Fujitsu lägger bud på Mandator

Permalänk
Melding Plague

Fujitsu lägger bud på Mandator

Pc-tillverkaren och it-bolaget Fujitsu har tidigare lagt ett bud på det svenska konsultbolaget Mandator. Styrelsen i Mandator har nu rekommenderat budet som ligger på 3 kronor per aktie i Mandator.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lustigt att denna nyhet hamnar på en sida om hårdvara..
Anar att detta har att göra med att Fujitsu Siemens kör sponrade länkar här? Även om det är ett annat företag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eisbaer
Lustigt att denna nyhet hamnar på en sida om hårdvara..
Anar att detta har att göra med att Fujitsu Siemens kör sponrade länkar här? Även om det är ett annat företag..

Du kan vara lugn. Det är ändå ingen som skulle komma på tanken att handla/rekomendera deras produkter...

Permalänk
Avstängd

vf inte?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
vf inte?

Datorerna har haft ökända värmeproblem i flera år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Datorerna har haft ökända värmeproblem i flera år.

Alla Fujitsu Siemens datorer?

Permalänk

Vad fan gör Mandator?
Verkar vara en högst ointressant nyhet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eisbaer
Lustigt att denna nyhet hamnar på en sida om hårdvara..
Anar att detta har att göra med att Fujitsu Siemens kör sponrade länkar här? Även om det är ett annat företag..

Bransch information är alltid intressant. Du kanske har missat att det finns folk här som är över 25år och har ett intresse av vad som händer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
nämen, nya bottennoteringar på swec nyhetsredaktion. den här nyheten och "kylning till epilepsi sjuka" nyheten har verkligen gjort att min respekt för swec har dalat.

anmäler nyheten...

Som sagt det finns fler än du här som läser nyheten men kanske inte kommenterar den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen
Vad fan gör Mandator?
Verkar vara en högst ointressant nyhet.

Mandator är ett konsultbolag. Ett hyffsat stort sådant företag. Det som är intressant är just vad Fujistu ska med det till

Och nej det är inte en ointressant nyhet. Till er som vill läsa om knep och knåp så finns det www.aftonbladet.se

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Bransch information är alltid intressant. Du kanske har missat att det finns folk här som är över 25år och har ett intresse av vad som händer.

Som sagt det finns fler än du här som läser nyheten men kanske inte kommenterar den.

Mandator är ett konsultbolag. Ett hyffsat stort sådant företag. Det som är intressant är just vad Fujistu ska med det till

Och nej det är inte en ointressant nyhet. Till er som vill läsa om knep och knåp så finns det www.aftonbladet.se

Hmmmm. Jag är över 25... Men jag inser att att en sajt vars namn innehåller ordet "clockers" inte är vad man associerar med Mandators eventuella ägarbyten. Inget ont om nyheten, men den känns lite udda, här på sweclockers.

Skulle gärna se en, eller flera intervjuer med svenska spelutvecklare! Mer clockers-relaterat, kanske?
-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Har haft mandator aktier. hade för typ 1.9kr eller ngt, skulle vara skön boost om jag inte sålde då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
nämen, nya bottennoteringar på swec nyhetsredaktion. den här nyheten och "kylning till epilepsi sjuka" nyheten har verkligen gjort att min respekt för swec har dalat.

anmäler nyheten...

Jaså, anmäler du nyheten... till polisen eller? Att du skickar forumsrapporter om denna nyhet gör ingen större nytta. Vill du klaga på nyheten eller annan information/publikation på SweClockers hänvisar jag dig till att använda kontaktformuläret du finner under "Kontakta oss" längst ner på sidan.

I övrigt finns det garanterat folk som finner denna typ av nyhet (branschinformation) intressant, där inkluderar det mig. Speciellt för dem som skall och skall börja jobba inom denna typ av IT-bransch.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Hmmmm. Jag är över 25... Men jag inser att att en sajt vars namn innehåller ordet "clockers" inte är vad man associerar med Mandators eventuella ägarbyten. Inget ont om nyheten, men den känns lite udda, här på sweclockers.

Skulle gärna se en, eller flera intervjuer med svenska spelutvecklare! Mer clockers-relaterat, kanske?
-

Intervjuv med spelutvecklare har ungefär lika mycket med klockninga tat göra som ägarbyten av företag inom IT-branschen.

Bara för att en nyhet inte speglar ens individuella intressen behöver man inte gnälla på redaktionen. Personligen fann jag inget intresse i artikeln om Roccat, jag kom dock inte med barnsliga kommentarer om det.

Permalänk
Inaktiv

lagom kul forum där folk whinar satan över en sån här sak...att jag ens orkar skriva här är konstigt det med

hursomhelst en intressant nyhet för oss om har lite mer koll på än att fujitsu tillverkar sånahära datamaskiner som man kan använda på intärnärtt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Hmmmm. Jag är över 25... Men jag inser att att en sajt vars namn innehåller ordet "clockers" inte är vad man associerar med Mandators eventuella ägarbyten. Inget ont om nyheten, men den känns lite udda, här på sweclockers.

