AMD satsar på elektronisk marknadsföring?

Permalänk
Melding Plague

AMD satsar på elektronisk marknadsföring?

Att göra reklam på Internet är inget onormalt idag. Marknaden har börjat stabilisera sig och tidningar, likt SweClockers, bara ökar antalet läsare för varje kvartal. AMD verkar ha hittat sajten Youtube och har lagt upp en video där de kritiserar Intels grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite lustigt faktiskt.

EDIT: kollade på videon, måste säga att intel blev lite ägda där.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Man förmodar ju att allt är riktigt så, yes indeed!

Permalänk
Medlem

Jo i denna test må hända. Hade man dock satt en AMD6000+ och ett 2900XT mot Intels motsvarighet av processor och ett 8800GTS 640 så tvivlar jag inte på att Intelriggen hade krossat AMDriggen..

På något sätt så känns det som att det är Intel/Nvidia VS: AMD/Ati och att Intelalliansen går segrande ur denna batalj. IAF som det ser ut nu. Jag kan ha fel.

Jag vill köpa en AMD/Ati rigg men eftersom Nvidia(än så länge) funkar bäst i Linuxmiljö och att jag använder det emellanåt så känns det som att det måste bli ett Nvidia. Jag vill även att AMD's quadprollar ska stå sig jämbördig med Intels nya quad vilket oxå verkar bli svårt..

Tänkte mig ett tag en AMD/Nvidia system men nu eftersom AMD utvecklar för att passa tillsammans med Ati så undrar jag om det nästan är ett måste att ha en AMD/Ati rigg för att få ut bäst prestanda vid nyttjande av en AMD?

Permalänk
Medlem

Mycket prestanda för pengarna!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Må hända, fast det är inte high-end GPU's man refererar till i denna nyhet utan integrerade lösningar? Och då måste jag säga att AMD gjort en bra presterande kandidat.

Permalänk
Medlem

Vem förväntar sig en spelrigg med integrerat grafikkort? Det är inte ens mainstream utan bottenskrapet på marknaden, vilket används för arbete/nöje som inte kräver grafikprestanda. Dessa moderkort säljs oftast i datorer som annonsers som "surfdator".

Det känns lite som att man jämför något mellan två produkter som de inte är riktade för.

I Nästa film får vi följa med Electrolux där de visar hur deras ugn fryser maten bättre än Siemens ugn (samma sak om vi överdriver scenariot lite).

Nej men det är kul att AMD är bäst på något just nu med

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

haha... Håller inte riktigt med.. Hur ofta har folk inte försökt göra saker med varor som inte är gjorda för att egentligen klara det. Detta är ett bra sätt att höja den lägre ribban lite. Jag tror säkert det finns folk som komemr finna glädje av ett bättre low-end grafikkort.. Vad skönt att slippa säga "tyvärr så måste du köpa ett så kallat grafikkort om du vill spela detta spelet" till folk man hjälper med datorer..

Alla människor vill ha så mycket valuta för pengarna som det går.. och det får dem här.. Vem trodde att dagens mobiltelefoner skulle vara kamera, mp3spelare, GPS och nu snart TV mm mm också?

Visserligen fel att dem säger "gamers" för det känns inte som det är dessa som är den främsta konsumentgruppen.

Permalänk
Medlem

Är man en gamer så använder man knappast intel grafik...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

nVidias integrerade grafik äger

Permalänk
Medlem

Alla har inte behov av att ha en gamer pc, utan att bara lira lite sims 2 då och då.
och då passar ju ett rejält integrerat grafikkort som amds bra.
Annars så ska man ju satsa på ett separat grafikkort om man nu ska ha dator till spel.
och även där försöker många märken packa på folk integrerade lösningar eller riktigt budgetkort.

Permalänk
Medlem

En stor nypa salt, jo tack. Typ en hel jävla lastbil med renat havssalt skulle behövas. Snacka om patetiskt. Det finns väl för fasen inga serriösa gamers som lirar på integrerade grafikkretsar?!? När det gäller grafik, åt helvette med AMD och Intel, NVIDIA äger!

