Gateway lanserar 30-tumsmonitor

Permalänk
Melding Plague

Gateway lanserar 30-tumsmonitor

Tillverkaren Gateway som nyligen blev uppköpta av datortillverkaren Acer har lanserat en ny 30-tums monitor som har en inbyggd bildprocessor vilket skall förbättra bildkvaliten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha en 30" monitor.. men den där var bland de fulaste jag har sett genom tiderna

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en 42"- eller bra 32" TV för samma pris och koppla in i datorn?

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Avstängd

Bästa 30 tummarn just nu

HP LP3065
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=138061

Förövrigt bästa skärm jag sett

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Varför inte köpa en 42"- eller bra 32" TV för samma pris?

Och vad tror du upplösningen är på en sådan? Sedan är det flera egenskaper som skiljer en tv från en datorskärm.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Varför inte köpa en 42"- eller bra 32" TV för samma pris och koppla in i datorn?

Var hittar man en sådan med 2560x1600 pixlar?

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Var hittar man en sådan med 2560x1600 pixlar?

Aha, sant. Fast jag personligen skulle nog klara mig bra med 1080P och sjukt mycket bättre kontrast för samma slant. 1000:1 är ju inget att skryta med.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Avstängd

Vill ha <2ms responstid, 3000:1 kontrast, LED belysning, 180/180 betrakningsvinkel, <10mm tunn.

LCD är tråkigt, kommer ju aldrig någon ultimat skärm. Vill ha LED eller nåt...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Aha, sant. Fast jag personligen skulle nog klara mig bra med 1080P och sjukt mycket bättre kontrast för samma slant. 1000:1 är ju inget att skryta med.

Finns det verkligen 42":arre med 1080p för 10500 kr?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Kontrasten beror alldeles på hur man mäter den. På tv-skärmar mäter man ofta dynamisk kontrast vilket är en sorts "fusk". 1000:1 i äkta kontrast är inte alls dåligt, om det nu är korrekt angivet, speciellt inte för en datorskärm.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vill ha <2ms responstid, 3000:1 kontrast, LED belysning, 180/180 betrakningsvinkel, <10mm tunn.

LCD är tråkigt, kommer ju aldrig någon ultimat skärm. Vill ha LED eller nåt...

LED är ju ingenting som ersätter LCD. LED ersätter det traditionella lysröret som bakgrunsbelysning hos LCD.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Avstängd

Är väl fan bättre att köpa en HDTV istället, då får man både en TV och en monitor i ett, plus mycket bättre färg och kontrastförhållanden. Satt och jämförde bilden på min Samsung TV och min Viewsonic VX2025 och bilden va mycket bättre på TVn.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Dell har ju en 30"-monitor med 2560x1600 för 17000.

För övrigt var den här nyheten ganska orka bry, Gateway säljer ju inte ens till Sverige!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Finns det verkligen 42":arre med 1080p för 10500 kr?

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=149739

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem

Varför 30" när 24" är den ultimata storleken:)

En 24" kan man ha en 0,5m ifrån sig utan problem och då tar den upp nästa hela synfältet vilket är underbart.

30" blir för stort och man måste sitta så väldigt lågt bort. Dessutom är upplösningen alldeles för krävande enligt mig.

Jag skulle hellre satsa på en Eizo för 10000 kr än någon mainstream 30" skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vill ha <2ms responstid, 3000:1 kontrast, LED belysning, 180/180 betrakningsvinkel, <10mm tunn.

LCD är tråkigt, kommer ju aldrig någon ultimat skärm. Vill ha LED eller nåt...

Samsung XL30, give it a search Den ska dyka upp innan årets slut och enligt rykten har den

2ms responstid
100 000:1 kontrast
LED-bakgrundsbeslysning
120%+ i färgåtergivning

Det största problemet är att att XL20 som endast är 20" kostar 14 lakan

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vill ha <2ms responstid, 3000:1 kontrast, LED belysning, 180/180 betrakningsvinkel, <10mm tunn.

LCD är tråkigt, kommer ju aldrig någon ultimat skärm. Vill ha LED eller nåt...

180/180.... Hur tänkte du här?

Permalänk
Medlem

Har redan en HP LP3065 som jag älskar och den har tre dvi mot denna skärmens enda dvi fast denna e ju lite mer flexibel med annat än dvi, bra för dom som inte har eller har tänkt koppla mer än en dator till skärmen kanske.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

TV har jag en 42" och som Databildskärm har jag en 22" detta räcka för mig.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vill ha <2ms responstid, 3000:1 kontrast, LED belysning, 180/180 betrakningsvinkel, <10mm tunn.

LCD är tråkigt, kommer ju aldrig någon ultimat skärm. Vill ha LED eller nåt...

Du vill inte ha LED, du vill ha OLED.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
180/180.... Hur tänkte du här?

Hur vet du att han tänkte?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Hur vet du att han tänkte?

han menar 180 vertikalt och 180 horisontellt

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
han menar 180 vertikalt och 180 horisontellt

DET förstod jag. Det var precis därför jag undrade liksom. Han kanske trodde att ljustrålarna från skärmen skulle krökas tack vare en enorm inbyggd gravitation i skärmkanten kanske?

Permalänk
Medlem

Den hade varit snygg om de skippade högtalaren, vem vill ha inbyggd högtalare i skärmen? 10500 var inte så farligt faktiskt... men det är ju USA också, här kommer den säkert kosta 20k.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar 30 tummare: Vilket är "bäst" ?

HP
Samsung
eller
Dell ???

Jag TROR personligen på en från Samsung, men fan vet om inte den från Dell har samma panel i sig.

Skall köpa en snart så ge gärna några råd, för som sagt, GATEWAY säljs inte här, och inte ens i alla EU länder tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
När vi ändå pratar 30 tummare: Vilket är "bäst" ?

HP
Samsung
eller
Dell ???

Jag TROR personligen på en från Samsung, men fan vet om inte den från Dell har samma panel i sig.

Skall köpa en snart så ge gärna några råd, för som sagt, GATEWAY säljs inte här, och inte ens i alla EU länder tror jag.

Läs mitt inlägg här:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=772...

och bege dig sedan till prisjakt för att läsa recensioner

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Tack för länken, dock verkar det som Samsungs är lite snabbare (6 ms) men det är ju inte lätt att välja om man inte sett det hela

HP är ju några kronor billigare..
hmm..svårt val. luta mot en samsung dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Tack för länken, dock verkar det som Samsungs är lite snabbare (6 ms) men det är ju inte lätt att välja om man inte sett det hela

HP är ju några kronor billigare..
hmm..svårt val. luta mot en samsung dock.

HPn har med 6ms

Kolla HPs hemsida så ser du att den har 6ms g-t-g/12ms b-t-w (det e väl svart-till-vit som brukar vara slöast ?)

Förmodligen är det likadant på samsungen.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Finfint, nu gäller det bara att fler blir intresserade.
Synd att man måste köpa så stor skärm för att få hyffsad upplösning. Ge oss en 24-tumsskärm med den upplösningen istället.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
han menar 180 vertikalt och 180 horisontellt

Jo jag vet det. Men 180 vert o horisontalt är inte riktigt genomförbart i praktiken^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b