Mediadefender i blåsväder

Permalänk
Melding Plague

Mediadefender i blåsväder

Företaget Mediadefender jobbar för att sprida falska kopior av bland annat filmer i fildelningsprogram samt p2p-nätverk. Men i dagarna har ett par av deras verktyg blivit stulna, samt att en stor mängd e-postkonversationer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillade deras svar på mailet hehe.

Permalänk
Medlem

Meganovas svar kändes ju inte så lite pubertalt. TPB förlitar sig mindre på "fula ord" och dräper hellre med obekväma sanningar inlindade i ironiska hånfullheter. Känns lite mer classy tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Läskigt...

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andii
Meganovas svar kändes ju inte så lite pubertalt. TPB förlitar sig mindre på "fula ord" och dräper hellre med obekväma sanningar inlindade i ironiska hånfullheter. Känns lite mer classy tycker jag.

Agree. Deras svar är 100% faktabaserade, bara att faktan är framlagd på ett hånfullt och underbart ironiskt/sarkastiskt sätt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

"Team,

Please make sure you take your lunch from the refrigerator HOME.

A salad was disposed to garbage can do to mold on food. Some molds can cause allergic reactions &/or respiratory problems.

Thanks

Bo Olivas"

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
"Team,

Please make sure you take your lunch from the refrigerator HOME.

A salad was disposed to garbage can do to mold on food. Some molds can cause allergic reactions &/or respiratory problems.

Thanks

Bo Olivas"

Sådant stärker verkligen "Vi" känslan på arbetsplatsen... Vi mot chefen...hehe...

Permalänk
Medlem

hehe, skönt svar dom hade.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

tja dom fick svar på tal iaf hehe.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

"då de lyckats få tag i verktygen som Mediadefender för att sprida falska kopior av filmer, spel och musik i fildelningsnätverk."

Någon som glömt ett ord där nånstans ?? använder, kanske ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd

Är det lagligt att lägga ut falska kopior av saker på fildelningsnätverk? Med största sannolikhet. Är det ok? Absolut inte då det konsumerar bandbredd på hela internet. Det torde vara samma problem som gisslet med spam. Det förstör för folk som delar helt lagliga filer på nätverken.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

MUAHAHAHAHAHAHA

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det förstör för folk som delar helt lagliga filer på nätverken.

sååå många som skickar flera dvd skivor fram o tebaks med egengjort material..

ganska kul läsning hursomhelst men får nog ingen större effekt direkt, problemet ligger ju i att allt verkar läcka hur snabbt som helst, filmer spel osv osv direkt eller innan tryckeriet, grupperna som är involverade bör ju stoppas isåfall, lite p2p nätverk är ju bara toppen på isberget..

slår vad om att dom som jobbar med att sprida falska releaser själva tankar ner riktiga hemma framför datorn..

Permalänk
Medlem

Alltså de flesta verkar faktiskt tycka att det här var bra gjort av hackarna. Det tycker INTE jag. Hur ska fildelningsdebatten kunna vara civiliserad när aftonbladet kan skriva "TERRORANGREPP AV FILDELARE". Alltså rätt sätt att vinna debatten är INTE att vara olagliga. Oavsett om det nu visar sig att media defender har gjort olagliga saker.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Sweclockers tidigare strikta hållning gentemot fildelning känns något uppluckrad i denna nyhet? Speciellt frågan som ställs. Det är ju definitivt inget ställningstagande men den tidigare stenhårda linjen verkar ha mjukats upp lite. Ny policy eller en engångsföreteelse?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Inaktiv

mezzo_:

hehe jo det kan jag hålla med om, massor med torrentlänkar :), men det har ju med nyheten att göra så är väl ok, o alla kan ju googla annars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Alltså de flesta verkar faktiskt tycka att det här var bra gjort av hackarna. Det tycker INTE jag. Hur ska fildelningsdebatten kunna vara civiliserad när aftonbladet kan skriva "TERRORANGREPP AV FILDELARE". Alltså rätt sätt att vinna debatten är INTE att vara olagliga. Oavsett om det nu visar sig att media defender har gjort olagliga saker.

Har du ställ dig frågan hur mediavärlden kan vara civiliserad när kvällspressen vräker ur sig så mycket skitsnack med så stora bokstäver?

Bra jobbat av hackarna! Slå till mot idioterna som förstör för andra!

Permalänk
Medlem

Pwnt.

Är det inte rätt meningslöst att sprida falskt material egentligen, för även om nån laddar ner det och de loggar deras ip så har de ju bara laddat ner deras skräpfiler, inte den äkta copyrightskyddade produkten? Eller missar jag något?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det inte rätt meningslöst att sprida falskt material egentligen, för även om nån laddar ner det och de loggar deras ip så har de ju bara laddat ner deras skräpfiler, inte den äkta copyrightskyddade produkten? Eller missar jag något?

Criminal intent?

Klienterna borde implementera en "download random file" funktion, då har man plausible deniability.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

* Fuck you!
* Fuck you again!
* Fuck you again and again and again!
* Fuck you again and again and again && again!

LOL... bästa svaret på länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
LOL... bästa svaret på länge

Det där svaret är ju endast en patetisk liten pysprutt i världsrymden. Meganova HADE chansen att klämma åt MediaDefender med ordentliga argument, man kan tom påstå att Meganova på sätt och vis står på bättre moralisk mark än MediaDefender, men lik förbannat så ville dom hellre avslöja för hela världen att dom bara är några fnissiga tonåringar som älskar ordet fuck.
Lyssna och lär av storebror TPB istället .

Permalänk

Har dom svåra problem med att uttrycka sej? Eller förstår jag inte alls innerbörden av deras svar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senast igår åkte jag på falskt material.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

HAha sjukt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Senast igår åkte jag på falskt material.

Händer ju typ en gång i månaden för mig...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det inte rätt meningslöst att sprida falskt material egentligen, för även om nån laddar ner det och de loggar deras ip så har de ju bara laddat ner deras skräpfiler, inte den äkta copyrightskyddade produkten? Eller missar jag något?

Stor anledning till att folk laddar ner saker är ju för att det är så lätt. Poängen med att sprida falskt material är väl att fildelare ska ge upp (och visst har det effekt, kanske en försvinnande liten effekt men inte ovanligt att man ser folk påstått sig sluta fildela pga. allt strul med bl.a. falska filer).
Kanske inte (hoppas jag) räcker för åtal ens i USA men räcker säkert för att skicka hotbrev via ISPn också.

Kom att tänka på ett gammalt IRC(eller liknande) citat om någon som laddat ner en låt på 56k i en halvtimme eller nåt och lackar ur helt på att någon privatperson sjungit med i den Rätt underhållande om jag minns rätt.
Kunde inte hitta det nu :\

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att läsa Amerikanska advokaters brev där dom hänvisar till DMCA som om USA har nån jurisdiktion utanför deras gränser vilket dom ju inte har så den kan dom stopa upp nånstans där solen inte skiner eller som TPB skriver nåt i stil med hjälp av utdragbara batonger :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Stor anledning till att folk laddar ner saker är ju för att det är så lätt. Poängen med att sprida falskt material är väl att fildelare ska ge upp (och visst har det effekt, kanske en försvinnande liten effekt men inte ovanligt att man ser folk påstått sig sluta fildela pga. allt strul med bl.a. falska filer).

Lite av den poängen försvinner med DC++ om man ansluter sig i regghubbarna. Själv har jag aldrig några problem med fejkfiler eller virussmittade filer numera.

Lustigaste jag har varit med om, var när jag drog ner Norton Antivirus via Kaaza, och när jag installerade så visade det sig att det var inget AVG utan det fick bli en format C: sen istället

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Fejkfiler har väl inte varit något problem sen 0.5Mbits ADSL var nytt, hett & vrålsnabbt, och iMesh var the 1337 of the 1337?

Värsta jag var med om var på ett LAN hos en kompis som hade ADSL, och vi alla delade på 0.5Mbit och satt och tankade filer. Jag försökte få hem xXx som väl var åtminstone ett halvår gammal då. Först fick jag hem en fil som visade sig vara Legally Blonde, sen fick jag hem en som var Half Baked. Sen var lanet slut.

Permalänk
Medlem

Äääsch.. Meganova bara sabbade allt.
Jag ser fram emot att läsa vad TPB kommer svara när de får hot om att "ta bort materialet från deras tracker".
Tycker nästan nästan synd om de anställda på Media Defenders. Hoppas ingen av dem måste fly landet och byta namn för att inte råka illa ut pga galna hämndlystna pirater, det vore lite väl hårt straff..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.