Nya Mac-hårddiskar från Iomega

Permalänk
Melding Plague

Nya Mac-hårddiskar från Iomega

Tillverkaren Iomega har idag släppt två nya modeller i sin Ultramax Pro-serie externa hårddiskar med Mac Pro-utseende. Lagringskapaciteten har utökats till 1,5 terabyte och nu finns de även med esata-gränssnitt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett avskalat nätaggregat.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Snart kostar de där burkarna som en dator. Observera att man måste dessutom tillsätta hårddiskar. Känns som om man lika gärna kan köpa en dator och köpa hårddiskar till den om man har t.ex. en bärbar och vill ha lagringsutrymme. Annars ser jag inte riktigt poängen.

Permalänk
Medlem

"När enheterna är konfigurerade som en raid 1-array så kan man byta ut defekta hårddiskar utan att stänga av enheten, vilket kan vara bekvämt ibland."
Låter som diskarna kraschar hela tiden och man har ett gäng liggande på lager hemma redo att bytta ut med

Permalänk
Inaktiv

Vadå ingår inte hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det. På iomegas hemsida står det:
Memory Cache:
8 Mb or greater.

Vilket i mina ögon ser ut som om man måste välja en disk med minst 8 Mb cache och sätta in.

Permalänk
Iomega
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Jag tror inte det. På iomegas hemsida står det:
Memory Cache:
8 Mb or greater.

Vilket i mina ögon ser ut som om man måste välja en disk med minst 8 Mb cache och sätta in.

Hej

Självklart levereras ALLA iomegas produkter som en färdig lösning dvs MED hårddiskar.

Annars hade det varit lite konstigt att ha en storleks beteckning (som tex med denna nya produkt 1.5TB)

Visa signatur

/Semester vad är det?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hårddiskar måste ju ingå om de kostar mer än 4000kr.

Permalänk
Medlem

skulle ändå vilja ha en med av/på knappar för varje HD.

Permalänk
Medlem

Kan man få tag på denna utan hårddiskar? Eller något annat med plats för två diskar i JBOD och som har USB + eSATA?

Permalänk
Iomega
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Kan man få tag på denna utan hårddiskar? Eller något annat med plats för två diskar i JBOD och som har USB + eSATA?

Hej

Tyvärr går det ej då iomega endast har färdiga produkter, dvs med diskar programvara garanti osv.

Visa signatur

/Semester vad är det?