Intel ersätter X38 efter ett halvår?

Permalänk
Melding Plague

Intel ersätter X38 efter ett halvår?

Det har varit en hel del skriverier kring Intels kommande styrkrets X38. Den ersätter den äldre entusiast-inriktade styrkretsen 975X och kommer att lanseras inom kort. Dock har det skrivits en del den senaste tiden kring en nyare styrkrets som heter X48.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som samma styrkrets, om jag inte har missuppfattat spec från x38?

jaja hoppas mitt x38 kommer nästa vecka då

Mvh
Phille

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Medlem

Hade för mig att x48 enbart var handplockade x38 riktad mot överklockare.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Vafan, nu hinner man knappt tänka att man vill köpa ett system innan det kommer 3 till :S

Permalänk
Medlem

Så e de ju hela tiden. Fast jag kan inte påstå att mitt BadAxe2 mobo känns gammalt ännu. Kan nog gott tänka mig att vänta på X48 eller ännu längre

Permalänk
Medlem

sitter man på scoket 478 som jag gör så kan man vänta några generationer till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
sitter man på scoket 478 som jag gör så kan man vänta några generationer till

Word Min P4 2,8ghz med Hå-Te räcker gott och väl. Det enda jag planerar att köpa till är ett lite vettigare grafikkort och ljudkort

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Word Min P4 2,8ghz med Hå-Te räcker gott och väl. Det enda jag planerar att köpa till är ett lite vettigare grafikkort och ljudkort

Beror väll på vad man använder datorn till.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Känns ju jättelönt att skaffa X38 i så fall

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Beror väl också mycket på vilken prisskillnad det blir mellan de båda? Om X48:an inte har så mycket nytt så kanske man köper en X38, på med lite vassare kylning och pressar upp FSB'n endå.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

... så om man ändå mest funderar på att köra ddr2 på nästkommande burk så är X48 rätt ointressant då antar jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Word Min P4 2,8ghz med Hå-Te räcker gott och väl. Det enda jag planerar att köpa till är ett lite vettigare grafikkort och ljudkort

Word igen. Jag tycker faktiskt att den processorn duger fortfarande. Kanske inte till de senaste spelen på high, men att komprimera film och packa filer är den ok.