Permalänk

Samsung 226bw (S, A, C)?

tänkte kolla hur många av er som köpt samsung 226bw som har fått S panelen.

skriv gärna ner när du köpte den

själv har jag en s-panel och köpte den i mars!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan garaterat få en S panel någonstans? Känns ju riskablet att bara chansa på vad man får.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaderna?

Permalänk
Medlem

Det finns tre olika paneler, samsungs egen som beteknas S och två som är inte gjorda av samsung med beteckningarna A och C, som visst ska vara sämre.

Lite mer info finns här:
http://www.behardware.com/articles/667-1/samsung-226bw-a-and-...
http://www.behardware.com/html/news/?date=14-05-2007#8814

Permalänk
Avstängd

Jag har en 226BW dock utan panelbokstav, tillv i Maj 2007. Made in Slovakien. Perfekt bild i alla lägen. Begränsad betrackningsvinkel existerar ej alls.
Man kan se på skärmen 5m från höger till vänster.

Den absolut bästa skärm jag någonsin ägt...

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av findus1
Perfekt bild i alla lägen. Begränsad betrackningsvinkel existerar ej alls.

Hehe, sätt dig vid en Eizo.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har en S... Vilket sk*tköp. Sämre får man leta efter. Kraftig backlightbleeding uppe och nere och taskig betraktningsvinkel (visste om betraktningsvinkeln, men kunde alldrig tro att det skulle vara så uselt). Köpt på OnOff någon gång i april... får stå ut nått år innan jag köper nått vettigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av findus1
Jag har en 226BW dock utan panelbokstav, tillv i Maj 2007. Made in Slovakien. Perfekt bild i alla lägen. Begränsad betrackningsvinkel existerar ej alls.
Man kan se på skärmen 5m från höger till vänster.

Den absolut bästa skärm jag någonsin ägt...

Du har då en S-panel... det där med betraktningsvinkel tror jag inte på. Alla jag har titttat på är urusla. Gör oxå en stor enfärgad ruta i paint, från toppen till botten. Höj och sänk ditt huvud några cm och se hur färgnyansen skiftar.
Denna skärm verkar dock vara bra för spel.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

jag har en med s-panel. betraktningsvinklarna är, som på alla tn, oerhört dåliga. däremot har den i princip ingen bleeding. för övrigt är färgerna trevliga, kontrasten god och jag upplever liten eller ingen ghosting. sammanfattningsvis en bra skärm för spel, en katastrof för grafiskt arbete.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Inaktiv

dåligt att ha en omröstning, S-panelen är den enda som är någorlunda bra, c och a suger och de som har röstat på c/a är ju idioter.

Permalänk
Avstängd

Du har nog missuppfattat det hela, man röstar inte för vilken som är bäst, utan istället för vilken panel man har på sin egen skärm;-)

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
dålig stämning

haft en jobbig dag eller?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Exakt vad ska skillnaden vara mellan S och A panel? Vad jag har märkt än så länge mellan min (A) och min kompis (S) så finner vi ingen skillnadalls. Vi har ställt skärmarna exakt jämte varann och med 4 ögon tittat noga. I filmer, spel, windows ute på nätet m.m. Finner ingen som helst skilland mellan våra skärmar. Så säg vad skillnaden är så vi kan ta en närmare titt på just det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Exakt vad ska skillnaden vara mellan S och A panel? Vad jag har märkt än så länge mellan min (A) och min kompis (S) så finner vi ingen skillnadalls. Vi har ställt skärmarna exakt jämte varann och med 4 ögon tittat noga. I filmer, spel, windows ute på nätet m.m. Finner ingen som helst skilland mellan våra skärmar. Så säg vad skillnaden är så vi kan ta en närmare titt på just det...

Ska tydligen vara en dominans av blå färg på A panelen medans S panelen har en jämnare färgskala. Prova att tafram nån bild med mycket blått på båda skärmarna och ställ dom brevid varandra med samma inställningar så ska det synas skilnad.
Sen har folk klagat på mer bleed och ghost effekter på A panelen men det kan ju va mycket psykologiskt

Var idag å undersökte en skärm på Onoff, det var en A panel från aprill 2007 gjord i slovakien. Vissa snackar om att det finns en R panel men det finns det inte det står [R] på alla samsungs skärmar, det har inget med detta problem att göra.

