Sapphire visar upp trippel Crossfire

Permalänk
Melding Plague

Sapphire visar upp trippel Crossfire

På det nupågående World Cyber Games ser man något mycket intressant i tillverkarens Sapphires monter. En dator i montern innehåller nämligen tre grafikkort vilket är kopplade i Crossfire-läge på ett RD790-baserat moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3 is the new 4..

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

Vart får ljudkortet plats? Och tvkortet? :/

Det där lär ju dra ström som attan o generera värme... o vilken cpukraft det går åt för att dra någon nytta av 3 kort. :s

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vart får ljudkortet plats? Och tvkortet? :/

Det där lär ju dra ström som attan o generera värme... o vilken cpukraft det går åt för att dra någon nytta av 3 kort. :s

Phenom ^^, den enda kraften man behöver.

Men det får väl plats två kort mellan grafikkorten, förmodligen två små PCI-E platser.

Annars får man ju hoppas på att man kan driva saker genom att koppla dem till USB-kabelkontakterna på moderkortet direkt och ha dem i en 3.5" eller 5.25" plats... Kanske vore en bra ide?

EDIT, fixade grammatikfel .

Permalänk
Medlem

Ja du behöver nog den bästa prollen om du ska he 3 graffen. Ljudkort har du ju på moderkortet. inte det bästa men det funkar. Och sen är ju inte detta till för gemene man som du säkert förstår. Detta är för dem som vill ha hög poäng i 3dmark:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Nice! Och fortsätter ATI fila på sina drivisar kan detta nog bli ett prestanda monster.

Permalänk
Medlem

Detta kommer att bli nice :D.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd

Har vetat detta i månader..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Gud vad du är bra!

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har vetat detta i månader..

Vetat ja men nyhetenär att det är ett sapphire moderkort samt att det nu inte behövs ngn brygga för Crossfire ens i 3 läge. De första bilderna vi fick se på detta var på AMD's egna kort + korten hade brygga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har man råd med tre highend-grafikkort kommer man förmodligen inte köpa en budget-trippelkärnig processor.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Har man råd med tre highend-grafikkort kommer man förmodligen inte köpa en budget-trippelkärnig processor.

/Adrian

Jag tänker antagligen inte köra X3. Beror på hur dom presterar mot storebrorsan samt hur priset ligger till dock.
Lär hamna på 3 eller 4 stycken grafikkort eventuellt eftersom jag kommer köpa till nya när jag har pengar att lägga på det.

Så visst, det finns väl en liten chans att man använder X3 och en hög med RV670 senare

Är det nödvändigt? Nej
Är det roligt? Ja

Sen hoppas jag på att produktionsprogram som video redigering och musik program i stil med Cubase kan använda grafikkorten som extra kraft.
Annars får det nog räcka med Crossfire :]

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vart får ljudkortet plats? Och tvkortet? :/

Det där lär ju dra ström som attan o generera värme... o vilken cpukraft det går åt för att dra någon nytta av 3 kort. :s

När de uppfinner Quad-crossfire kommer du inte behöva något ljudkort. Grafikkorten kommer överrösta det mesta. Elementet kan du också slänga ut.

Nä, men allvarligt talat. Det känns som utveckligen går åt fel håll. Jag vill iallafall ha tystare, mindre och svalare datorer.

Dessutom får de gärna fixa till vanliga Crossfire så att det verkligen ger prestanda värt pengarna man lägger, innan de hoppar på något ännu "häftigare".

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak "SJUKT"

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak "ÄNTLIGEN!"

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Dåliga nyheter för värmepannstillverkarna... Lika bra att sälja sin panna och köpa ett sådant här system så får man både mer värme och mer glädje

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att köpa till vattenkylning och dra slangarna i golvet så att det blir varmt i hela huset.

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.