Vendetta en ny kylfläns från OCZ

Permalänk
Melding Plague

Vendetta en ny kylfläns från OCZ

Tillverkaren OCZ har den senaste tiden satsat mycket på kylningsmarknaden och släppt en mängd nya kylflänsar. Den senaste heter Vendetta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde inte den där undersidan ge dålig värmeöverföring, måste ju vara svårt o få den helt plan..??

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Borde inte den där undersidan ge dålig värmeöverföring, måste ju vara svårt o få den helt plan..??

Den är antaligen lika plan som vilken annan kylare

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd

Då det är OCZ, så utgår jag att det är en kopia av en kylfläns från ett annat företag.

Vilken modell är den här en kopia på?

OCZ, har väl inte gjort något eget för engångsskull?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Skulle faktist se att den där kylarn funkar helt utmärkt, den har ju samma copparrör som gränslar med cpu;n. blir intressant att se lite resultat.

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Då det är OCZ, så utgår jag att det är en kopia av en kylfläns från ett annat företag.

Vilken modell är den här en kopia på?

OCZ, har väl inte gjort något eget för engångsskull?

Självklart är det ännu en kopia det handlar om. Såg en tråd borta på XS om denna, minns jag inte helt fel så var det en tillverkare som i princip bara hade denna tekniken som de hade kopierat/köpt skiten av.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Självklart är det ännu en kopia det handlar om. Såg en tråd borta på XS om denna, minns jag inte helt fel så var det en tillverkare som i princip bara hade denna tekniken som de hade kopierat/köpt skiten av.

Står skrivet i artikeln också.

Citat:

Tydligen är aluminiumflänsarna designade av tillverkaren Xigmatek som är baserade i Tyskland.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför inte OCZ satsar mer på deras kylaravdelning. De vill ju profilera sig till överklockare men släpper ut kylflänsar som varken är billiga eller effektiva.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Själv tycker jag att den gamla hyper 6 kylaren från Coolermaster borde få en uppgradering för att passa nya moderkort.

Permalänk

Xigmatek HDT-S963:

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

ennu en replika av infinity?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Rejäla heatpipes var det iaf.

Permalänk

värkar väldigt osmidigt att ha mellanrumm mellan hetpipsen viserligen är det aluminium emelan. men jag hadde föredragit coppar.

inget för mig i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Skitsamma kopia eller inte, vem bryr sig? Huvudsaken e om den kyler bra.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB