Snabbt Geforce 8800 GTS från XFX

Permalänk

Till alla som gnäller på att man är intresserad av datorer men ändå köper fabriksöverklockat.

själv köpte jag ett 8800gtx ultra oc, enbart för att mitt datorintresse är såpass stort så jag tjänar tillräckligt med stålar för att inte bry mig vidare. Lathet? Kanske, so what?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Till alla som gnäller på att man är intresserad av datorer men ändå köper fabriksöverklockat.

själv köpte jag ett 8800gtx ultra oc, enbart för att mitt datorintresse är såpass stort så jag tjänar tillräckligt med stålar för att inte bry mig vidare. Lathet? Kanske, so what?

Varför inte ett 8800 Ultra direkt om pengarna inte är några bekymmer?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Lite tragist att läsa här alla "experter".

Vad säger att om man köper sitt Fatal1ty att man inte kan klocka det ovanligt högt?

Om det är så att Fatal1ty versionen består av en utvald revision/skara GTS GPUer så har den lika bra potential att klockas från 650 och vidare.

Ni har noll koll. Bara för 2 GPUer är av modell 8800GTS innebär det att dom är gjorda i samma process inte med samma resultat för max gräns.

Vänta istället tills det kommer ett test det det visar att Fatal1ty är helt totalt out att klocka vidare. DÅ kan ni säga "lika bra att köpa ett vanligt och klocka". Är det så att det går att klocka högre så kommer det bli ruskigt snabbt.

Hoppas det kommer ett test så snart som möjligt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför inte ett 8800 Ultra direkt om pengarna inte är några bekymmer?

Du får nog ta dig tid at t läsa igen. Det är ett överklockat ultra.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Du får nog ta dig tid at t läsa igen. Det är ett överklockat ultra.

Av vad jag kan utläsa så är det ett överklockat GTX. Varför heter det annars GTX Ultra OC?

Han skriver ju "8800gtx ultra oc"

Vad betyder då gtx i ultra oc?

Ta och läs själv igen

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Han menar väl att det är ett dunder OC kort av GTX varianten, och att han kanske köpte det innan Ultra kom ut...
Domifuling när köpte du GTX XXX 600M/630M? jag hade tur och köpte mitt 630M då komplett sänkte priset med runt 800kr under en veckas tid

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB