Åtalet mot The Pirate Bay skjuts upp igen

Permalänk
Medlem

Upphovsrättslagen är ingen dålig lag utan snarare tvärt om. Kom inte och säg att det är moraliskt rätt att ladda ner applikationer/media från Internet som är skyddad av upphovsrättslagen.

Det stora problemet är att folk vill ha ormiligt mycket betalt för detta samt hindrar användandet, vilket gör att folk laddar ner det gratis istället. Jag har absolut ingenting emot att betala bara jag får göra vad jag vill med det sen (inom rimliga gränser).

Ta mina 3 HDDVD-filmer som exempel. Om jag avaktiverar alla bildskärmar som inte har stöd för HDCP så kan jag se 1 av dessa 3 filmer. Över 4000kr för blu-ray/hddvd-spelare och sen kan jag inte spela upp filmerna.... Där är så jävla mycket skit inlagt så jag håller på att få spel. Tror ni jag får dessa problemen med en HD-Xvid från ett torrentnätverk?

Nej anlednigen varför jag laddar ner är något helt annat än att jag är snål och inte vill betala för mig.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Folk är för roliga...

Om någon kunde säga som det är istället för att försvara sig med att saker och ting kostar si och så mkt. pengar... Sedan när är musik, film och spel en mänsklig jävla rättighet?!?!

Folk är helt enkelt för jävla snåla och gillar att saker är gratis... Gratis är gott!!!! Sedan nerladdning kommit igång på bred front försvarar människor sitt handlande med ngn. egen hemmasnickrad politisk agenda... Det låter ju fint iaf...

Själv anser jag att det har blivit rena jävla vilda-västern... Personligen drar jag hem film, och hur mkt som helst, bara för att det är just gratis!!! Sug på den ni...

Från att ha varit en storkonsument i diverse videobutiker de senaste 10-20 åren, har jag gått från att hyra 4-5 filmer i veckan till totalt noll... Har inte ens satt min fot i ngn. som helst video eller skivbutik de senaste fyra åren...

Inte fan är det för att jag är speciellt förbannad på prissättningen på diverse media, snarare för att det är fullt möjligt att åtnjuta det man vill ha, utan att betala en enda spänn...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Är inte den lagen rätt ny?
Jag menar att de ordnade fram den EFTER att ha gjort razzian.

Då kan det bli svårt, ingen kan väl dömmas efter lagar som kom i efterhand?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Folk är för roliga...

Om någon kunde säga som det är istället för att försvara sig med att saker och ting kostar si och så mkt. pengar... Sedan när är musik, film och spel en mänsklig jävla rättighet?!?!

Folk är helt enkelt för jävla snåla och gillar att saker är gratis... Gratis är gott!!!! Sedan nerladdning kommit igång på bred front försvarar människor sitt handlande med ngn. egen hemmasnickrad politisk agenda... Det låter ju fint iaf...

Gratis är gott, men lågpris är godare
Visst finns det säkert dröser med folk som tankar bara för att det är gratis, man det finns nog minst lika många som hellre skulle sitta med ett fullstoppat skivställ än med en full disk, jag vet att jag tar ett orginal över en kopia anyday, men bara så länge orginalet är värt det vilket sällan är fallet i dagens läge.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

ta bort en sida och det föds två nya

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Så fort jag får råd ska jag köpa allt jag tankat ner och vill ha (två grejer), och så ska TPB få massa gåvor av mig, så fort jag får råd.
Så fungerar det här ivf.

Angående "nyheten" (vad är nyheter gällande TPB idag?):
De håller igen för att täcka ett större fält av inblandade för att visa på att piratfildelning har likheter med terroristceller. Det är vad jag tror ivf. Nej, det är inte flummigt, det är modernt, det är va det är, modernt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kom inte att och säg att upphovsrätt inte sina svagheter.

Permalänk
Medlem

Det många inte förstår är att det inte handlar om varken The Pirate Bay eller fildelning längre. Vi handskas med ett paradoxalt rättsväsende, som politikerna och allt vad dem heter motarbetar för att få "kontroll" över samhället dvs oss människor. Om det finns någon lag som inte gynnar dem, ge dig då fan på att dem kommer att ändra i lagstiftningen. Allt handlar om kontroll, dvs makt och pengar.

Man kan tycka fildelning och The Pirate Bay är hur vidrigt som helst, men det är inte det som är den egentliga sakfrågan utan det handlar om att ha "rätt".
Slåss för din rätt inte för fildelningen eller The Pirate Bay:s skull.

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiroo
Det många inte förstår är att det inte handlar om varken The Pirate Bay eller fildelning längre. Vi handskas med ett paradoxalt rättsväsende, som politikerna och allt vad dem heter motarbetar för att få "kontroll" över samhället dvs oss människor. Om det finns någon lag som inte gynnar dem, ge dig då fan på att dem kommer att ändra i lagstiftningen. Allt handlar om kontroll, dvs makt och pengar.

Man kan tycka fildelning och The Pirate Bay är hur vidrigt som helst, men det är inte det som är den egentliga sakfrågan utan det handlar om att ha "rätt".
Slåss för din rätt inte för fildelningen eller The Pirate Bay:s skull.

Du pratar om den informella makten där inga mötesprotokoll förs. Den är nog mer närvarande än vad man tror men utan bevis så blir det svårt att bevisa det.

Menar att om bossar inom mediaindustrin och den verkställande makten har möten i hemlighet är inget som vi någonsin får reda på då den kompisklubben ser till sina intressen och där ligger att få så mycket avkastning som möjligt för sin produkt eller intressen.

Om sen demokratin får stryka på foten berör dom inte då dom kan fortsätta leva sitt ombonade lyxliv.

Men som sagt var bevis på denna "konspiration" är guld värt för demokratirörelsen!