Arctic Cooling lanserar 80plus-chassin

Permalänk
Melding Plague

Arctic Cooling lanserar 80plus-chassin

Tillverkaren Arctic Cooling har nyligen lanserat fem stycken chassin som utrustats med nätaggregat vilket har mer än 80 procents effektivitet och därmed får kallas märkas med "80plus" som blivit en populär slogan för effektiva nätaggregat det senaste året.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ser ju ut som en kaffemaskin

Permalänk
Medlem

haha precis vad jag tänkte med ^

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk

Oh fif*n, det var inte grannt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Re: Arctic Cooling lanserar 80plus-chassin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tillverkaren Arctic Cooling har nyligen lanserat fem stycken chassin som utrustats med nätaggregat vilket har mer än 80 procents effektivitet och därmed får kallas märkas med "80plus" som blivit en populär slogan för effektiva nätaggregat det senaste året.

Årets längsta mening?

Permalänk
Avstängd

Morsan har ett snyggare chassi (som hon valt själv).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Så hemskt är det väl inte? Om man jämför med Thermaltakes plastmonster så är det här ett konstverk ju....

Permalänk
Inaktiv

Samma chassin som tidigare, bara nya nätaggregat som det ser ut som. Kaffemaskin eller ej, döm själva.

Permalänk
Hedersmedlem

Basen den står på är inte så rolig och dämpar inte så bra som dom påstår sedan är lådan trång och allmänt trist att jobba med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Så hemskt är det väl inte? Om man jämför med Thermaltakes plastmonster så är det här ett konstverk ju....

Personligen så tycker jag att ThermalTake gör de bättre 'plastmonstren'. Kolla bara på Raidmax och NZXT, de senare har för övrigt ett par riktigt schyssta chassin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Basen den står på är inte så rolig och dämpar inte så bra som dom påstår sedan är lådan trång och allmänt trist att jobba med.

Håller med, fult är det också. Utvecklingen har hunnit ifatt chassit och nu känns det bara utdaterat...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Re: Re: Arctic Cooling lanserar 80plus-chassin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Årets längsta mening?

Haha!

Nåja, jag kan tycka att det här är precis så doligt som de senaste Thermaltake-monstren fast i olika ändar av skalan.
Näe, nåt sånt här blir det aldrig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Samma chassin som tidigare, bara nya nätaggregat som det ser ut som. Kaffemaskin eller ej, döm själva.

Jepp, chassina har ju funnits i ett par år nu, och har uppgraderats i minst en omgång innan!
Förut var nätaggen väldigt special och gick inte att byta hursomhelst, och jag tror det gäller fortfarande.. Så pajar agget efter garantitiden gått ut så har man problem!

Sen tror jag inte de funkar speciellt bra med grafikkort som blåser ut bak som tex 8800korten, då en del av konceptet är att den suger in luft vid botten bak och blåser ut det högst upp.. Å andra sidan är jag skeptisk att ett 8800GTX eller ultra får plats överhuvudtaget!

Jag personligen tycker där kylskåpslooken på Silentium T2 är hur cool som helst rent utseendemässigt - hade det varit alu hade jag nog inte kunnat stå emot!
Men de är trånga, rymmer få hårddiskar (två tror jag), och kvaliteten på plast osv är tydligen ingen höjdare...

Gammal SPCR recension här:
http://www.silentpcreview.com/article216-page1.html
Dock har nätagget och hårddiskupphängningen mm ändrats sen dess.

...

Vore kanske en kul låda att lägga på sidan och använda som HTPC?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har föregångaren och den rymmer 2 st diskar i "dämpningsvaggan", sen får det plats 3 st diskar i vanliga platser, och 2 st 5 1/2 tums.

Att 8800 blåser ut luft där bak är nog precis som du säger en liten nackdel, har själv ett och min 6750 idlar på 41 grader.

Trångt för 8000gtx är det garanterat, men det ska nog gå, har för mig jag sett det någonstans.

Permalänk
Avstängd

Första jag tänkte ner jag såg den var "kylskåp".

Bra att den är 80 PLUS.

Den såg ganska stilren. Inte helt fel.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Man undrar ju lite över kvalitén på nätagget dock, om hela chassit + nätagg går på 900kr, då ett bra nätagg kring 550W går på nästan lika mycket bara för nätagget. Fast å andra sidan, om lådan är av den kvalité som beskrivits här så är kanske inte själva lådan särskilt dyr att tillverka och lämnar högre budget till nätagget!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Jag har en tidigare modell med 350W nätagg, och det är tillverkat av Seasonic. SS-350ATC Thermal Design by Arctic Cooling. Är man lite händig ska det knappast vara något problem att flytta över innehållet från en vanlig nätdel till detta AC-designade nätaggshöljet då kretskortet håller standard ATX-format.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ful och plastig, titta bara på foten!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Man undrar ju lite över kvalitén på nätagget dock, om hela chassit + nätagg går på 900kr, då ett bra nätagg kring 550W går på nästan lika mycket bara för nätagget. Fast å andra sidan, om lådan är av den kvalité som beskrivits här så är kanske inte själva lådan särskilt dyr att tillverka och lämnar högre budget till nätagget!

Rätt. Har en sån själv, den är lite plastig men känns helt prisvärd med seasonic-agget. Tyst, sval o fin.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Rätt. Har en sån själv, den är lite plastig men känns helt prisvärd med seasonic-agget. Tyst, sval o fin.

Hade en T2 innan mitt antec sonata 3 och får säga att det där med foten är ett snilledrag,där blåser ju agett ut varmluft så det blir bra mycket svalare och tystare eftersom luften som tas bakifrån kyler direkt mot graffe och cpu:)
Mitt sonata är helt klart mycket varmare och högljuddare än mitt arctic var,men har plats för min vattenkylning istället som inte fick plats i arcticet:)

Sonata har ju också 80 plus certat agg:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Jag trodde jag var äldst på swec med mina 35år så jag blev förvånad när så många kommenterar 80+ chassin. När man läser kommentarer verkar det enbart vara 13-23 åringar på forumen men tydligen har jag fel;)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Det finns många äldre..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Jag trodde jag var äldst på swec med mina 35år så jag blev förvånad när så många kommenterar 80+ chassin. När man läser kommentarer verkar det enbart vara 13-23 åringar på forumen men tydligen har jag fel;)

Jo du har ett par år upp ...själv är ja 52 år o har vart med sen mitt första bygge 1990 o internet..92.. japp hederliga algonet.se.. and still going strong i gaming claner.. o bygger mest vätske kylda prestanda datorer för spel online...

O bara för att det är kul o modda o bygga.. just byggt ett Koolance externt sys på 5000 w kyl prestanda.. klarar mina egna datorer lätt..he he

PS. tack för att Dremmel finns..