Usb-minne med fingeravtrycksläsare

Permalänk
Melding Plague

Usb-minne med fingeravtrycksläsare

Tillverkaren Transcend har nyligen lansera ett par nya modeller i sin Jetflash-minnesserie usb-minnen. Den nya serien heter Jetflash 220 och kommer med en fingeravtrycksläsare för ökad säkerhet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

finns säkert sätt att komma runt det där

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Finns det säkert, som allt annat..

Dock känns det klurigare när det är något helt fysikt unikt som ska matas in..

Men men, återstår att se:)

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Tycker detta kunde ha kommit tidigare, typ innan jag köpte min M$ Fingerprint Reader

Om man kan använda denna på samma sätt för att logga in på sidor så hade det ju vart helt perfekt, lyckas man dessutom typ lagra alla sina lösenord på något sånt här så vore det ju bara ännu bättre.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Men sitter det inte ett flash minne i de som alla andra, så man bara kan plocka isär minnet och sätta det i en kortläsare?

Permalänk

fingeavtrycksläsare? Sony hade sin Micro-vault redan 2003 om jag inte minns fel? Dyr som f-n var den fast alla usb-minnen var dyra då. 128Mb kostade 1000kr om jag inte minns fel.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoomie
Men sitter det inte ett flash minne i de som alla andra, så man bara kan plocka isär minnet och sätta det i en kortläsare?

"Vidare så stödjer enheten en 256 bitars aes-kryptering för ytterligare säkerhet."

Visa signatur
Permalänk

Blir man av med en sådan minneskort så blir man dessutom av med sitt fingeravtryck, hur säkert det nu ligger i den...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
finns säkert sätt att komma runt det där

Jo, det gör det säkert. Jag har sett på TV, att de går runt det där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Om man kan använda denna på samma sätt för att logga in på sidor så hade det ju vart helt perfekt, lyckas man dessutom typ lagra alla sina lösenord på något sånt här så vore det ju bara ännu bättre.

KeePass eller Password Safe kan centrallt lagra alla dina lösenord i en krypterad databas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoomie
Men sitter det inte ett flash minne i de som alla andra, så man bara kan plocka isär minnet och sätta det i en kortläsare?

Minnes-kretsen i IronKey är gjuten i epoxy, så det går inte att komma åt.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

äh vet man vem man har stulit usb-minnet ifrån så är det bara att kapa av fingret på vederbörande. det har man ju sett på film och det funkar då;)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

HAHAHA LOOOOL VA ROLIGT HAHAHHA LOL LOL HAHAHAH LOL

Visa signatur

Sent from my Commodore 64