Blu-ray-skiva på 100 gigabyte, 200 gigabyte nästa?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, vad pratar du om? Det där är ju Blu-ray.

Killen du citerade pratade nog om 100/200GB Blu-ray också, så...?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Är ju bara hans vanliga dryga beteende att märka ord så där. Tror jag måste sär skriva bara för att...

I övrigt fint med lite större skivor, även om det knappast lär vara billiga skivor. Hoppas bara hdds också börjar göra lite större framsteg.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Fungerar kanske bättre som kost tillskott. Det lär ju ruttna lagom fort

så sant så, de hade problem med detta men tydligen löstes problemet med DNA-modifiering...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
heh är du sne eller??.. HD DVD har mer än nog för att ta dom alldra fetaste appsen och spelen.. blåstrålen är ju fan bara skryt och dyrt

alltså..

HDDVD är också blålaser, och BluRay är inte ett dugg dyrare än HDDVD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Och Hittills har ju inget av deras andra nya format heller blivit någon större hit (MD, UMD...) såååå

ibland blir jag bara så trött..

MD ledde med 5-1 hela vägen innan konkurrenten DCC försvann helt, MD däremot lever gott och väl fortfarande. att folk inte spelar in låtar från Kaj Kindvall i lika stor omfattning pga piratbukter och andra källor idag hör liksom inte hit i det sammanhanget, MD är alltså en toksuccé.

UMD används vad jag vet fortfarande i alla PSP-maskiner som tillverkas. och PSP är även världens näst bäst säljande dedicerade portabla spelmaskin, så hur UMD inte skulle vara en lika enorm framgång är svårt att se.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hd-Dvd spelare.. får man för samma pris som en Dvdspelare x2.. pissstråen får man för samma pris som en dator

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

byebye hd-dvd

Permalänk
Medlem

50 tb, sanslöst att framtidens datorer kommer bestå av celler och protoiner, nästa steg är fan bredband via döda själar som går då transportera snabbare än ljuset,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
50 tb, sanslöst att framtidens datorer kommer bestå av celler och protoiner, nästa steg är fan bredband via döda själar som går då transportera snabbare än ljuset,

HAHAHAHA... Varför inte hund/katt hjärnor som CPU/GPU?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
Hd-Dvd spelare.. får man för samma pris som en Dvdspelare x2.. pissstråen får man för samma pris som en dator

jag blir lite osäker på om det där var ett försök till ett slags svar eller om du bara är dyngfull och yrar vilt.

men det är här fråga om brännare, inte spelare. och HDDVD-brännare finns knappt ens så det är ju inget argument i vilket fall. "en dator" kan man få för 3500, samma pris som en HDDVD alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

pratade om att man får en dator för samma pris som en blåstråle. och hddvd brännare/spelare det samma med blåstråle går för samma pris "1/2+-"

hddvd brännare finns bara man letar

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Jag tror att en vanlig icke-teknisk medelsvensson som har noll koll kommer att köpa HD-DVD för att det är den billigaste "next-gen" spelare.

Jag tror på HD-DVD, men jag håller varken på Blu-ray eller HD-DVD.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få en känsla av att HD-DVD börjat vinna kampen i USA åtminstonde på datorsidan. Har sett en del datorer på YouTube som har just HDDVD brännare men inte nån med Blue Ray.

Trodde förut det skulle bli en självklar seger för Blue Ray men nu har jag börjat vackla kanske blir det HD-DVD ändå vem vet....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Jag har börjat få en känsla av att HD-DVD börjat vinna kampen i USA åtminstonde på datorsidan. Har sett en del datorer på YouTube som har just HDDVD brännare men inte nån med Blue Ray.

Trodde förut det skulle bli en självklar seger för Blue Ray men nu har jag börjat vackla kanske blir det HD-DVD ändå vem vet....

Bara nu för att usa gör det betyder inte att det är så... men hd-dvd är det billigare alternativet och har fint med krut isig.. inte dock som blåstrålen men det är så !#!"#%¤ dyrt

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
HAHAHAHA... Varför inte hund/katt hjärnor som CPU/GPU?

hehe, allt räknar åt en man gör ingenting ^^