Western Digital introducerar nya externa hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Western Digital introducerar nya externa hårddiskar

Western Digital har haft stor framgång med sina externa hårddiskar som går under namnet My Book. Nu har man uppdaterat utbudet med tre nya utgåvor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg design!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

De har ändrat formen på knappen... Jag har en vanlig My Book, det enda som irriterar mig är kvaliten. Den känns alldeles för vek. En My Book i aluminium hade varit riktigt bra. Jag tror inte att det är någon kvaliteförbättring med det nya chassit.

Permalänk
Medlem

stor skillnad.. runt till avlång knapp

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
stor skillnad.. runt till avlång knapp

Hela fronten är rund, istället för rak med rundade kanter.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Blir nog 2x1TB av Home-modellen kopplade till eSATA för mina RAW-filer. Blir perferkt att köra spegling på.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Fjärransluta till en hårddisk, har den något typ av webinterface med inbyggd filhantering och övervakning eller vad handlar det om?

Iofs svårt att se vad det skulle vara för nytta med på en usbhårddisk.

Permalänk
Avstängd

Jag hatar dessa externa från WD - ALLTID PROBLEM!

Tror knappast de nyare blir mycket bättre.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

De är snygga, och ganska prisvärda.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

synd bara att kvalitén på dom är typ värdelöst.. bara söka på google hur många som haft strul me dom.

Permalänk
Medlem

Om kvalitén är så dålig, vad rekommenderar ni istället i prisklassen 1000-1300kr?
Seagate,Maxtor?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 4200+ || 2*1024 PC5300 DDR2 || XFX GeForce 8800GTS 320Mb || Samsung Spinpoint T133 400Gb Sata2 || TFT Benq 22" FP222Wh

Permalänk

Seagate helt klart fast helst separat disk med separat chassi men det kanske blir för mycket.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Min kompis har WD extern.. haft den 3 månader, den krånglar hela tiden

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag hatar dessa externa från WD - ALLTID PROBLEM!

Tror knappast de nyare blir mycket bättre.

Har också haft problem med WD:S externa hdd:S.
Aldrig mer WD!

Visa signatur

E8400 @3.6 (1.2v), P35-DS3P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corlione
Om kvalitén är så dålig, vad rekommenderar ni istället i prisklassen 1000-1300kr?
Seagate,Maxtor?

iOmega har rätt fina externa diskar, billiga ocskå. Varken jag eller min polare som har en likadan har haft problem.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med min MyBook 500GB Essential. Haft den sedan Mars, har fungerat helt felfritt både inom och utomhus i allt från 10 till nära 30graders värme. Flyttar runt den rätt mycket också. Förstår inte alls varför ni klagar så

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

Skriv gärna på vilket vis de krånglar om ni tycker de är så dåliga. Kan tänka mig att många som har problem med externa kör på fat32 eftersom de är så när man köper dem.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Inte heller jag har haft några problem med min under de 5 månader jag haft den, fungerar helt felfritt.

Permalänk
Avstängd

Jag har haft min WD 320gb extern i över 1 år utan problem, kan också tillägga att jag sålt hundratals MyBook utan några problem. Tidigare sålde vi Maxtor och dom var det extremt mycket krångel med., samma sak med Packard Bell, tror det satt mycket andra sortering Seagate i dom eller nått.