Visa signatur

INTEL Q6600@3,2GHz | Noctua NH-U12F | Gigabyte P35C-DS3R | 2x1024mb OCZ XTC Titanium PC-6400 | LeadTek 8800GTS 640mb | Antec P182B | CoolTek CT 600 | Samsung SyncMaster 226BW | Logitech G15 Gaming | Microsoft Sidewinder mouse | General White | Imsdal Vinbär & Jasmin | Zoégas Presso i IKEA 365+ kopp

Permalänk

har en samsung A-panel.. köpte de för ca 5 månader sen.. var inte direkt nöjd med den i början.. men de var ändå mycket bättre än andra.. har dock märkt att frames hänger inte riktigt med ibland när de gäller filmer och spel.. själv använder jag denna skärm till min xbox360 oxå.. och man märker helt tydligt på en del spel då framerate problem förekommer väldigt ofta..

men nu är den typ paj.. efter jag hade spelat ett par timmar xbox igår.. så blev skärm helt blå.. eller de känns som allting har ökat med blå färgen 10 gånger.. och detta dock gäller bara på analog.. och DVI funkar fortfarande problem fritt.. ska antagligen skicka in den till samsung.. men jag undrar finns de nåt sett o få en Panel S om nu så dom bestämmer skicka mig en ny.. ? tack..

Permalänk
Medlem

Hej

Vill inte vara den som är den. Men de verkar som denna omröstning gjort sitt. Fick hem en 226bw idag från dustin. Står inte vilken panel som sitter i. Tror att de tagit bort den informationen. Jag kan inte annat än vara nöjd. Helnajs skärm!

//Pontus

Visa signatur

| Conroe E6600 @ 2.4 | 7600GT 256mb Silent | Asus P5B | Segate 320gb SATA | 2*1Gb 533Mhz | Antec P150 | Windows XP pro |

Permalänk
Avstängd

Finns flera som tycker som dig: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331838

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk

nu har jag fått en ny Samsung 226BW hem skickat till mig.. och när jag öppnade lådan.. såg jag ingen panel info alls.. samt den nya skärmen ser väldigt blå ut.. jämför med den A panel som jag hade... hjälp nån?

Permalänk

Ingen! Alla är TN.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

VAr ser man denna bokstav?

Permalänk
Inaktiv

köp ingen som sthlmskille82 säger, det är TN ffs. såg nu att det var omröstning om vad man hade.

Permalänk
Medlem

Köpte min på onoff i Örebro fick en C vill lämna tillbaka den men vet inte vad jag ska säga.

[EDIT] Gick till onoff förklarade hur det ligger till, de tog ut min skärm och jämförde med en S panel och skillnaden var som dag och natt i alla fall för den kräsne. Uppmanar alla att byta till S för ingen ska behöva få sämre produkt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min 226bw nyligen och är helnöjd med min!
Min är inte S eller A eller C jag har någon skum R version...
Den är gjorde i slovakien i juli enligt förpackning å baksidan på skärmen. Samsung har nyligen själv sagt så har dom sedan maj i år endast gjort S paneler!
Det ändå jag kan tänka mig är att A,S eller C inte tillverkas utan endast R som är den nya S??!!

Permalänk
Medlem

Min är också tillverkad i Slovakien. Men vart hittar jag modell beteckningen någonstans?

Jag har skit strul att få till skärpan. Vet inte vad jag gör fel. Så här var det ibörjan när jag köpte min 19 för 2år sen också.

Skärmen är suddig så enkelt är de. Varför hoppas jag att det är någon som kan svara på...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Ingvor, vilken upplösning kör du i? 1680x1050 är native och den upplösning du får bäst skärpa i.

Permalänk
Medlem

Ingvor om du ta bort locket där bak som döljer kablarna så kan du se ett vit klistermärke.... det står ett nr sen [] med antingen a,s,r eller c!

Permalänk

Någon som vet hur stor skillnaden är mellan 206-226 serien och gamla 205-225?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Klistermärket gav ingen ledtråd till vilken version jag har fått hem men däremot så tackar jag Velon fär att ha piska upp mig i Noob brygga... Det blev "lite" skarpare bild efter en ändring i upplösnings inställningarna... Tack ska du ha.

För övrigt en fin fin skärm som hittills är värd vart enda öre!

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att R panelen finns, sitter själv med en sådan.

Permalänk
Medlem

Mosfisk! är den lika bra som S-panelen? det är frågan....