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Bra försök AMD. Mer tyvärr så funkar inte era PR-trick på mig. Nästa gång gemför era inbyggda grafikkort mot någon i samma klass, som nVidias inbyggda. Inte mot ett grafikkort vars huvudmål är 2D.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Inaktiv

en 6k+ har ingen chans mot en intel C2D.

Permalänk
Medlem

Givetvis håller jag med er. Mitt inlägg där ovan är "lite" överdrivet

Fast det enda AMD säger med videon är att Intel är sämre och AMD som värst näst sämst på marknaden. De skulle tagit med Nvidias motsvarighet också (vilket de säkert gjort om det också var sämre ).

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

AMD satsar på elektronisk marknadsföring?

Citat:

AMD verkar ha hittat sajten Youtube och har lagt upp en video där de kritiserar Intels grafikkort.

elektronisk skitkastning snarare. men varför bli förvånad, så ser ju tom presidentvalsreklamen ut..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Måste säga att folk är smått korkade här.

Anledningen till jämförelsen var ju för att de störde sig på Intels utalande om att deras grafikkort dög bra till 3d. AMD vill bevisa hur mycket bättre deras integrerade grafikkort är än Intels.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Avstängd

Jag kör ju AMD690G och jag är mycket nöjd med det. Helt klart det snabbaste interna grafikkortet som finns. Och jag blir imponerad varje gång när jag upptäcker hur bra det presterar. Det är billigt och HDMI är jäkligt smidigt till HTPC-system. VGA räcker ju inte långt då. Om man vill får man ju med ljudet också, allt i en enda sladd.

Permalänk
Avstängd

AMD kritiserar Intels grafikkort?
De kanske borde fokusera på att göra bra grejer själva, istället för att kritisera andras grejer.

Intel var långt innan AMD med open source drivrutiner.

Kul att AMD har hittat YouTube.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Vem förväntar sig en spelrigg med integrerat grafikkort? Det är inte ens mainstream utan bottenskrapet på marknaden, vilket används för arbete/nöje som inte kräver grafikprestanda. Dessa moderkort säljs oftast i datorer som annonsers som "surfdator".

Det känns lite som att man jämför något mellan två produkter som de inte är riktade för.

I Nästa film får vi följa med Electrolux där de visar hur deras ugn fryser maten bättre än Siemens ugn (samma sak om vi överdriver scenariot lite).

Nej men det är kul att AMD är bäst på något just nu med

Arbete och nöje på integrerat?
Tja, jag säljer runt en 100 datorer om året och nåstans mellan och bara 5-10% har diskreta grafikkort. Då säljer jag mest företags maskiner men även endel privat.

Väldigt vanligt att folk efterfrågar billigare kontorsmaskiner men gärna tittar på dvd eller spelar något spel. AMDs och Nvidias integrerade grafikkort kommer man faktiskt rätt långt med.

Permalänk
Avstängd

Det syns ju i Viedon att Far Cry till och med funkar, dok kanske inte optimalt och det kan nog hacka till någon gång vid något tufft ställe. Dock så är ju Far Cry ett relativt krävande spel. Och hittils har alla spel jag testat funger långt över förväntan på mitt 690G, och då är det ändå cripplat av låg minnesbandbredd då jag inte har så kvick processor.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det syns ju i Viedon att Far Cry till och med funkar, dok kanske inte optimalt och det kan nog hacka till någon gång vid något tufft ställe. Dock så är ju Far Cry ett relativt krävande spel. Och hittils har alla spel jag testat funger långt över förväntan på mitt 690G, och då är det ändå cripplat av låg minnesbandbredd då jag inte har så kvick processor.

far cry är inte speciellt krävande. kanske lite mer krävande än doom3 pga större miljöer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Jo i denna test må hända. Hade man dock satt en AMD6000+ och ett 2900XT mot Intels motsvarighet av processor och ett 8800GTS 640 så tvivlar jag inte på att Intelriggen hade krossat AMDriggen..

På något sätt så känns det som att det är Intel/Nvidia VS: AMD/Ati och att Intelalliansen går segrande ur denna batalj. IAF som det ser ut nu. Jag kan ha fel.

Lite skummt test. Vilken intel processor, vilka moderkort och varför olika grafikkort?
Jag tror inte att intel har någon speciell allians med nvidia annat än att produkterna ska vara kompatibla men de är de ju också med ati. Intel är nog stora som de är, ett samarbete med nvidia skulle bara gynna nvidia, inte intel. Så jag hoppas och tror att du har fel..

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

AMD is teh shit på budgetmarknaden! Go AMD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
En stor nypa salt, jo tack. Typ en hel jävla lastbil med renat havssalt skulle behövas. Snacka om patetiskt. Det finns väl för fasen inga serriösa gamers som lirar på integrerade grafikkretsar?!? När det gäller grafik, åt helvette med AMD och Intel, NVIDIA äger!

Du har missat hela poängen med filmen va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
far cry är inte speciellt krävande. kanske lite mer krävande än doom3 pga större miljöer.

Och du menar att Doom 3 inte är krävande? Kanske om man har en rätt ny dator med hyfsat grafikkort. Men tänk att att det är integrerade grafikkort vi pratar om här. Grafikkort som får några år sedan inte ens hade 3D-stöd. Tycker det är ganska imponerande att man kan köra så pass snygga spel ändå.

Sen är det väl som det alltid varit - AMD ger mest för pengarna, men Intel är snabbare om man har pengarna.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Alltihop är ju patetiskt
I och med att AMD äger ATI så får de till gång till mycket kraftigare grafik chip och kan på så vis klassa intel stort men om de istället hade tagit ett likvärdigt grafikkort från nvidia så skulle de inte våga posta videon för att de skulle skämmas.

Och så kommer de med att AMD är bättre än intel om man ska leka gamer men vilken gamer kör på intels grafikkort ? det har de inte frågat sig

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Alltihop är ju patetiskt
I och med att AMD äger ATI så får de till gång till mycket kraftigare grafik chip och kan på så vis klassa intel stort men om de istället hade tagit ett likvärdigt grafikkort från nvidia så skulle de inte våga posta videon för att de skulle skämmas.

Och så kommer de med att AMD är bättre än intel om man ska leka gamer men vilken gamer kör på intels grafikkort ? det har de inte frågat sig

Du har klart missat hela poängen. Väldigt många köper en dator "surf" dator och hoppas kunna göra det mesta med den. Man är kanske nöjd med att ungarnas spel funkar hyffsat. Folk köper de som säljarn plockar ut på stormarknaden och blir sen besvikna om inte spelen går att köra.

Inte sällan dessa oem historierna saknar en PCI-e 16x så att de inte ens går att uppgradera.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Alltihop är ju patetiskt
I och med att AMD äger ATI så får de till gång till mycket kraftigare grafik chip och kan på så vis klassa intel stort men om de istället hade tagit ett likvärdigt grafikkort från nvidia så skulle de inte våga posta videon för att de skulle skämmas.

Och så kommer de med att AMD är bättre än intel om man ska leka gamer men vilken gamer kör på intels grafikkort ? det har de inte frågat sig

nVidia har inte heller de något att sätta emot AMD 690G. De ligger efter de med, 690G är helt enkelt bäst.
AMD äger med andra ord upp de två största grafikkorts-tillverkarna på marknaden.

Permalänk
Avstängd

Alla vet och fattar att C2D är bättre än x2, det har vi sagt i evigheter. Däremot så är integrerade grafikkretsar mindre kända och jag tycker det är kanon att AMD visar var skåpet ska stå och om man ska köpa integrerat vad man ska köpa (AMD ).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"