Terratec lanserar liten digital-mottagare

Permalänk
Melding Plague

Terratec lanserar liten digital-mottagare

Tillverkaren Terratec har idag lanserat en mycket liten digitaltv-mottagare med namnet Cinergy Piranha. Den är främst tänkt åt den bärbara marknaden och det medföljer även en antenn som i ihopskjuten är lika stor som en tändsticka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undra hur pass bra kvalitet och upplösning denna lilla apparat kan ge med tanke på sin storlek och usb gränssnittet.

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Avstängd

Den är nog lika dålig om inte sämre än tidigare Terratec bråte, 640*480 är nog max... med störningar som fan, men det kan bara vara så simpelt att min laptop som inte palla med den.

Bätre att spendera ett par kronor mer och köpa PCMCIA istället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Den är nog lika dålig om inte sämre än tidigare Terratec bråte, 640*480 är nog max... med störningar som fan, men det kan bara vara så simpelt att min laptop som inte palla med den.

Bätre att spendera ett par kronor mer och köpa PCMCIA istället

Jag har en tidigare version av Terratecs usb pinne och den klarar 720x576 och har inga störningar...

Jag använder den både till min laptop och till min stationära...

Edit/ Cinergy Hybrid XS heter mitt tv-kort /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Fast med så liten antenn? Skeptisk.

Permalänk
Medlem

Innehar också Cinergy Hybrid XS med en praktiskt sett lika liten antenn som den i nyheten. Har likt Cyberhof inga problem alls med att se vanlig digitaltv i 720x576, till och med SVT HD fungerar utmärkt utan anstymmelse till störningar. Får man störningar är det nog sannolikt att man placerat antennen på något olämpligt ställe.

Permalänk
Medlem

Då mäste man väll bo vid tv antennen!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Jag har en tidigare version av Terratecs usb pinne och den klarar 720x576 och har inga störningar...

Jag använder den både till min laptop och till min stationära...

Edit/ Cinergy Hybrid XS heter mitt tv-kort /Edit

Ah, bra att veta.. min laptop pallar inte då

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Den är nog lika dålig om inte sämre än tidigare Terratec bråte, 640*480 är nog max... med störningar som fan, men det kan bara vara så simpelt att min laptop som inte palla med den.

Bätre att spendera ett par kronor mer och köpa PCMCIA istället

Är PCMCIA tv-adapter generellt bättre? Vill veta eftersom min far kör via USB på sin bärbar med ett sisådär resultat.

Permalänk
Medlem

Ojoj, då kanske man kan slippa betala tvlicensen ändå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyk
Innehar också Cinergy Hybrid XS med en praktiskt sett lika liten antenn som den i nyheten. Har likt Cyberhof inga problem alls med att se vanlig digitaltv i 720x576, till och med SVT HD fungerar utmärkt utan anstymmelse till störningar. Får man störningar är det nog sannolikt att man placerat antennen på något olämpligt ställe.

Kan du verkligen få in SVT HD på den?
Synd på den låga upplösningen isf.
SVT HD är väl 720p, right?

StrydeR - tv-licens har ingenting med tv-apparater att göra, det har med huruvida du kan ta emot de sändningar som SVT sänder ut. Då du onekligen kan göra det med denna sticka, så måste du betala tv-avgift.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Kan du verkligen få in SVT HD på den?
Synd på den låga upplösningen isf.
SVT HD är väl 720p, right?

StrydeR - tv-licens har ingenting med tv-apparater att göra, det har med huruvida du kan ta emot de sändningar som SVT sänder ut. Då du onekligen kan göra det med denna sticka, så måste du betala tv-avgift.

Tjah, mitt inlägg var väl inte 100% seriöst kanske.. men det är ju enklare att förneka det hela om man visar att man inte har någon antennsladd till "tv'n"