Permalänk

Hur kollar man "sakerna" i datorn?

Hur kollar man grafikkortet(det är inbyggt)?
När jag redan har startat den tråden kan jag lika väl fårga var man kollar upp allt annat utom det man ser i egenskaper->den här dator.

PS. jag är jätte nybörjare eller ganska

Permalänk

öppna datorn och kolla om det är ett "kort" som är kopplat till din skärmkabel... Med "kort" menar jag ett fristående kort som inte sitter på det stora kortet som alla andra saker som "stora fläkten" med med en stor metall klump och kablar och sånt...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Det finns väl ett program för att kolla värme och sånt? vad heter det?

Permalänk
Medlem

Lavalys everest eller Sisoft sandra

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Tack jag kollade det nu. Det funkade bra everest. Kan inte tyvärr använda min bästa dator för jag pajjade prosesorfläkten(DOH)

Permalänk
Medlem

Everest Ultimate Engineer Edition i kombination med senaste CPU-Z ger dig i princip allt du behöver veta

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro