Sharp kombinerar lcd-skärm med scanner

Permalänk
Melding Plague

Sharp kombinerar lcd-skärm med scanner

Tillverkaren Sharp har visat upp en prototyp av en ny lcd-skärm. Skärmen är bara 3,5 tum stor men har en integrerad scanner. Genom att lägga ett objekt på lcd-skärmen, exempelvis ett visitkort, kan det scannas in.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant! Skulle vara perfekt sekundärskärm till en HTPC (i fjärrkontrollen), eller kanske som en extra skärm på baksidan av locket på en laptop. Blir ju strömsnålt och man får en scanner i sin lappis

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Telescreen någon?

We are watching you...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Telescreen någon?

We are watching you...

Nja, men apple håller på att utveckla något sådant.

Permalänk
Medlem

Hade varit fräckt med nåt sånt här fast med en kamera på reglerbart ställe i skärmen, så att man kan titta folk iögonen vid videopsamtal.
Fårga mig inte hur det skulle gå till, men det vade varit fräckt.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Hade varit fräckt med nåt sånt här fast med en kamera på reglerbart ställe i skärmen, så att man kan titta folk iögonen vid videopsamtal.
Fårga mig inte hur det skulle gå till, men det vade varit fräckt.

som sagt, apple.

Permalänk

"Please put the business card."

Japanerna är lika grymma på engelska som alltid!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

Något som kommer garanterat till PDA, tveksamt till vanliga PC

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Skulle vara rätt bekvämt till en HTPC, som sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Telescreen någon?

We are watching you...

Foliehatt på! Fast du är väl å andra sidan invirad i folie dygnet runt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hehe, naaajs. Tänk om man kunde få en sådan fast i 22". Bara lägga ett A4 på den och scanna.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Är väll knappt nån som använder scanners i dag? Det är väll en 90-tals pryl?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Är väll knappt nån som använder scanners i dag? Det är väll en 90-tals pryl?

Vilka andra allternativ har du om du vill få ett dokument överfört till datorn. Kamera är inget bra allternativ så länge du inte har bra belysning och rätt utrustning men det är inte många som har.

Jag använder min scanner titt som tätt, främst i arbetet då.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Foliehatt på! Fast du är väl å andra sidan invirad i folie dygnet runt?

Damn right. Man kan aldrig vara för säker.

Jag har tapetserat väggarna med folie också.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Hade varit fräckt med nåt sånt här fast med en kamera på reglerbart ställe i skärmen, så att man kan titta folk iögonen vid videopsamtal.
Fårga mig inte hur det skulle gå till, men det vade varit fräckt.

Håller med att det hade varit fräckt, kanske något i framtiden.

Tills dess så finns ju såna hära om man vill titta folk i ögonen när man chattar:
http://www.bodelin.com/se2e/

Permalänk

undra hur bra scanner det faktist är ^^

de kanske har skrivit något krafs som mijliggör att faktist använda scannerna som en simpelkamera.

det skulle gå men troligen bli rätt suddit på 1m skulle det vara okänbart. men tanken finns ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
undra hur bra scanner det faktist är ^^

de kanske har skrivit något krafs som mijliggör att faktist använda scannerna som en simpelkamera.

det skulle gå men troligen bli rätt suddit på 1m skulle det vara okänbart. men tanken finns ju.

Ska du använda den som kamera behöver du något slags objektiv.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man bygga en sådan där som finns vid ingången till alla laberatorie i filmer. Man lägger på handen i bilden på en hand och sen scannar den. Därefter kommer det upp en bild på handen och identifieringspunkterna. Sedan din bild och en kylig kvinnoröst (jag tror alltid kvinnan som talar ser jättebra ut) säger ditt namn och att du får komma in.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Äntligen kan man bygga en sådan där som finns vid ingången till alla laberatorie i filmer. Man lägger på handen i bilden på en hand och sen scannar den. Därefter kommer det upp en bild på handen och identifieringspunkterna. Sedan din bild och en kylig kvinnoröst (jag tror alltid kvinnan som talar ser jättebra ut) säger ditt namn och att du får komma in.

komma in var :D:D

När jag läste rubriken kom jag att tänka på... att det är ju som att skita och äta på samma gång

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Vilka andra allternativ har du om du vill få ett dokument överfört till datorn. Kamera är inget bra allternativ så länge du inte har bra belysning och rätt utrustning men det är inte många som har.

Jag använder min scanner titt som tätt, främst i arbetet då.

Vaddå dokument överförda till datorn? I princip alla dokument är ju redan digitala.

Okej jag är medveten om att det finns de som använder de i bland. Men det är ju knappast som den boomen när de kom och alla skulle ha en. En scanner tillhör ju knappast de IT-produktter gemene man använder dagligen.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Vaddå dokument överförda till datorn? I princip alla dokument är ju redan digitala.

Okej jag är medveten om att det finns de som använder de i bland. Men det är ju knappast som den boomen när de kom och alla skulle ha en. En scanner tillhör ju knappast de IT-produktter gemene man använder dagligen.

Hos oss använd scannern mycket, den är ihopbyggd med fax/kopiator/skrivar grunkan och scannar direkt till PDF.

Hade tex vår växelhäxa haft en sådan skärm hade det sparat mycket slitage på skorna.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Lite allergisk mot all skit de implementerar i varje grej.
Fristående är alltid bättre. Så är det bara.
Ett exempel på det är tex receiver + dvd. Även om du köper en 2 kanals receiver och dvd spelare av hög klass så får du bättre ljud om du har en fristående cd spelare för kanske några tusen. Nu börjar ju avståndet ätas upp lite med hjälp av bättre kretsar och så. Men faktum är att ju fler ingredienser du blandar i ju mer kompromisser får man göra!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.