Windows går ej igång när jag har satt in mina minnen

Permalänk

Windows går ej igång när jag har satt in mina minnen

Hej!

Jag har bygt ihop en dator ifrån datorbutiken. Med 2 gig minne, men har nu köpt 2 till. När jag sätter in dom så startas inte windows, och tangentbordet fungerar ej. Men när jag tar ut dom så fungerar det. Vad kan va fel?

Moderkort
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5N32-E...

Minnen
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBTWXD28...

Permalänk
Medlem

Kontrollera att du har stoppat dem i rätt, på rätt plats. Prova också att byta plats på minnena.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Har gjort det, har fått igång 3 av minerna men när jag stopar i det 4 så startas inte skärmen :/

Permalänk
Medlem

Windows klarar kanske inte av ram-mängden.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Då skulle det bara dyka upp i windows att bara 3.5gb ram finns. Nu verkar det som om datorn inte bootar alls, då måste det vara nått riktigt fel med minnet.
Oskar, försök prova alla kombinationer och se om det är ett minne som är trasigt. Om du kommer in i bios så titta runt lite där om du kan hitta nått fel.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Jag har Windows Vista 32-BIT

När jag har satt in 4 minnen och startat datorn så kommer det antingen up en skärm där man kan gå in i bios eller någon setup, men det e inte vanligt att det kommer up. Men när det kommer up så kan jag ej trycka på någon tangent på tangentbordet.

Eller blir det

Satt i minerna och startar datorn. Då får inte bildskärmen någon signal ifrån datorn. Men datorn är på och den lyser. Bildskärmskontakterna är i

Sen när jag har 3 gig i datorn så står det att jag har 3 gig.
En annan konstig sak är när jag går in på Kontrollpanelen\Prestandainformation och -verktyg.
När jag hadde 2 gig fick jag poängen 5.1 i ram minne men när jag satte in 3 gig sjönk den till 4.5 poäng. Fungerar minnerna rätt eller är det med kylningen???

Permalänk
Avstängd

kolla om ditt moderkort stödjer 4gb med nuvarande bios.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
kolla om ditt moderkort stödjer 4gb med nuvarande bios.

hur?

PS. när jag sätter in det 4 minnet så slutar ena fläkten att fungera. Ibland även grafikkortet? jag har ett HX 520W nätagg.
Kan det vara för lite? Jag har också 8800gtx