Aluminium-tangentbord från Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Aluminium-tangentbord från Thermaltake

Tillverkaren Thermaltake har idag släppt två stycken tangentbord som är tillverkade i aluminum. Färgerna som finns att välja mellan är silver eller svart.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

helt aluminium
me likes

Permalänk
Avstängd

Helt i aluminium? Kretsar, sladdar och isoleringar också? Låter klurigt. ;P

Permalänk
Avstängd

Helt i aluminium?

Både ram OCH knappar?

Dom tidigare aluminium tangentborden har ALLTID bara varit ramen, fan min tangenbord för 99kr kan man ju också kalla aluminiumtangentbord då den har skruvar av alu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Proffsmoddare

efter en koll på TT siten verkar detta vara samma så kallade aluminiumtangentbord som alla andra dvs ram i alu och knappar i plast. Det finns ingen som helst information hos TT som antyder att knapparna är i alu och kollar man bilderna så ser det definitivt ut som vanliga laptop tangenter.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt på att knapparna är alu på detta tangentbord heller...

Står bara "solid aluminium housing" trots allt, och kollar man på alla bilder så verkar knapparna ha en vanlig plastliknande struktur jämfört med skalet.

Sen spelar det i och för sig mindre roll för min del: visst, jag drömmer våta drömmar om ett tgb helt i alu, men en såndär jobbig (och ostandardiserad) kompaktlösning ingår inte i de drömmarna!

*edit*
Hehe Järven hann före

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kan bli kallt om fingrarna på vintern eller på LAN

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

1.2 kg, och du får en metallklump med en bunt ologiskt placerade plastknappar.
Dessutom ingår kalla handleder. Kanske värt att inte köpa?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Dåligt att skriva helt i alu när det inte är det.

Permalänk
Medlem

Vore bra om tillverkarna kunde ge fan i att flytta om piltangenterna, ins, home, del, end, pgup och pgdn med

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Ser rätt ok ut men en mongoliserad pilarea samt trångt utrymme mellan A-knappen och capsen gör att jag hellre väljer någonting annat.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Avstängd
Citat:

De nya Soprano-tangentborden har ingen belysning undertill...

Tack och lov.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galactus
Vore bra om tillverkarna kunde ge fan i att flytta om piltangenterna, ins, home, del, end, pgup och pgdn med

Word. Skulle ALDRIG köpa ett tangentbord med sån där layout.
Tillverkarna måste lära sig att följa standard FFS.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett stolpskott från thermalcrap. Varför flera centimeter ram runtom, om man ska göra ett kompakt tangentbord. Gör istället som dell, avlägsna allt onödigt runtomkring. http://www.codinghorror.com/blog/archives/000327.html

Som features anges "Aluminum surface keeps your palms cool" vilket innebär freezing cold om man har svalt i rummet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Word. Skulle ALDRIG köpa ett tangentbord med sån där layout.
Tillverkarna måste lära sig att följa standard FFS.

Samma här! Om de nödvändigtvis måste gå från standarden så kan de väll i alla fall göra någonting vettigt istället, som tex att ta bort den förbaskade Capsen!
Helt meningslös och tar bara upp en massa plats. De kunde ju i alla fall byta ut den mot någonting vettigare som Delete-knappen eller vad som helst!

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ytterligare ett stolpskott från thermalcrap. Varför flera centimeter ram runtom, om man ska göra ett kompakt tangentbord. Gör istället som dell, avlägsna allt onödigt runtomkring. http://www.codinghorror.com/blog/archives/000327.html

IMHO så är det där tangentbordet både för gräsligt fult och rätt kasst. Att ett tangentbord är stort har jag absolut inget emot. Vad för vettigt har man precis runt tangentbordet egentligen? (sen att det är avskalat är väl heller inte direkt negativt, bara inte höjdskillnaden blir för stor)

Om jag minns rätt så är det även väldigt lätt och eftersom man inte har något stöd alls mot det är det lätt hänt att det flyttar på sig vilket inte är så lyckat.

Väldigt många platta tangentbord har värdelös tangentlayout så det är lite småsvårt att välja. Mitt UltraX är på sista svängen och är sugen på något bättre.

