HMR-700A ny mediaspelare från Ellion

Permalänk
Melding Plague

HMR-700A ny mediaspelare från Ellion

Distributören som introducerade nas-enheterna Qnap i Sverige har nyligen lanserat en mediaspelare som heter HMR-700A och kommer från tillverkaren Ellion. Förutom hd-stöd ser vi bland annat funktioner som timeshift.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Läste inte texterna.

Såg bilderna.

Upptäckte 40/60mm-fläkten.

Slog bort tanken om köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då den stödjer hd-formaten kan man även spela in hd-material från de få Svenska kanalerna som sänder detta idag.

hur nu det ska bli användbart då den helt verkar sakna ingångar för det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

ser intressant ut... speciellt med tanke på att man går i tankarna om ett eventuellt htpc köp som iaf kommer kosta en 8000...

Permalänk

Mycket snack om nya media centers, i mina ögon har inte någon riktigt lyckats utmana xbox media center, som ju faktiskt fortfarande är den bästa och billigaste, såtillvida man inte behöver *stort* hårddiskutrymme eller vill spela upp högupplöst hd.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

De har missat något fatalt iaf.

Man vill inte ha något som står upp? Man vill ha något som kan matcha i resten bland prylarna i tv-bänken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av notepad.exe
Mycket snack om nya media centers, i mina ögon har inte någon riktigt lyckats utmana xbox media center, som ju faktiskt fortfarande är den bästa och billigaste, såtillvida man inte behöver *stort* hårddiskutrymme eller vill spela upp högupplöst hd.

Jag håller med dig, gamla xbox är det bästa fortfarande då det spelar upp nätversk share direkt från rarfiler och är blixtsnabb. Det den tappar lite på är att man till skillnad från en htpc inte kan spela hd eller som jag har i min en boxer så kan man se och spela in tv.

Visa signatur

[Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz][4x KINGSTON 1024MB 800MHZ DDR2 (5-5-5-15)][ASUS STRIKER/ EXTREME][RAPTOR 150GB, 2x300GB Raid 1, 2x500Gb (Total - 1.450TB)][XFX 8800GTX 768mb PCI-E][Compac P1100 Triniton 21"x2][CORSAIR PSU 620W][diNovo Media Desktop Laser, Q-Pad XXl][XBOX][XBOX360][PSP][Ipod Classic 160GB][HTC Touch Cruise][SE P1i][SE W910i][Nokia e61i][HTPC][Hp 8430]

Permalänk
Medlem

Bygger denna på nya Sigma chippet ?