Nvidia G92 är Geforce 8800 GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Men jag gillar att köpa saker som är kortare än min penis.
Så det blir nog ett 8800GT

Skönt att det finns folk som köper datagrejer utan att få komentarer att det egentligen handlar om penisförlängare

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Inaktiv

vem bryr sej om detta kort, det är ju 9800GTX vi vill se!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
vem bryr sej om detta kort, det är ju 9800GTX vi vill se!

Jag bryr mig för jag vill ha ett kort som inte slukar ström och som inte värmer upp hela lägenheten. Inte alla som behöver det allra värsta vettu.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majtymicke
Jag bryr mig för jag vill ha ett kort som inte slukar ström och som inte värmer upp hela lägenheten. Inte alla som behöver det allra värsta vettu.

WORD!

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
Förstår inte varför det dessa kort släpps.
Just nu är det som ett stort saftigt smörgåsbord med grafikkort ute på marknaden i alla priskategorier för alla plånböcker.
Istället borde Nvidia göra en prisänkning på 8800 GTS serien och sen satsa på high end och få ut dem i tid. Det är ju tamejfan en jävla plågsamm väntan för många människor de vill ju se tt riktigt Highend komma ut och piska allt motstånd.

Här ser man tydligt vad som händer om "motståndaren" inte hänger med. Man får helt enkelt monopol och sedan när AMD inte lyckas komma ut med produkter som kör om Nvidias gamla grafikort. Man tar det lungt och drar in massa pengar i kassan då man fortfarande sitter med bästa highendkortet samt 8800-serien säljer fortfarande väldigt bra även om de är nu "gamla". Detta kan på kort sikt bromsa utvecklingen så nya grafikkort får lägre prestanda än väntat.

Så här bör alla ta sig en tankeställare om vad konkurrens egentligen gör för konsumenter.

Å andra sidan så är det ju lite skönt att ens inte blir omkörd av nyare halvår efter köpet :).

Permalänk
Medlem

128 eller 256bitars minnesbuss?

Permalänk
Medlem

Alltså nu e jag förvirrad, så det kommer inget Geforce 9800GTX i november som det var snack om? detta var det som kom ut istället? eller sitter Nvidia fortfarande å trycker med high end kortet utan att släppa det?

Permalänk

Ja! Mycket trevligt!
8600-serien har i mina ögon inte levererat och 8800-korten är fortfarande lite väl dyra. Ett kort som ligger däremellan, har åtminstone 256-bitars buss och som förhoppningsvis går att klocka lite grann vore helt perfekt. Förhoppningsvis spöar det x1950pro med lite marginal oxå, så man slipper fundera på om man inte ska skaffa det istället. Jag vill nämnligen ha DX10 nu.

Bra val av Nvidia. Finns inget som helst behov av ett nytt monster-kort. Varken hos marknaden eller mig själv.

Permalänk

Vänta bara tills crysis släpps, då kanske det blir lite fart på high end grafikkortretn. Enligt bit-tech så fick dom ingen riktigt bra fps med 8800 ultra ens när dom testade multiplayer beta, Men det är ju som sagt beta och drivrutinerna är ennu ej optimerade.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Det är ju det som verkar vara problemet numera. Jag menar, det är väl snart ett år sedan 8800GTX släpptes, och fortfarande släpper de drivisar som gör prestandan bättre. Antagligen gäller samma sak för R600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
128 eller 256bitars minnesbuss?

Det måste vara 256bit. Skulle det vara lägre så skulle detta vara ett idiot misstag. 128bit skulle flaskhalsa allt. Det kan också bli 160-bit.

Men låt oss vänta tills mer info kommer..

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Billiga kort, speciellt eftersom dollarn sjunkit enormt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rekl3M
Alltså nu e jag förvirrad, så det kommer inget Geforce 9800GTX i november som det var snack om? detta var det som kom ut istället? eller sitter Nvidia fortfarande å trycker med high end kortet utan att släppa det?