Citat:

...men har blåa led-dioder för att visa om caps lock eller numlock är intryckta.

En "feature" som finns på SteelKeys G6 - och i det fallet har man använt alldeles för starka lysdioder. I ett mörkt rum så blir man bländad och får konstant lägga något över lysdioderna alternativt slå av numlock (den enda som brukar vara på för mig) och störa sig på att man måste slå på den varje gång man ska använda numpaden. Idioti är bara förnamnet.
Får hoppas för deras skull att de inte är lika starka (färgen spelar ingen roll).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Samma här! Om de nödvändigtvis måste gå från standarden så kan de väll i alla fall göra någonting vettigt istället, som tex att ta bort den förbaskade Capsen!
Helt meningslös och tar bara upp en massa plats. De kunde ju i alla fall byta ut den mot någonting vettigare som Delete-knappen eller vad som helst!

Det första jag gör när jag köper nytt tangentbord är att bända bort caps lock-knappen så man slipper. Är skönare för handen med när man spelar WASD-spel för man kan vila lillfingret där caps lock-knappen satt förut.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett klart exempel på när man tagit en bra ide och sen förstört den totalt och fått ett värdelöst resultat... synd

Ge mig en silverfärgad version av Dells server keyboards fast med "platta" knappar så är jag nöjd...
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...
(och utan den fula Dell logan såklart! )

Permalänk
Medlem

"Scissor switch technology to increase keystroke lifespan." haha tackar vet jag gamla fina IBM tangentbord som funkar än :).

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
[B] Ytterligare ett stolpskott från thermalcrap. Varför flera centimeter ram runtom, om man ska göra ett kompakt tangentbord. Gör istället som dell, avlägsna allt onödigt runtomkring. http://www.codinghorror.com/blog/archives/000327.html

Använder dessa tangentbord på jobbet varje dag, och kan meddela, dom är hur trevliga som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
efter en koll på TT siten verkar detta vara samma så kallade aluminiumtangentbord som alla andra dvs ram i alu och knappar i plast. Det finns ingen som helst information hos TT som antyder att knapparna är i alu och kollar man bilderna så ser det definitivt ut som vanliga laptop tangenter.

Det ser absolut inte ut som laptop tangenter. Kolla höjden en gång till.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
"Scissor switch technology to increase keystroke lifespan." haha tackar vet jag gamla fina IBM tangentbord som funkar än :).

Seriöst, vet du vart man skaffar sig ett sådant?!
Jag älskar ljudet knapparna gör både när de trycks ned och när den riktiga fjädern lyfter upp dem

Backelit FTW!

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Jag har runt 10st gammla IBM tangentbord på jobbet ;P som jag dock byter ut och kastar bort

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker detta låter lite kallt =/ Tycker plast är rätt kall ibland...

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

datorn på jobbet har ja ett sånt platt.. och de finns ju inget värre för handlederna tycker jag... får så jävla ont av det men de e väll att man e van vid ett t-bord som inte är platt

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Härligt att använda en sån där äckel-layout och sen ha en fet ram så det ändå blir lika stort som ett vanligt.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av raekan
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ytterligare ett stolpskott från thermalcrap. Varför flera centimeter ram runtom, om man ska göra ett kompakt tangentbord. Gör istället som dell, avlägsna allt onödigt runtomkring. http://www.codinghorror.com/blog/archives/000327.html

Använder dessa tangentbord på jobbet varje dag, och kan meddela, dom är hur trevliga som helst.

Jag med. Inga problem alls. Klart mitt ultraflat från logitech är bättre.

Permalänk
Inaktiv

finns ju folk som drömmer att få ha ett thermaltake armor case så det är väl inte bara stolpskott de gör?

Permalänk
Medlem

"blåa led-dioder för att visa om caps lock eller numlock är intryckta." <--- ooooooh

Kommer aldrig köpa ett tangentbord som inte har belysning under tangenterna (dvs bara själva tecknet på respektive tangent lyser, inte mellan tangenterna eller så).
G15 ftw :]