Crucial släpper snabba Ballistix-minnen

Permalänk
Melding Plague

Crucial släpper snabba Ballistix-minnen

Tillverkaren Crucial (som numera ägs av Lexar) har nyligen lanserat ddr3-minnen med en frekvens om 1600 megahertz i sin entusiastinriktade Ballistix-serie.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har vi verkligen användning för all denna bandbredd?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Låter väl bra men "Latenserna ligger på 8-8-8-20 vilket är mycket VANLIGT på ddr3-moduler i en så pass hög frekvens." Gissar på "ovanlig" hade passat bättre..

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Har vi verkligen användning för all denna bandbredd?

Jag tycker att det är bra att tekniken på minnen har kommit såhär långt, eftersom det nästan är som att ge intel och AMD en armbåge i sidan och säga "kom igen nu".

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte DDR3 var så dyrt (svepte igenom priserna på ett par butiker). Det finns ju ingen anledning att betala så mycket för det idag? 10 000:- för 4GB

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kommer det i en gigabitmodul?
Hela 128 megabyte att leka med
Felstavning naturligtvis. Undrar hur man...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Har vi verkligen användning för all denna bandbredd?

Klaga inte. Bara le brett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag trodde inte DDR3 var så dyrt (svepte igenom priserna på ett par butiker). Det finns ju ingen anledning att betala så mycket för det idag? 10 000:- för 4GB

Jag köpte en hel komplett dator med 4gb (DDR2) minne för under 10 000:-
Absurt att betala 10 000:- för 4gb DDR3 minnen. Man får ju en komplett grym dator för det.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Jag köpte en hel komplett dator med 4gb (DDR2) minne för under 10 000:-
Absurt att betala 10 000:- för 4gb DDR3 minnen. Man får ju en komplett grym dator för det.

Haha, jo det är ju så. Fast om man har verkligen mycket pengar så kan man lika gärna ta det värsta.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Priserna sjunker väl nån gång annars har dom väl tillverkat dom i onödan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64