AMD Phenom 25 september?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Lame är bara förnamnet, bäst för dom att dom kommer fram med Phenom snart. Annars blir det Intel för min del!
Mycket snack och liten verkstad är ett uttryck som beskriver AMD mycket väl.

phenom är annonserad till december/januari så så jäkla snart blir det sannerligen inte. sen till alla som trodde att amd skulle släppa nåt hemligt projekt eller nåt kan glömma det för börsbolag måste svara på frågor från investerare minst en gång i kvartalet så det finns inga stora hemligheter som skulle ta mer än ett par månader att göra. och med tanke på att tex k10q tog över tre år att göra så är det inte troligt att det skulle komma nån inteldödare helt plötsligt.

edit: sen var det ju ett jävla gnäll om hur mycket bättre c2d är än athlon. ja den är bättre på de flesta saker utom minneshantering men k8 är för fan över tre år gammal. med phenom x4 "native quad" så kommer amd att visa vart skåpet ska stå. jag kör min x2:a passivt kylt med en ninja och siktar på att köra min kommande phenom x4:a med samma kylare utan fläkt och det skulle jag vilja se om nån "hoplimmad" c2q hade klarat av. hade väl börjat ryka ur burken efter ett par minuter.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Ingen som har tänkt på att den förmodligen går att överklocka rejält? Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ingen som har tänkt på att den förmodligen går att överklocka rejält? Eller?

Det är ju det att den inte gör det med dagens stepping. Som sagt det är ytterst svårt att komma över 3,0GHz. Intel kommer ju upp i över 5,0GHz och större skillnad blir det med Penry. AMD har stora problem.

http://www.tomshardware.se/processorer/20070924/index.html

Permalänk
Avstängd

Illa, AMD får fan skärpa sig

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Varför klagar alla? Jag ser detta som stort...

De har släppt sina Quad-core prollar för servermarknaden, gått ut med mycket information och denna BE de gått ut med kostar bara 100 kr mer och går att klocka sjukt mycket längre. Själv skulle jag kunna tänka mig den då jag inte behöver supermycket prestanda.

-------------------------
Dock undrar jag vad denna prollen tagit vägen, för ingen kommer släppas på 3ghz av de de gått ut med.

Dom visade upp denna confen som knäckte allt i intelväg, the inq fick ju testa den med 2 grafikkort enbart dock.

http://www.hothardware.com/newsimages/item4520/big_3_way.jpg

----------------
Tihii

http://www.theinquirer.net/en/inquirer/news/2007/08/28/amds-3...

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Fan ta AMD, dem har flippat ur totalt.
Ord som "beast", "25th it will be revealed to the WORLD" och "darkside"
allt det bara på grund av en liten jävla skitprocessor som ingen är intresserad av att köpa. Om jag hade en atombomb nu så skulle jag släppa den rakt på AMD:s högkvarter.

Chop'ya din skojare.. sluta ljug, du visste ingenting om att dem hade presskonferens eller att det skulle vara ett grafikkort..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fan ta AMD, dem har flippat ur totalt.
Ord som "beast", "25th it will be revealed to the WORLD" och "darkside"
allt det bara på grund av en liten jävla skitprocessor som ingen är intresserad av att köpa. Om jag hade en atombomb nu så skulle jag släppa den rakt på AMD:s högkvarter.

Chop'ya din skojare.. sluta ljug, du visste ingenting om att dem hade presskonferens eller att det skulle vara ett grafikkort..

haha word

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Avstängd

NU har ju sweclockers hypat upp detta något enorm. Detta är inte någon stor kampanj som slutar med ett litet släpp. Det var bara en liten skitkampanj. Intekonstigt om det följs av ett litet släpp.

Men jag tycker faktiskt att en processor på 2.6GHz på 65W TDP är intressant. Det är ju faktiskt inte mer än 40W ACP på kärnorna, ej inräknat minneskontroller.

Det vi har är en olåst prolle på 2.6GHz som är riktigt sval och därmed borde klocka jäkligt grymt. Jag vill se en recension nu.

