Permalänk
Medlem

För att svara på några inlägg som jag inte orkar klipp-o-klistra citera ur:

Utan tvekan är Stockholm, ur ett rent ekonomiskt perspektiv, Sveriges centrum så då borde jag väl inte ha några problem med ett reportage om ett återuppstått Stockholmsföretag? Jo det har jag eftersom jag aldrig har sett ett liknande reportage om ett företag utanför Stockholm som Sweclockerredaktionen inte har nostalgiska ungdomsminnen kring. Dessutom kan man fråga sig vad "nyheten" gjorde utanför notisavdelningen, särskilt med tanke på den insmickrande tonen i intervjun. Det är trots allt ett företag vi pratar om här. Hur ska vi kunna lita på att Sweclockers vill eller kan granska Mycom kritiskt om det någonsin går på röven igen för dom?

Det är kanske denna brist på självinsikt som gör att redaktionen inte tänker så mycket på att "nyheten" har fiskas upp ur naveln och att dom framställer sig som opålitliga fanboys istället för den seriöst rapporterande sajt jag alltid har tyckt dom varit. Men på senare tid har man kunnat ifrågasätta vissa av Sweclockers val av nyheter. Trist. Men intervjun med Mycom var kanske starten på en hel drös egenproducerade intervjuer med lokala entreprenörer från hela Sverige? Om några månader har vi svaret på det.

Permalänk
Inaktiv

Mycom har gett mig väldigt många bra minnen. Tyvärr så började saker och ting gå utför när de flyttade från Pub till sveavägen och med Webhallen brevid med lägre priser ledde till att entusiasterna som inte behövde så mycket support att lämna Mycom.

Pratade med personalen en gång angående priserna och svaret blev "vi har inte samma kundkrets som Webhallen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Mycom har gett mig väldigt många bra minnen. Tyvärr så började saker och ting gå utför när de flyttade från Pub till sveavägen och med Webhallen brevid med lägre priser ledde till att entusiasterna som inte behövde så mycket support att lämna Mycom.

Pratade med personalen en gång angående priserna och svaret blev "vi har inte samma kundkrets som Webhallen".

Nästan nedlåtande... eller hel sanning, spelar ingen roll eftersom de blev av med mycket av sin kundkrets när man kunde spara tusenlappar bara för att dra sig igenom den långa kön på WH.

Nåja, det är ekonomin som styr

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni bara klagar på att Sweclockers gör gratisreklam, det är intressant för oss som känner till Mycom få höra lite info om vad som händer nu. Om man kallar det reklam så är väl alla repotage/intervjuer/recensioner gratisreklam.

Negativt i min mening att Mycom slopar eget lager och bara kör Captechs, blir mer andra ord en ren spegel från distributören likt många andra (netoutlet, TBH mfl)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Tråkigt att ni bara klagar på att Sweclockers gör gratisreklam, det är intressant för oss som känner till Mycom få höra lite info om vad som händer nu. Om man kallar det reklam så är väl alla repotage/intervjuer/recensioner gratisreklam.

Jo visst, tyckte också att det var intressant som nyhet. Men som det var upplagt och som egen artikel var att ta i. En enkel nyhet hade räckt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Mycom har gett mig väldigt många bra minnen. Tyvärr så började saker och ting gå utför när de flyttade från Pub till sveavägen och med Webhallen brevid med lägre priser ledde till att entusiasterna som inte behövde så mycket support att lämna Mycom.

Pratade med personalen en gång angående priserna och svaret blev "vi har inte samma kundkrets som Webhallen".

Jag hade lite av en "tvärt-om-upplevelse" på MyCom. Satte ihop en dator med olika komponenter "på pappret", gick först till MyCom och sa, ge mig ett pris.
Sedan gick jag till Webhallen, och han sa att de inte kunde slå det, varför jag gick tillbaka till MyCom och köpte datorn. Jag är mycket nöjd med både priset och mina val än idag (1.5 år senare).

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40 GHz
8GB RAM
ATi Radeon HD 7900
Windows 7