Microsoft och Sun utökar samarbete

Permalänk
Melding Plague

Microsoft och Sun utökar samarbete

Många häpnade när Microsoft och Sun tidigare i år tillkännagav att de startade ett brett samarbete. De har i dagarna utökat detta samarbete ytterligare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Windows Server, lol.

Har man maskiner från Sun så kör man nog Solaris eller OpenSolaris.

Och om inte det, isf FreeBSD, OpenBSD eller Linux.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Windows Server, lol.

Har man maskiner från Sun så kör man nog Solaris eller OpenSolaris.

Och om inte det, isf FreeBSD, OpenBSD eller Linux.

Word!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Windows Server, lol.

Har man maskiner från Sun så kör man nog Solaris eller OpenSolaris.

Och om inte det, isf FreeBSD, OpenBSD eller Linux.

Det beror väl helt på vad du vill åstadkomma. Sitter du på en park med enbart maskiner från Sun och av ena eller andra anledningen behöver några windowsservrar så är det väl bättre att fortsätta hålla sig till samma leverantör och serviceavtal än att sitta där med maskiner från olika tillverkare. Det praktiska blir lättare då.

Man måste inte av princip ogilla windows bara för att man tycker om alternativen.

Permalänk
Medlem

Till vilka ändamål är det fördelaktigt att välja windows server i en sun-burk? Det måste ju finnas någon del av marknaden de försöker tillfredsställa med detta avtal.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Till vilka ändamål är det fördelaktigt att välja windows server i en sun-burk? Det måste ju finnas någon del av marknaden de försöker tillfredsställa med detta avtal.

Läs mitt inlägg ovan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Windows Server, lol.

Har man maskiner från Sun så kör man nog Solaris eller OpenSolaris.

Och om inte det, isf FreeBSD, OpenBSD eller Linux.

Windows server 2003 är oerhört bra OS. Att du inte kan se några fördelar tyder enbart på att du hatar microsoft och din åsikt blir så färgad så den är helt ointressant.

För övrigt levererar SUN bra maskiner, kanon att dom breddar sig.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Som Domifuling säger... De som klagar på win server vet inte ett skit vad de talar om. Det är nog en av de bästa OS som gjort. Vad som mer styrker det är att extremt många använder win server 2003 som vanligt OS... Om man använder den som server, ex eneterprices versionen så får du oerhört många funktioner, de som säger att det är dåligt vet knappt vad 5% av sakerna i win server används till och hur det kan användas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror Sun gör helt rätt i att utöka samarbetet med Microsoft. Även fast vissa här inte skulle köra Windows på sin Sun även om livet stog på spel, så är det många som mer än gärna gör det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Tror Sun gör helt rätt i att utöka samarbetet med Microsoft. Även fast vissa här inte skulle köra Windows på sin Sun även om livet stog på spel, så är det många som mer än gärna gör det.

Självklart är det det. Jag skulle kunna sätta min vänstra kula på att SUN inte riktar några av sina produkter till ungdomar så det är ju konstigt att lyssna på kommentarerna från första början. Själv är jag glad, framförallt för att dom lyckats gräva ner stridsyxan och börjar jobba tillsammans istället för emot varandra. Det sistnämnda ger varken oss konsumenter eller dom som företag något på längre sikt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

Sun vill bli sämre och MS bätre... låter inte logiskt (ironi)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Till vilka ändamål är det fördelaktigt att välja windows server i en sun-burk? Det måste ju finnas någon del av marknaden de försöker tillfredsställa med detta avtal.

Peka-och-klicka Windows-admins.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Peka-och-klicka Windows-admins.

Buhuuu, 5 spänn på att du inte jobbar med it.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
de som säger att det är dåligt vet knappt vad 5% av sakerna i win server används till och hur det kan användas.

Väl dolda funktioner som fungerar på icke-standardkonformant sätt?

Windows 2003 må vara ett dugligt server-os, men det ÄR bloatat och krångligare än det behöver vara.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Väl dolda funktioner som fungerar på icke-standardkonformant sätt?

Windows 2003 må vara ett dugligt server-os, men det ÄR bloatat och krångligare än det behöver vara.

Krångel kan man aldrig komma ifrån eftersom det i mångt och mycket är objektivt. En serverplatform är en mängd kompromisser, bra för vissa, mindre bra för andra. Du får gärna utveckla vad du tycker är krångligare än det behöver vara (jag är helt säker på att du kan hitta saker som är lättare på en w2k3 server än i ditt favorit os, om du orkade se det från ett större perspektiv).

Vad bloated är får du gärna förklara, låter lite som något språk elitnissar far med. Jag har svårt att se vad som menas med att det är svullet. Syftar du på att tjänster som inte behövs körs från start?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Du får gärna utveckla vad du tycker är krångligare än det behöver vara (jag är helt säker på att du kan hitta saker som är lättare på en w2k3 server än i ditt favorit os, om du orkade se det från ett större perspektiv).

Det faktum att saker är dolda bakom sjutton olika små fönster med klickboxar, att den tillgängliga dokumentationen sällan specifierar exakt hur tjänsten fungerar i grunden (exempelvis katalogtjänstens koppling till DNS. För övrigt är Microsofts beroende av broadcast för att få saker att fungera fullständigt idiotisk.) och att det krävs en ordentlig dos "magi" för att få saker att fungera. Den totala frånvaron av vettiga felmeddelanden är faktiskt något som är under all kritik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad bloated är får du gärna förklara, låter lite som något språk elitnissar far med. Jag har svårt att se vad som menas med att det är svullet. Syftar du på att tjänster som inte behövs körs från start?

Systemet är onödigt stort. Man installerar allt och aktiverar det man vill ha, och försöker desperat deaktivera det man inte vill ha (där vissa tjänster oförklarligen är systemtjänster, se dokumentation ovan).

I min värld börjar man med ett slimmat grundsystem och installerar tjänsterna man avser köra.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)