Edit, hittade en asiatisk sida där de tyvärr inte testat att maxa den. Men det framgick iaf att det är en ny stepping det är fråga om, så potentialen är nog mycket god.

Permalänk
Medlem

Dark side = att låsa upp alla spärrar så att användaren kan leka fritt?

ny stepping och helt olåst CPU, kan det bli bättre. Jo om de gör samma sak med kommande Phenom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
HIHIHIHI, tror itne att de e nån skiten upplåst 5000+
Isåfall hade dem väl tagit bort denna sidan vid detta laget:
http://amd-member.com/campaigns/black/

Se där, de vart ju en upplåst 5000+

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Chop'ya din skojare.. sluta ljug, du visste ingenting om att dem hade presskonferens eller att det skulle vara ett grafikkort..

Stannade du uppe länge inatt? Antar att du var trött som fan imorse, *ROFL*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chop'ya
Stannade du uppe länge inatt? Antar att du var trött som fan imorse, *ROFL*

lol faktiskt inte.. jag kände på mig att det skulle dröja så jag satt inte och väntade hela natten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag tycker faktiskt att en processor på 2.6GHz på 65W TDP är intressant.

Fast det känns väldigt tråkigt för oss(många) som fortfarande sitter på 939. 939-plattformen presterar för bra för att vara obsolete, mina minnen tex som jag för närvarande kör i DDR533/1T är snabbare än de flesta DDR2-minnen.

Ändå befinner man sig vid vägs ände på den här plattformen och tvingas se sådana små leksaker som "Black Edition" gå ens näsa förbi. De är fortfarande för dåliga för att det ska vara värt det att byta, men ingenting kul får man att leka med

Hoppas Phenom kommer snart, så att det blir ett prestandahopp värt att ta!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Fast det känns väldigt tråkigt för oss(många) som fortfarande sitter på 939. 939-plattformen presterar för bra för att vara obsolete, mina minnen tex som jag för närvarande kör i DDR533/1T är snabbare än de flesta DDR2-minnen.

Ändå befinner man sig vid vägs ände på den här plattformen och tvingas se sådana små leksaker som "Black Edition" gå ens näsa förbi. De är fortfarande för dåliga för att det ska vara värt det att byta, men ingenting kul får man att leka med

Hoppas Phenom kommer snart, så att det blir ett prestandahopp värt att ta!

De kommer 4 och första kvartalet, svårt att hålla koll? Några kuma har kommit med, något folk inte läggger märke till:P

Sitter föresten på 754 så du bör inte klaga

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Se där, de vart ju en upplåst 5000+

Nä! Jag vägrar tro det. Väntar fortfarande på att de ska släppa sin dark side.

Hehe, men seriöst. Om detta är AMD:s mörka sida så blir jag faktiskt besviken. AMD börjar likna företag som tillverkar fläktar med namn som "ZupeR ZilenT FaN 0.00001 dB, 3 RpM, 3012 CFM, 30 mm".

Så häftigt är det inte med en 5000+ med upplåst multipel att man knappt vågar använda den.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Nä! Jag vägrar tro det. Väntar fortfarande på att de ska släppa sin dark side.

Hehe, men seriöst. Om detta är AMD:s mörka sida så blir jag faktiskt besviken. AMD börjar likna företag som tillverkar fläktar med namn som "ZupeR ZilenT FaN 0.00001 dB, 3 RpM, 3012 CFM, 30 mm".

Så häftigt är det inte med en 5000+ med upplåst multipel att man knappt vågar använda den.

Sant. De borde byta marknadsavdelning.

Jag skulle tro att det i detta fall är dåligt inflytande från "The ATI-guys" med mycket papper under västen. Lås fast dem i graffe-labbet och släng bort nyckeln

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Re: Den gamla goda tiden, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gemmy
När jag ser sånt här tänker jag mig tillbaka till tiden då Amigan höll på att dö ut, eller snarare Commodore.
Nu utvecklar ju AMD framgångsrikt sina produkter till skillnad från Commodore och ledningen på AMD vet sannolikt en del mer om teknik.