Skulle gärna se en, eller flera intervjuer med svenska spelutvecklare! Mer clockers-relaterat, kanske?
-

Vad har svenska spelutvecklare med "clockers" att göra??? :S

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem

På sätt och vis är nyheten hårdvarurelaterad... för kanske finns någon mer än jag som kommer ihåg att Fujitsu någon gång på 90-talet köpte upp sveriges sista PC-tillverkning som då skedde i ICL:s regi i Mjärdevi i Linköping. ICL:s PC-tillverkning hade anor från datorernas ur-ålder från Datasaab på 60-talet... därefter tog Ericsson över och sen Nokia.

PC-tillverkningen försvann ganska snabbt efter att Fujitsu tog över, så man kan ju undra vad som ska hända med Mandator om det här köpet genomförs.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black | AMD Athlon X2 5600+ | MSI K9AGM2-FIH AMD 690G | Sapphire Radeon HD3850 Ultimate Edition 512MB DDR4 | 4GB DDR2 PC6400 | Samsung 500GB | Pioneer BDC-202BK Blu-Ray Combo drive | Hauppauge Win-TV-PVR 150 MCE | Logitech diNovo Edge | Logitech MX Air | Logitech Cordless Rumblepad 2 | PHILIPS 42" 1920x1080p | Vista x64

Permalänk
Medlem

Vet inte vad Mandator är experter på men jag gissar på att det kan bli en trend att köpa upp konsult eller it-bolag i allmänhet. Många företag outsourcar hejvilt utan att tänka på långsiktliga konsekvenser. I framtiden - om det inte redan är det - blir IT nödvändigt och integrerat i verksamheters processutveckling och inte bara ett stöd, verktyg eller en "grej" att lägga lite pengar man har över på.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
jag kontaktade er, eller hur..

satan. är det så här det kommer att vara i fortsättningen med nivån på nyheterna?

är väl ett hårdvaru forum med inriktning på överklockning sist jag kollade? snälla, dra tråden mellan det och denna nyhet.

många tycker säkert det är kul med bredd på forumet, men det förstör hela syftet med ett "smalare" forum, eller hur.

Håll dig till lunar då så du blir nöjd.
Verkar vara rätt nivå där för din extremt charmiga personlighet.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Datorerna har haft ökända värmeproblem i flera år.

ok =(

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Fujitsu är inte samma bolag som Fujitsu-Siemens.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är konstigt att Sweclockers tar upp denna nyhet. Om den skulle vara med skulle den vara med när affären är genomförd möjligtvis.

"Sveriges största webtidning om datorhårdvara..."

Men det kanske ska till en ny forumdel "Bransch"?
Där allt om datorbranchen diskuteras och med FAQ om att arbeta inom branschen och vad det finns för karriärmöjligheter, vilka olika yrken det finns och liknande.

Permalänk
Musikälskare

Sluta klaga... Det är gratis, ni behöver inte läsa det...

Ibland kan man väll ta sidospår lixom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var intressant, tack så mycket

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Inaktiv

Som sagt, verkar det inte intressant så behöver ni inte läsa det! För övrigt tycker jag att det är väldigt intressant, då jag är intresserad av aktier och fonder m.m.

kan det vara klokt att investera i mandator?

Permalänk
Medlem

Tycker också detta var intressant!
Blir nyfiken på tanken bakom köpet,,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Bransch information är alltid intressant. Du kanske har missat att det finns folk här som är över 25år och har ett intresse av vad som händer.

Som sagt det finns fler än du här som läser nyheten men kanske inte kommenterar den.

Det handlar inte om vad som är intressant, det handlar om att detta är en webbtidning om datorhårdvara. Jag kanske tycker bläckfiskar är spännande men det betyder inte att Handbollsnytt borde publicera nyheter om sådant.

Fujitsu Services är ett tjänsteföretag och är inte kopplat till Fujitsu Siemens mer än att de båda ingår i Fujitsu Group.

Jag har inte missat någons ålder. Jag jobbar själv på företaget i fråga dessutom.

Permalänk
Medlem

ok ger mig.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Det där med att Fujitsu-Siemens burkar har värmeproblem gäller inte alla burkar.
Jag jobbar på en kommun där vi bara kör med Fujitsu-siemens och vi har inte märkt av några sådana problem.
Jag måste säga att när jag började där för 2 år sedan var jag oerhört skeptisk till att dom körde Fujitsu-siemens men har efter 2 år blivit imponerad över den kvalitet som dom nu håller. Visst det finns en del äldre modeller som inte är några höjdare men dom modeller som vi har nu som är inköpta dom senaste 2 åren håller riktigt hög klass.
Vi kör med Esprimo 5905 och 5915 på stationärt och på mina 2 år har vi skickat cirka 5 stycken på reparation. Vi har cirka 200-250 stycken. Framförallt är dom extremt tysta. Är bara vid start och när CD´n varvar upp som dom hörs.
Sedan har vi dom bärbara där vi heller inte har haft några problem. vi kör med Lifebook S7110 som standard och har lite andra modeller oxå och där har vi haft lika lite problem.
Nu är dock våra användare av dom bärbara inte så extremt mobila vilket gör att dom inte utsätts för dom allra tuffaste prövningarna men jag tycket att burkarna helt klart är betydligt bättre än HP´s vilka jag inte har några bättre erfarenheter av.