The Pirate Bay anmäler mediaföretag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Vem har klantat sig? MediaDefender-Defenders har hackat Mediadefenders sajt och på så sätt fått tag i mailen.

som sagt, en anställd vidarebefodrade mailen till sin gmail, ngn som tror gmail konton är lättare att knäcka än media-defenders intranät/mailsystem? ;o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
som sagt, en anställd vidarebefodrade mailen till sin gmail, ngn som tror gmail konton är lättare att knäcka än media-defenders intranät/mailsystem? ;o

Vet ej men svaret finns nog här skulle jag tro. http://www.gnucitizen.org/blog/google-gmail-e-mail-hijack-tec...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
som sagt, en anställd vidarebefodrade mailen till sin gmail, ngn som tror gmail konton är lättare att knäcka än media-defenders intranät/mailsystem? ;o

Som sagt, någon har antagligen klantat sig. Dvs. inget system är knäckt.

Spekulerades i att personen använde samma lösenord på en torrent-sida t.ex. och det är inte särskilt otroligt - även om det är väldigt klumpigt (särskilt med tanke på sitt jobb).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jaha, nämn något vetenskapligt som diskuterar orsak. Jag skulle tippa på att du får det svårt, du kommer ganska omgående flytta dig från vetenskapen till filosofi alternativt säga "det bara är så", men shoot. Jag har gärna fel.

För att en artikel ska få kallas vetenskaplig måste den per automatik behandla både orsak och effekt, då bregeppet vetenskaplig tarvar att försöken som är gjorda uppvisar samma resultat om de upprepas, vilket inte är möjligt om man bara koncentrerar sig på det ena eller det andra.

Som du - indirekt - säger, varje orsak har en effekt, varje effekt har en orsak. Därmed är en vetenskaplig artikel som endast behandlar orsak och inte effekt en paradox. Istället glider man som sagt in på teori och filosofi.

Just därför ställer jag mig frågande till hur du kan eftersöka fler studier av orsak istället för effekt i vetenskapen.

Edit: För övrigt skrev jag mitt förra inlägg under uppfattningen att det var lögn först när man skrev något icke sanningsenligt, inte när man utelämnar delar av sanningen för att vinkla artikeln åt ena eller andra hållet.