Radeon HD 2900 Pro lanseras i det tysta?

Permalänk
Medlem

Är HD 2900 Pro något att rekomendera till en HTPC eller ska jag välja 2400 eller 2600 istället, har det någon betydelse för mitt mål att klara att spela upp de mest krävande HD-formaten, 1080p osv?

Visa signatur

Köper aldrig en "gaming-laptop" igen...

Permalänk
Medlem

hd2600 skulle jag välja för htpc

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
hd2600 skulle jag välja för htpc

Bra val, men jag tror t.o.m. HD2400 Pro kan räcka. Det finns dessutom i en slimline-modell om du har ett lågt HTPC-chassi. ATI är iaf bästa valet bildkvalitetsmässigt, och om du kör XP/Vista.

Dock tror jag dock fortfarande nVidia är enklast om du ska köra Linux.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

2400 kan ha problem med 1080p och hd2600 klarar av det säkert i alla fall.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Fick detta länkat till mig av en användare på forumet dock: http://www.techpowerup.com/reviews/...400_Pro/19.html där de testar ett 2400 med en ganska blygsam hårdvara i övrigt och det fungerar tydligen bra.

Tänkte köra en Amd 5200+ cpu (minst), 2 gb ram. Vad gäller grafikkortet så bryr jag mig inte så mycket om prisskillnaden mellan 2400 och 2600 utan det är mest att jag inte hittat något fläktlöst 2600 på datorbutiken, vågar jag modda det med kylflänsar annars?

Vill inte att min HTPC ska bli alltför högljudd så jag tänker köra Zalman HD-160 som chassi med Papts fläktar om jag ska ha chassifläktar samt dämpmattor om det får plats och även en Zalman CPU-fläkt som är grymt tyst. Kommer köra ett BeQuet nätagg med 120 mm fläkt och ha Zalman kylflänsar på mina 2 hårddiskar om det får plats.

Min erfarenhet sen tidigare grafikkort är ju att även de som heter "silent" oftast låter mycket. Har en reserator som kyler min workstation helt just nu så är lite kräsen med ljudnivå.

Men om jag måste köra 2600 för att klara 1080p även om jag har en "skaplig" processor så får det väl bli så.

Visa signatur

Köper aldrig en "gaming-laptop" igen...