Biljetterna till Dreamhack Winter 2007 släppta

Permalänk
Melding Plague

Biljetterna till Dreamhack Winter 2007 släppta

Biljetterna till årets upplaga av datorevenemanget Dreamhack släpptes under tisdagskvällen. Årets evenemang går av stapeln 29 november - 2 december.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Biljett och plats fixade! Syns där!

Edit: Yay. Min första förstapost!

Permalänk

Jag kommer sitta vid Bord D57 plats 66

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

fränt att försvarsmakten satsar så stort

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

vilka spel är det som spelas under dreamhack?

Är det bara dessa:

Counter-Strike 1.6 (5on5)
StarCraft (1on1)
WarCraft III (1on1)
WarCraft III DotA (5on5)

Permalänk
Medlem

Bokat och klart

Bord D2 plats 65

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Någon mer jag som tyckte deras kö-system innan man fick boka biljett var uruselt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
vilka spel är det som spelas under dreamhack?

Är det bara dessa:

Counter-Strike 1.6 (5on5)
StarCraft (1on1)
WarCraft III (1on1)
WarCraft III DotA (5on5)

Man får spela precis vilka spel man vill, men de listade spelen är "main events" i gamingområdet där man kan ställa upp i tävlingar.

Tror de flesta som åker dit spelar cs wow och wc3.

Permalänk
Avstängd

Njah blir inget för mig i Vinter men var där i somras DET ÄGDE FETT xD Schyssta människor där också

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

biljetterna fixade och klara! var rätt länge sedan jag var där sist kanske 4 års sedan eller nått sånt. Ska bli gött och komma dit igen till den goa dreamhack stämmningen!! ses där

Visa signatur

Let the Slatte power be with you :-)

Permalänk
Avstängd

Ingen poll "Ska du på DreamHack?" [Ja/Nej/Kanske] ?

Orka DreamHack. GamerScene suger.

DemoScene äger!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Proffsmoddare

Ill be there! Som vanligt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Synd att känslan är borta sen flera åt tillbaka på DH iomed allt hypande samt massa fjortisar som skriker "awp-hora"

Permalänk
Medlem

Klar
sitter vid stortven i b hallen
ses där

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Kösystemet var hel skumt jag kom sist typ 10 gånger utan att jag uppdaterade sidan, men jag fick mina biljetter. Vi syns på Bord D54 plats 39

Permalänk
Medlem

"Du har köplats 61320......"

_/

Men det fixades tillslut.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Fick mina biljetter efter 1½ timme

D46 17-35, någonstans där kommer jag sitta

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

När de börjar slänga ut 14åringar som har hamnat i något stadie där de är i behov av extrem uppmärksamhet genom att störa andra deltagare så ska jag åka dit igen. Men tyvärr förstör dessa personer känslan som fanns förr.

Och nej DreamHack Crew, man kan inte springa och gnälla till er hela tiden för då hade man inte haft något annat att göra

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sitter i kö just nu, nästan lite orolig att inte lyckas få tre platser bredvid varandra... jaja vi får väl se..

Tomtenizze-n00b: ja det var ett skumt kösystem...

(ok det var kanske lite mkt intresseklubben över detta inlägg )

fyfan.. biljetterna tog slut..

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Förra vintern hade dom ju 10 000 platser? bara 5000 nu? Tycker gott och väl att dom kan släppa lika många platser till

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

nja de har nog fler än 5000 platser eftersom det såldes 5000 redan första dagen. Det finns nog fler än 10k platser eftersom de skriver på sin hemsida att det kommer att bli "tidernas största DreamHack någonsin"

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Vet nån när eftersläpp och sånt är planerat? Eller vart man kan få tag på biljetter nån annan stans?

Permalänk
Medlem

För eftersläpp håll koll på Dreamhacks hemsida eller prenumerera på nyhetsbrevet.

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Synd att känslan är borta sen flera åt tillbaka på DH iomed allt hypande samt massa fjortisar som skriker "awp-hora"

Japp håller med. Var där föra vintern efter å hoppat över flera år och ja DH var inte DH.

Gick förbi senen när Abit delad ut musmattor å då kommer en nerdimpandes å slår mig i huvudet och landade framför mina fötter. Precis som ajg tänkte fortsätta gå vidare så dyker en 11-12 åring ner å plockar upp den sedan kommer det en kille som är 1-2 huvuden högre än honom i 15-16 års åldern och släger sig över honom och börjar skrika att den är min jag tog dne först. När den lilla killen vägrar släppa mattan så börjar den stora puckla på med nävarna å bruka fysiskt vold rakt framför mina fötter. Jag är inte överdrivet stor typ 65+ kg då men blev måttligt sur å gick i mellan å frågade vad fan dom bråkar om och undrade varför nån ens får för sig att bruka fysiskt vold öve en Abit musmatta som är skräp te gratis reklam. Samtidigt dök en från DH crew upp. Visade sig vara måttlig osäker å lyckades inte bryta upp bråket då den äldrek illen ett par gånger till försökte roffa åt sig musmattan med vold varpå jag tröttnade å sa att han får fan i mig lugna sig och sedan skickade jag iväg den lilla killen så att läget kunde lugna ner sig.
Sedan pös killen från DH crew. Inga vakter eller nåt ingrep. Personligen hade jag STOR lust å ta den störe killen i kragen släpa ut honom te bästa vakt etc men samtidigt är det inte min sak å bedöma vem som ska ut med huvudet före och inte.