De kommer sitta och trycka på dem ett tag till troligen. De vill väl mjölka ur konsumenterna lite först genom att många kanske inte orkar vänta längre och köper de high-end kort som finns idag eller eventuellt köper de nya i medelprestanda, och de behöver dessutom inte sänka priserna på GTX/ULTRA. Skulle vara ifall nu AMD ligger på och får ut något riktigt vasst kort snart

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
vem bryr sej om detta kort, det är ju 9800GTX vi vill se!

I have to agreee with you!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

jaha, så nu helt plötsligt så kommer inte dedär kortet som de sagt ska vara dubbelt så snabbt som 8800GTX? O_o vad sysslar dom med där borta?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det måste vara 256bit. Skulle det vara lägre så skulle detta vara ett idiot misstag. 128bit skulle flaskhalsa allt. Det kan också bli 160-bit.

Men låt oss vänta tills mer info kommer..

Agreed. Kommer köpa kortet omgående ifall det har 256bitar minnesbuss. Borde ge en liten uppgradering mot mitt 7900GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
Förstår inte varför det dessa kort släpps.
Just nu är det som ett stort saftigt smörgåsbord med grafikkort ute på marknaden i alla priskategorier för alla plånböcker.
Istället borde Nvidia göra en prisänkning på 8800 GTS serien och sen satsa på high end och få ut dem i tid. Det är ju tamejfan en jävla plågsamm väntan för många människor de vill ju se tt riktigt Highend komma ut och piska allt motstånd.

Så du menar att 8800 ULTRA, inte piskar allt motstånd??? Så länge de inte har någon som helst konkurrens så finns det ju ingen anledning för Nvidia att släppa värre kort...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Eh? "Många vill se highend"? Njae du... så många är det inte. De flesta köpare är inte ute efter highend utan just g92 / rv670 för de är inte villiga att betala 4-6000kr för en enskild komponent.

Smörgåsbord? Var? Allt jag ser är utdaterade 1950 och 7900/7950 kort som inte är intressanta längre. 1500-2500kr klassen har gapat efter nya bra kort ett tag nu. Det är just därför g92 släpps, en produkt för den stora målgruppen. För återigen: 2500kr och över målgruppen är inte så stor som du vill få till det "Extranjero"...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

jag som säljer mitt 8800 på tradera nu för ja skulle köpa ett nytt i november

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
jag som säljer mitt 8800 på tradera nu för ja skulle köpa ett nytt i november

ROFL seriöst?
Då har du lärt dig en läxa.. lita inte på rykten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
jag som säljer mitt 8800 på tradera nu för ja skulle köpa ett nytt i november

Så du köpte ditt XFX 8800GTS 320 för en månad sen och nu säljer du det för att du trodde på ryktena och ville ha ett ûberkort istället ??

Sorry men fyfaen vad aegd!!

Höjs inte budet så lär ju köparen göra ett vackert klipp iaf.

Aja, vet du vad ?? shit happens, så kan det gå om man har otur, bättre lycka nästa gång

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh vad skönt
Grafikkortsmarknaden har svalnat ner en del. Måste varit länge sedan ett kort som kom för snart 1 år sedan är i nästan bäst (8800GTX). Nu känner man inte att tusenlapparna man lägger på kortet rent ut sagt brinner upp i värdeminskning.
Nu fattas det bara att nvidia och amd kyler ner korten mer. Intel har tagit sig i kragen förut med core-arkitekturen. Nu är det dags för grafikkortstillverkarna att göra svalare kort!

