Permalänk
Melding Plague

Intervju med Corsair

På Legit Reviews har man satt sig ned för en pratstund med John Beekley, en av grundarna till minnestillverkaren Corsair. Man pratar både om utveckligen för ddr3-standarden och om deras nätaggregat vilka det har gått väldigt bra för.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool... a ja, som om folk inte kommer köpa ddr3 förräns 2010

I alla fall: köper man nu så vet man att priset jämnar ut sig. Att köpa om två/tre år bara för att se priset störtdyka ett par månader efter köpet är sunkigt.

Som not: köpte mina minnen för 2100kr Januari detta år. Nu kostar de 800...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Intressant läsning!

Blir intressant om de kommer nya nätagg från Corsair

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

2000Mhz??? M a o om man ska utnyttja kraften i det minnet måste FSBn upp i 1000??? Är inte det omöjligt idag?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Inaktiv

Såg för ett tag sedan produkter på Komplett.se utan bilder, på nya nätaggregat från Corsair på 650/750W också någon till som jag glömt bort.

Låg under "Nya produkter" (inte i lager alltså)-listan längst ner på sidan. Dyker upp en del intressanta produker där som man inte ser röken av förrän långt mycket längre fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
2000Mhz??? M a o om man ska utnyttja kraften i det minnet måste FSBn upp i 1000??? Är inte det omöjligt idag?

Lol, du sitter ju på en 1066 fsb NU!

Skämt åsido så fattar jag vad du menar. Jag tror att det är minnets synk med fsb:n är ändrad helt enkelt. Som mina är x3 just (300 x 3 = 900mhz)...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Är det inte Seasonic som tillverkat nätaggen? http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2035

Permalänk
Medlem

Jepp, Seasonic är tillverkare av sågott som alla Corsairagg! Enda undantaget jag vet om är VX550 som är tillverkad av CWT:
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=135&page_num=2

... och Seasonic gör generellt sett bra grejer (men beror ju mycket vad beställaren spec:ar för komponenter osv)
Ingen är dock perfekt: tex Antec:s NeoHE serie som haft en del barnsjukdomar är ju Seasonicbyggda agg de med.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Är det inte Seasonic som tillverkat nätaggen? http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2035

JO

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]