SÅ nåt mer DH blir det fan inte för min del. Totalt Omoget PR ploj för å lura på ungdomar skit dom ej behöver. Inte värt pengarna det kostar. Roligare lan kan man ha med polarna i en stuga på landet FFS.

Rent allmänt så var DH alldeles för mö "sitat å spela WoW" för min del. Iget kul folk lägre som pysslar med annat så det stör. inget mek eller knoppande med mjukvara osv alls.

Permalänk

säger bara BIRDIE <3 Kan inte den här kristi-him för jag e i USA, men '09 ^^

Permalänk

Jag har räknat 2ggr och kommit till samma antal datorplatser båda gångerna.

6732/st datorplatser räknade jag upp.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

Var tog demoscenen vägen egentligen? Jag ser inget på hemsidan om några compos eller liknande.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk

DH blir nog kul! Sitter på D43 Plats 37.
Rätt svårt att få 9 platser på rad i D hallen, men det gick med lite tur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Ill be there! Som vanligt

Wolverine, en bromöllabo! lagom oväntat bara o sätta sig på 561an o komma o få chassit moddat då ;D haha

Visa signatur

[ ASRock Z87E-ITX ] [ i7 4770K 3.5GHz @4.0Ghz ] [ 2x8GB HyperX Blu DDR3 ]
[
120GB Kingston SSD ] [ Palit 1060 GTX 3GB ] [ Fractal Design Node 304 ]
[
Corsair CX600M ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Japp håller med. Var där föra vintern efter å hoppat över flera år och ja DH var inte DH.

Gick förbi senen när Abit delad ut musmattor å då kommer en nerdimpandes å slår mig i huvudet och landade framför mina fötter. Precis som ajg tänkte fortsätta gå vidare så dyker en 11-12 åring ner å plockar upp den sedan kommer det en kille som är 1-2 huvuden högre än honom i 15-16 års åldern och släger sig över honom och börjar skrika att den är min jag tog dne först. När den lilla killen vägrar släppa mattan så börjar den stora puckla på med nävarna å bruka fysiskt vold rakt framför mina fötter. Jag är inte överdrivet stor typ 65+ kg då men blev måttligt sur å gick i mellan å frågade vad fan dom bråkar om och undrade varför nån ens får för sig att bruka fysiskt vold öve en Abit musmatta som är skräp te gratis reklam. Samtidigt dök en från DH crew upp. Visade sig vara måttlig osäker å lyckades inte bryta upp bråket då den äldrek illen ett par gånger till försökte roffa åt sig musmattan med vold varpå jag tröttnade å sa att han får fan i mig lugna sig och sedan skickade jag iväg den lilla killen så att läget kunde lugna ner sig.
Sedan pös killen från DH crew. Inga vakter eller nåt ingrep. Personligen hade jag STOR lust å ta den störe killen i kragen släpa ut honom te bästa vakt etc men samtidigt är det inte min sak å bedöma vem som ska ut med huvudet före och inte.

SÅ nåt mer DH blir det fan inte för min del. Totalt Omoget PR ploj för å lura på ungdomar skit dom ej behöver. Inte värt pengarna det kostar. Roligare lan kan man ha med polarna i en stuga på landet FFS.

Rent allmänt så var DH alldeles för mö "sitat å spela WoW" för min del. Iget kul folk lägre som pysslar med annat så det stör. inget mek eller knoppande med mjukvara osv alls.

har aldrig varit där (då ja bor i finland),men man blir ju nästan förbannad då man hör att sånt händer,och att ingen crew/guard kastar ut dem elr ens försöker på allvar gör ngt.

tack för varningen,för ja e den typen som spelar,men programmerar också.
ja stannar här på det lokala "Cluster-lanet",passligt 50 pers. där ^^
och man vinner coolest case tävlingen lättare där (hehehehe^^ kom på andra plats förra året,och de va första gången ja va där då^^)

Permalänk
Medlem

Dem chockhöjer ju priserna så enormt..
Förra årets pris var smärtgräns för mig..
Kommer stå över tills priserna är nere på 600:- eller mindre igen..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos