via dem?

http://en.wikipedia.org/wiki/2Checkout.com
"2Checkout.com (2CO) is an authorized online reseller for over 40,000 international web sites"

Om du har följt nyheterna på IDG eller här kan du se att 2CO har blivit kontaktade vid ett flertal tillfällen och bekräftat att de faktiskt håller i spektaklet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vad får dig att tro att Medison inte kan lura dessa att släppa pengarna? Medison har räknat med att tjäna pengar på detta. De har inte planerat att leverera några datorer utom möjligen till ett fåtal.

Givetvis finns det ju en risk att 2CO bli lurade, men då de är ett stort och välkänt företag kommer de bli tvungna att lösa problemen också.
Om du hade följt med hade du kanske läst att 2CO har lyssnat på sina kunder och därmed skickat tillbaka pengar eftersom inga datorer är levererade från medison
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Folk får givetvis äta upp sina pengar eller torka sig i aset med dessa, men ingen kan säga att det är ett vettigt riskttagande. Man beställer nämligen inte datorn för att "offra" några pengar utan att faktiskt få sin dator. Att folk säger att de "chansade" vittnar bara om att de skäms över att de trampat i klaveret och försöker verka som att det var en "chansning" eller "kalkylerad risk" som någon skrev. Chansningen eller offret är en efterhandskonstruktion för att förneka att man är grundlurad. Dessutom skulle det som chansning eller "offer" vara tveksamt rätt moraliskt eftersom man då stöder brottslighet. Om än av aningslös dumhet.

Här tycker jag du har helt fel. Om man förlitar sig på att mellanhänderna faktiskt används och är seriösa har man fortfarande ett visst skydd mot att bli blåst på pengarna. Risken att vara utan dator är således större än risken att vara utan pengar. Ett kalkylerat risktagande.
Jag kan tillägga att jag själv inte har beställt någon dator och inte heller har ett intresse i det, tycker bara att det blir mer spännande när de faktiskt använder en seriös mellanhand.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB