Gecube släpper Radeon HD 2900 Pro-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Gecube släpper Radeon HD 2900 Pro-grafikkort

Vi rapporterade för en tid sedan att AMD hade lanserat grafikprocessorn Radeon HD 2900 Pro i det tysta. Än så länge har ingen officiell information från AMD publicerats. Dock har tillverkaren Gecube släppt ett Radeon HD 2900 Pro-baserat grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så det är ute nu? Dags att sälja mitt gamla kort och uppgradera.

Permalänk
Inaktiv

ja lite mera konkurrens. undrar om det är exakt lika som hd2900xt fast nedklockat?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja lite mera konkurrens. undrar om det är exakt lika som hd2900xt fast nedklockat?

Ja förmodligen är det så tror jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rahul
Verkar vara 2900xt chip som inte höll måttet.
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Lite mer diskussion om det.
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadi...

Dels det och dels för att ATi måste täppa igen vissa hål.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Tråkigt med att det verkar vara chips som inte håller måtter.
Är ju ganska självklart när man väl tänker på det, men hade hoppats att man kunde köpa sig en 2900pro och klocka till minst XT

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Avstängd

häääääääärrrrligt!

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Men faller den efter 88gts 320mb? Om inte så är det nog en mer givet val.

Permalänk

frågan för blir väl mer ifall en klockad 2900pro "faller efter" en klockad 8800gts 320.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
frågan för blir väl mer ifall en klockad 2900pro "faller efter" en klockad 8800gts 320.

Teoretiskt sett borde inte ett HD2900Pro ha en chans mot ett klockat 8800GTS. Dock så kan nog ett klockat HD2900Pro kanske kunna stå sig bra mot ett oklockat 8800GTS.

Mina spekulationer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Synd att kortet tar upp 2st platser.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Ser ingen hdmi på den där bilden, antar att den är tagen från ett 2900XT? Om det är något som jag verkligen längtar efter och har saknat så är det HDMI och ljudchip på grafikkorten, så att man äntligen får ljudet med sig också och inte bara bilden.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Ser ingen hdmi på den där bilden, antar att den är tagen från ett 2900XT? Om det är något som jag verkligen längtar efter och har saknat så är det HDMI och ljudchip på grafikkorten, så att man äntligen får ljudet med sig också och inte bara bilden.

Det är en adapter till dvi-porten så får du en hdmi port med både ljud och bild. Hur får de ljud igenom dvi porten? " tvingar mig inget annat än att använda, magi "

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Teoretiskt sett borde inte ett HD2900Pro ha en chans mot ett klockat 8800GTS. Dock så kan nog ett klockat HD2900Pro kanske kunna stå sig bra mot ett oklockat 8800GTS.

Mina spekulationer.

I spel eller i 3DMark?

För i 3DMark tror jag det. Men i spel är jag inte så hundra på.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Problemet är ju att, om rykterna stämmer, så är ju HD2900pro's chips sånna som inte håller måttet för 2900XT och lär därför inte gå att klocka så värst högt.
Hoppas dock att det visar sig inte stämma, om inte annat så för att trycka ner priset på GTS.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
I spel eller i 3DMark?

För i 3DMark tror jag det. Men i spel är jag inte så hundra på.

Ja jag vet inte men för mig känns 3DMark väldigt orelevant. Det är ju trots allt spelen man kommer sitta vid inte 3Dmark.

Men som någon skrev ovan så kan man ju hoppas att detta gör så att Nvidia får pressa priserna på sin GTS-serie om inte annat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Det är en adapter till dvi-porten så får du en hdmi port med både ljud och bild. Hur får de ljud igenom dvi porten? " tvingar mig inget annat än att använda, magi "

Lär behövas en hel del magi för att få ljud via en DVI-port ja Lite dumt att skriva att kortet har HDMI, då man endast får det via en adapter. Men kortet på bilden kanske inte är ett 2900Pro, vad vet jag ;O

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5