Hjärnkylning mot epilepsianfall

Permalänk
Avstängd

jag tror nog detta är ett bra exempel på att idén inte behöver vara så bra för att man ska få patent på den. Patentsökaren är uppenbarligen galen

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Telekinesis-chip till skallen och jag hade införskaffat ett direkt!

Skämt åsido, funkar detta verkligen är det ju bra för epileptiker. Frågan är vad man gör med huvudvärken man lär få som bieffekt?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

En sån skulle jag behöva, blir alltid väldigt överhettad på tentor osv.

EDIT: Dumt att sätta fläkten vid örat, lär ju vara rätt jobbigt att lyssna på.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Hahahah xD. Den bästa nyheten på länge.
Men allvarligt, det är ju livfarligt att montera en sådan? Och om man slår i huvet kan ju sakerna lossna och göra mos av hjärnan som är en väldigt ömtålig klump ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
.....

Varför måste det direkt bli dagisnivå på alla kommentrarer bara för att det inte är en vanlig nyhet?

För det första tycker jag alla borde lära sig ivf. lite om epelepsi innan man kommer med spydiga kommentarer, precis som någon skrev är det lika illa som att hacka på någon för att de har pacemaker.

Som jag fattat det är detta inte något som kan hindra epelepsianfallen, utan det kan få dem att inte "sprida sig" i hjärnan.

Epelepsi är inte bara att man för en stund ligger och rycker på golvet, det finns även stora risker för hjärnskador, så kan man förmildra anfallen så är det jättebra och jag tror inte många med alvarlig epelepsi skulle ha något mot att ha en kylfläns på huvet om det minskar risken för hjärnskador. Sen om man är tvexam till själva operationen kan jag förstå.

Heatpipen kan vara tillverkad av eller klädd med titan. Det säger väl sig självt att ingen kommer operera in ett kopparrör i hjärnan på någon.

Få lite fason på diskussionen nu!

Nu blev man ju på jävligt bra humör, dagisnivå my ass. Gillar du inte vad du ser så sluta läs.

Visa signatur

Asus P5E | Q6600 (G0) (1.288v) @ 3.42ghz |2GB 6400 DDR2 | Asus 4870 800/1080 | Corsair 450W | http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=815791
______________________________
Netbook: Asus EEE PC 1000H

Permalänk
Medlem

det låter bra bara om man kan byta ut fläkten mot en tyst noctua typ

Permalänk
Medlem

Men om man ska se till andra aspekter av nyheten, skall man tolka detta som att man bör kyla ner huvudet på någon som har ett epilepsianfall?

Som det är idag ska man ju som inte göra nåt i princip, förutom att lägga den drabbade bekvämt. "Det går över av sig självt".

Permalänk
Hedersmedlem

Artikeln handlar om ett hjälpmedel för en sjukdom som ej går att rå för att man har.
Har 2 saker att framföra. 1:till redaktionen. 2:till en del av redan laggda och antagligen kommande poster i tråden.
1: Varför publicera denna artickel?? Fruktansvärt provocerande till hån och förtryck. Genom att ens komma på tanken att publicera den så visar man att här inte finns tillstymmelse till respekt för medmänniskor. Denna typ av artickel hör inte hemma inom denna hemsida. Eller har ni planerat att ändra hemsidans inriktning och köra på "medicinteknik och datorrelaterat"?
2: Varför hacka på andra när ni inte ser era egna fel brister? Inte direkt smartaste sättet att leva sitt liv på. Sluta håna folk så ska ni se att det går bättre för er själva i livet.

<B>"Behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad" ! </B>

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Artikeln handlar om ett hjälpmedel för en sjukdom som ej går att rå för att man har.
Har 2 saker att framföra. 1:till redaktionen. 2:till en del av redan laggda och antagligen kommande poster i tråden.
1: Varför publicera denna artickel?? Fruktansvärt provocerande till hån och förtryck. Genom att ens komma på tanken att publicera den så visar man att här inte finns tillstymmelse till respekt för medmänniskor. Denna typ av artickel hör inte hemma inom denna hemsida. Eller har ni planerat att ändra hemsidans inriktning och köra på "medicinteknik och datorrelaterat"?
2: Varför hacka på andra när ni inte ser era egna fel brister? Inte direkt smartaste sättet att leva sitt liv på. Sluta håna folk så ska ni se att det går bättre för er själva i livet.