Men tillbaka till ämnet, som är marknadsföring vs prestanda och innovativa lösningar:
Jag hoppas verkligen AMD har något riktigt coolt att presentera här, för annars gör dom kraftigt bort sig. Åtmindståne hos "entusiasterna".
Liksom med Amiga'n hade, har även AMD anhängare eller fanboys. Kalla dom vad ni vill. Dock hade nog Amigaanhängarna lite mer att vara stolta över (på sin tid) då Amigan faktiskt sannerligen var innovativ.
Idag försöker man återskapa delar av det som Amigan var bra på, nämligen att avlasta CPU. Tittar man på DX10 så är just detta trenden. Delar av den teknik som sitter i dagens Cell (PS3) var tänkt att användas i en Amigamodell, som Commodore aldrig lanserade då dom inte längre fanns kvar (konkurs). Lightwave!!! Ja Lightwave utvecklades på Amiga!

Hade Commodore ej konkat, hade vi sannolikt legat 10år frammåt i utvecklingen på hemdatorfronten idag.
Dock!, var Commodore totalt urusla på marknadsföring och det är det som är hela poängen. Commodore sålde Amigor för att den under flera år sopade mattan med konkurrensen vad gällde multitasking (äkta sådan) och prestanda i övrigt. Dom förstod dock sig varken på sina kunder eller hårdvara.

Commodore svek utvecklare samt sina "fanboys", sådana som jag, med sitt urusla stöd, luftslott m.m.. Ett Amigafan kunde se nya titlar från Sierra komma ut på PC i 256 färger (VGA) och "högupplösning", men på Amigafronten intet nytt.
Förgäves väntade "vi" på en ny Amiga... AGA kom, med spel som ZOOL, vilket crap! Super Stardust var väl det snyggaste man kunde skönja på en Amiga 1200, men allt var 2D.
PC'n sprang om Amigan i hög takt med titlar som DOOM, Heretic m.m.. Sådant som 3D grafik, om än ful sådan kunde vi på Amigasidan glömma.

Kontentan av det hela är: AMD måste leverera här, det räcker inte med marknadsföring! Annars blir dom för mig och säkert många andra ett Commodore! Gud förbjude!!!
Motsatsen till detta är dock Microsoft som klarat sig alldeles utmärkt med marknadsföring. Dom tillverkar dock inte processorer.
Nu kanske det är rätt hårt att jämföra AMD med Commodore, men historiken visar gång på gång hur stora bolag gått i konkurs. Inte heller att förglömma, Commodore var verksamma rätt länge.
Hoppas AMD levererar så vi slipper fler Commodore.

/Reliken

Vad i Cell menar du var tänkt att användas i Amigan? Jag skulle ha svarat på den här tråden för länge sedan men jag har inte orkat ta tag i det.

DicreetFX VD sade nyligen att både de och eventuellt även hela newtek hade Amigan att tacka för att de överhuvudtaget existerade, newtek gör väl Lightwave och videotoasters verkar det som.

Jag gillade Commodore och Amigareklamen här i Sverige =P

AGA var ju bara ett mellansteg, AAA var ju på väg, tanken var väl tom att det skulle släppas typ 92 det med? Steve Haynie har väl släppt mycket information om det där (coolt att alla heter Steve.)
Wendetta är snyggt ;D

Alien Breed 3D II är väl inte så mycket sämre än Doom II? För att inte säga bättre, men visst hade det varit bra om chunky-to-planarlösningar hade dykt upp, CD32 hade väl sådant inbyggt.

Jag ser inte vad Amiga har med AMD att göra överhuvudtaget dock, och AMD började ju ifrån noll, de ligger mycket bättre till nu än när de startade.

http://www.amigahistory.co.uk/messages.html

We made Amiga, They fucked it up

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
så visar det sig att phenom var en extremt låg klockad budget serie och det kommer en intel killer som börjar på 5ghz med 8 cores och kostar 1k hahaha skulle vara osannolikt men väldigt roligt.

kan ju vara något nytt grafik kort med kanske dualcore eller något?

EDIT: kan ju oxå vara något fånigt som typ en svart gummi båt som bara säljs i 10 ex som det står AMD phenom på?

Ja, det sista är ju jävligt troligt du... precis som det första ;D