Jag gillar mitt snart månadsgamla 8800GTS 640 MiB.
Spelen är så snygga idag så jag känner ingen hets efter att få ännu snyggare direkt. Alltså om vi tittar bortom UT3 osv.
Spelutvecklarna kanske kan få trycket på sig av att optimera spelen mer än att "räddas" av teknikutvecklingen varje gång när spelet närmar sig release.
Se på konsollerna. Samma hårdvara hela tiden men spelen blir bättre och bättre i snygghet (mer optimerade) efter några år så det går att ordna. Jag vill alltså ha lite mer press på utvecklarna men inte 8800Ultra som toppkort i några år.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Spelen är så snygga idag så jag känner ingen hets efter att få ännu snyggare direkt. Alltså om vi tittar bortom UT3 osv.
Spelutvecklarna kanske kan få trycket på sig av att optimera spelen mer än att "räddas" av teknikutvecklingen varje gång när spelet närmar sig release.
Se på konsollerna. Samma hårdvara hela tiden men spelen blir bättre och bättre i snygghet (mer optimerade) efter några år så det går att ordna. Jag vill alltså ha lite mer press på utvecklarna men inte 8800Ultra som toppkort i några år.

QUOTED FOR TRUTH!

Se bara på dx10: de leker inte ens med alla effekter utan slänger in dom utan omdöme och förväntar sig att man ska ha trippla Ultra kort... (*host*Call of Juarez*host)

Hoppas Crysis visar vägen hur man använder dx10 på rätt sätt.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ahh vad skönt
Grafikkortsmarknaden har svalnat ner en del. Måste varit länge sedan ett kort som kom för snart 1 år sedan är i nästan bäst (8800GTX). Nu känner man inte att tusenlapparna man lägger på kortet rent ut sagt brinner upp i värdeminskning.
Nu fattas det bara att nvidia och amd kyler ner korten mer. Intel har tagit sig i kragen förut med core-arkitekturen. Nu är det dags för grafikkortstillverkarna att göra svalare kort!

Jag gillar mitt snart månadsgamla 8800GTS 640 MiB.
Spelen är så snygga idag så jag känner ingen hets efter att få ännu snyggare direkt. Alltså om vi tittar bortom UT3 osv.
Spelutvecklarna kanske kan få trycket på sig av att optimera spelen mer än att "räddas" av teknikutvecklingen varje gång när spelet närmar sig release.
Se på konsollerna. Samma hårdvara hela tiden men spelen blir bättre och bättre i snygghet (mer optimerade) efter några år så det går att ordna. Jag vill alltså ha lite mer press på utvecklarna men inte 8800Ultra som toppkort i några år.

Jag hade nöjt mig med 1950 Pro prestanda om de kunde göra det med passiv kylning som inte blir extremt varm. Jag vill se svalare kort istället för snabbare. Man vill ju kunna sova med datorn påslagen i samma rum...

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Men ScheiSSSe också...

Jag ville ju ha mitt 9800 kort med 1 Tflop! Risken finns ju nu att nVidia väntar ett helt år till innan dom släpper det, nVidia gillar ju normalt att släppa sina helt nya produkter i Q4 och sedan ge en uppdatering och prissänkning i Q1/Q2.....

Permalänk
Medlem

Ha ha ha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
1ns? Det låter ju fint.

23 cm? Sluta göra så långa kort.
Jag gillar inte att köpa grafikkort som är längre än min penis.

Fy fan va bra sagt. ha ha ha mitt graffe är 27cm

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk

Det finns ett relativt stort antal faktorer som spelar in när det kommer till att eventuellt göra ett nytt high-end kort, konkurrens är inte den enda anledningen. nVidia drivs inte - liksom alla komponentföretag - enbart av deras konkurrens, även om deras strävan mot denna är livsviktig för dem, så är den fortfarande bara en del av företaget och inte det som definierar dem. Idag kan du köpa den bästa hårdvaran tillänglig men endå inte få över drygt trettio fps i till exempel Oblivion. Där finns det anledning att uppdatera.

nVidia strävar efter att kunna erbjuda den mest högpresterande hårdvaran i världen (se pressmeddelanden) och detta betyder inte enbart att konkurrera ut motståndare, utan också att hela tiden erbjuda nya möjligheter till extremsegmentet. Microsoft Flight Simulator X kan inte tas över tjugo-fps gränsen på grund av brister i hårdvarusektionen. Det kommer alltid att finnas anledning att uppdatera extremsegmentkort - att tro att hela branschen regleras enbart av konkurrens är lagom ignorant.