<B>"Behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad" ! </B>

Jag tycker du överreagerar. Eller försöker du säga att personer som lider av epilepsi också är humorbefriade? Ganska nedlåtande isåfall. Du river upp himmel och jord på grund av en parallell dragen mellan datorkylning och kylning av hjärnan.

Dessutom finns väl kopplingen att epilepsi kan framkallas av blinkande ljus och blider som fladdrar förbi? Det är ju inte helt orelaterat till datorer iallfall.

Jag hoppas och tror att de epileptiker som tar sig illa vid av artikeln kommentarerna här, är ytterst få. Det är ju inte som att någon blir dumförklarad.

Permalänk

CrAcKman - Vad pratar du om? Artikeln är väl inget fel i? Den var verkligen inte kränkande mot människor med epilepsi.

Däremot är kommentarerna på en dagisnivå såklart. När ni får cancer och dör hoppas jag att ni blir utskrattade och utfrysta.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Det är klart att hjärnan behöver bättre kylning än den helt vanliga standardkylaren som man kör med nu.

Jag kyler min hjärna helt passivt.

Hur kyler ni era hjärnor?

Permalänk
Medlem

japans "1a april"?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Förstår inte vaför alla tycker det är så roligt. Dom kommer nog utveckla den lite mer så man slipper ha en gigantisk kylanordning på huvet. Det är väl bra att nån försöker hjälpa folk som får grova Epilepsianfall?

Permalänk

jag kyler min hjärna vattenkylt och så har jag laggt en intel extreme qx6850 processor överklockat till 6.0ghz benchmarkade lite fick över 150 000 poäng i 3dmark2006 aiight nytt världsrekord

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk

tänk va mycket kuddar man skulle slakta när man sover om man har en fet jävla kylfläns på huvudet ^^
sen ska man ge sin flickvän en kram också, river sönder hela hennes ansikte. Är nog inte så uppskattat

förresten, nån/några sa ju tidigare att dom tyckte att många i denna tråd hånade folk med Epilepsi, men dom hånar ju denna uppfinning.
Hade jag haft epilepsi hade jag aldrig vågat köra in en kylfläns i huvudet.

But thats just my opinion.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n

Jag kyler min hjärna helt passivt.

Hur kyler ni era hjärnor?

Jaså? Du har inget blodomlopp?

Hjärnan kyles inte, den kyles och värmes. Dvs den (själv) regulerar sin temperatur så att den befinner sig inom acceptabla intervall. Vid full-load kyles den med vätskekylning, genom blodet. Huden är radiatorn. Är den för kall, värmes den på samma sätt. Då fungerar kroppen som kamin. Genom ökad ämnesomsättning värms blodet som värmer hjärnan. Hjärnan kan givetvis öka ämnesomsättningen även lokalt, när man tänker, om man tänker.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Glöm inte att svetten ökar hudens effektivitet som radiator vid nerkylning av exempelvis hjärnan

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
CrAcKman - Vad pratar du om? Artikeln är väl inget fel i? Den var verkligen inte kränkande mot människor med epilepsi.

Däremot är kommentarerna på en dagisnivå såklart. När ni får cancer och dör hoppas jag att ni blir utskrattade och utfrysta.

Jag har en arbetskamrat med cancer. Rättare sagt hade, han dog förra veckan.
Jag blev rätt så illa berörd av din kommentar - på riktigt alltså.
Jag vill inte ha en ursäkt eller någonting men nästa gång du dömer andra så kanske du skulle tänka på hur du beter dig själv.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Hedersmedlem

jahopp. hursom så passar inte artikeln på denna hemsida enligt mig. svårt att ta bort min post så fler inte tar illa upp.
<B>Ber så mycket om ursäkt.</b>

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace