Permalänk
Medlem

Blev mycket intresserad av det här chassit. Synd att den är i stålplåt. Lufthål som man inte använder är bara sätta igen med plast, sedan går det att ljuddämpa ytterliggare med matta.

Permalänk
Medlem

Hur smart är det med fläktinsug för nätagget i botten på chassit? Lär bli härligt mycket damm däri ganska så fort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Varför inte en 250 mm fläkt i sidan som snurrar i 800 rpm? Låter garanterat inte mycket och kyler antagligen bättre än två 120 mm fläktar?

det beror vart på sidan de är placerade...en 250mm blåser inte direkt bra..om man inte höjer den över 1000rpm..den blåser inte direkt mot nån komponent utan den sprider bara ut luften i lådan och har man heta komponenter så värms denna luft upp faktiskt...dessutom om du har flera andra fläktar i fronten så blir flödet jävligt konstigt..

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Har en 120 mm i fronten och en 120 mm i baken så att säga så flödet lär väl bli hyffsat iaf då fläkten i fronten också snurrar i 800 rpm medan fläkten i baken är "ostrypt" ?

Permalänk

Denna lådan verkar ju lockande, tänkte på aerocool exrtemengine 3t först, men nu lutar det mer hitåt bättre utbyggnadsmöjligheter vad gäller kylning, och smartare finesser såsom skruvfritt, dammfilter, gummiupphängning och skumgummi för nätagget.. mitt grafikort får ju in med .. ett 8800gts som ja ska skaffa i samband med denna...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Letar nytt chassi (iofs helt ny dator inom snar framtid) - om man bortser från "snygghetsfaktorn" vilken skulle vara bättre? Ljudnivån är inte ett problem..

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Vad finns det för lådor som har plats med ett Ultra-120 eX och kan ha nätagget i botten?

Antec Nine Hundred och P180/182 t.ex.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbs
Hur smart är det med fläktinsug för nätagget i botten på chassit? Lär bli härligt mycket damm däri ganska så fort!

mm precis
Undrar hur många hem kommer att brinna upp pga nätagget tar eld, jag menar under datorn dammsuger man inte så ofta :X

Undrar vad dom tänkte egentligen.

Permalänk

städa är biligare än ny köp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
mm precis
Undrar hur många hem kommer att brinna upp pga nätagget tar eld, jag menar under datorn dammsuger man inte så ofta :X

Undrar vad dom tänkte egentligen.

Dom tänkte nog "inte FN är folk så dumma att dom köper data prylar för 1000 tals kr o monterar i burken å låter det paja för att dom är lata o inte fixar bort dammet runt o under dator lådan"

Min "Burk" kostade 24,000 o ja städar för det är för dyrt o slarva med det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Swede
Verkar vara ett schysst chassi för kylning. Är prexis i bytartagen, så det blir nog en sån här eller Sonata III... kan inte bestämma mig Vill gärna ha tyst i första hand.

Om du vill ha tyst i första hand, så är det nog Sonata II som gäller för dig. Betvivlar starkt att det går att få detta chassi speciellt tyst. (med tanke på att 78 perforerade fläktplatser och perforerade stålplåtar inte håller inne speciellt mycket ljud) Detta chassi är snarare för den som vill ha bra luftflöde till en billig penning och som skiter i ljudnivå.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Cooler Master gör bra grejer. Riktigt fin budgetlåda verkar detta vara. Bra recension med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Om du vill ha tyst i första hand, så är det nog Sonata II som gäller för dig. Betvivlar starkt att det går att få detta chassi speciellt tyst. (med tanke på att 78 perforerade fläktplatser och perforerade stålplåtar inte håller inne speciellt mycket ljud) Detta chassi är snarare för den som vill ha bra luftflöde till en billig penning och som skiter i ljudnivå.

Sant iofs. Det blir ett Antec P180B vid nästa löning

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem

Lite överdrivet mycket fläktplatser, sen vore det trevligt med fler dammfilter, lönt att ha i fronten om man har en miljon hål i botten och på alla andra ställen.

Nej, tjock plåt, en rejäl insug i fronten med dammfilter, dammfilter i botten av lådan där nätaggregatet sitter, samt en rejäl utsug. Sen sätt gärna dit ljudämpande material också, fläktstyrning i fronten någonstans och sen tar vi 1400kr för den, jag skulle lätt köpa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Blev mycket intresserad av det här chassit. Synd att den är i stålplåt. Lufthål som man inte använder är bara sätta igen med plast, sedan går det att ljuddämpa ytterliggare med matta.

Vad är fel med stålplåt, är bättre om det väger lite mer då det ger mindre risk för vibrationer. Min låda väger under 7kg, oj så lätt den var när man tog fram den. Bara det att med fyra hårddiskar, två DVDer och allt annat som nätagg så väger lådan ändå bra, ca 14kg.

Bra att de i alla fall fixat fästen i 5,25-platserna där man kan använda skruv, det kan man inte på mitt Coolermaster Mystique vilket gör montering av hårddiskdämpare jobbig. Vissa dämpare funkar inte ens, mina Nexusskenor fick jag in men hade varit bättre med skruv. Har tänkt köpa en annan, bättre modell och dessa vet jag inte ens om de går att sätta in utan att rasa ner.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Swede
Verkar vara ett schysst chassi för kylning. Är prexis i bytartagen, så det blir nog en sån här eller Sonata III... kan inte bestämma mig Vill gärna ha tyst i första hand.

Sonata är tystare. Dock har ganska begrensad kylning, men går att lösa
Öppna sidan på chassit och ställ en fet fläkt som blåser in, men de skapar ju oljud så vi är tillbaka på ruta 1. hah nerå, men sonata III är ett utav det tystare chassin förutsatt att du har fläkten på low/med. annars kan du prova att ha rackarn vid fönstret, de bör kyla rätt kraftigt? Min kompis har datan på hyllan som har baken mot fönstret och låter det strömma in iskall luft (på vintern iaf)
Annars gör du som alla andra och köper in nya CPU och Grafikkorts kylare.
Själv har jag min sonata III vid ett element, som kanske inte är en allt för lysande idé...men har inte mycket till val haha

Permalänk

Har beställt detta chassie nu, cm 690. Ska lägga upp en bygglogg på det o tänkte sammtidigt göra en egen recension av det. Ska bla trycka i röda sunbeam-led-fläktar i det.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

borde de inte va bättre om man vänder på agget så fläckten suger luft ur lådan?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
borde de inte va bättre om man vänder på agget så fläckten suger luft ur lådan?

Det är bättre att fläkten tar luft underifrån då den luften kommer underifrån chassit. Där är luften kallare än vad den är inne i lådan och kyler därmed bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Det är bättre att fläkten tar luft underifrån då den luften kommer underifrån chassit. Där är luften kallare än vad den är inne i lådan och kyler därmed bättre.

precis... nätaggets fläkt är inte till för att kyla komponenterna i datorn egentligen utan för att kyla sig sj.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

det står att den kan ha 7 st 140mm
sidan 2st 140
Botten 1st 140
toppen 2st 140mm
men jag tror inte det får plats i fronten och baken?
eller?

Visa signatur

Men tjeeeeeena!