32 gigabyte ssd från Transcend

Permalänk
Melding Plague

32 gigabyte ssd från Transcend

Tillverkaren Transcend har idag lanserat en ssd-hårddisk som har en lagringskapacitet på 32 gigabyte. Den är i 2,5-tumsformat och använder sig av serialata-gränssnittet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt... dock säkert skitdyrt!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

varför inte snabbare prestanda..
ska man behöva vänta 2 år innan man kan köpa en snabb sdd disk till sin laptop..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

26 läs och 13 skriv var väl ändå lite lite. <--- blev det rätt?

Normala ssd diskar ligger väl runt 50 om jag inte mins fel, minst första ssd diskar kommer bli en som har 50mb/s åtminstone i läs hastighet och troligen lika i skriv.

Den kommer då kosta runt 1000kr för 32gb. Då köper jag den men ingen förens dess. Dessutom ska livslängden ligga på ungefär 5år (då inräknat med en massa nötande på disken som ex torrent, ska ej används som lagring men klara sådan belastning)

Men min dröm lär väl inte bli uppfylld för än om några år.

Permalänk
Medlem

"Någon prisuppgift har inte presenterats med 16-gigabytesmodellen kostar i skrivande stund motsvarande 2 800 kronor, så 32-gigabytesmodellen kostar nog minst det dubbla."

Hade 32-gigabytesmodellen kostat 2800 hade det lätt varit värt det men det dubbla... nähh inte än iaf

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

SENASTE NYTT! 1000kronorlaptopen kommer att ha denna SSD!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
SENASTE NYTT! 1000kronorlaptopen kommer att ha denna SSD!

stor chans.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Avstängd

Senaste nytt: Idiot härjar på Sweclockers, göm barnen och ta fram handeldsvapen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
SENASTE NYTT! 1000kronorlaptopen kommer att ha denna SSD!

snarare "100 000-kronorslaptopen".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
SENASTE NYTT! 1000kronorlaptopen kommer att ha denna SSD!

Näe? *chocked smile*

LOL!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
stor chans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Senaste nytt: Idiot härjar på Sweclockers, göm barnen och ta fram handeldsvapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
snarare "100 000-kronorslaptopen".

Förstår inte folk ironi nuförtiden?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

5600 är alldeles för dyrt i nuläget, även 2800 är för dyrt för 32 gb. Jag hoppas dock på att denna disk kommer att bli populär så att mer pengar satsas på utveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Förstår inte folk ironi nuförtiden?

Det är frågan!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

ja... jag hade lite kul åt det iaf

LOL!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Hur kommer bärbara se ut om ett år? Kommer man slänga på några (32?) gig SSD direkt på moderkortet? Det känns väl lite onödigt att det minnet behöver en egen 2,5-tumsförpackning?

Om man vill så kan man ju sedan komplettera med en 2,5-tumsvariant, men jag skulle nog nöja mig med 32 gig på moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHertz
Hur kommer bärbara se ut om ett år? Kommer man slänga på några (32?) gig SSD direkt på moderkortet? Det känns väl lite onödigt att det minnet behöver en egen 2,5-tumsförpackning?

Om man vill så kan man ju sedan komplettera med en 2,5-tumsvariant, men jag skulle nog nöja mig med 32 gig på moderkortet.

Kanske, men det är nog inte så troligt. Inte inom ett år iaf. Nämligen vill säkert många tillverkare kunna konfigurera sina datorer, även laptops, lite mer fritt.

Det blir också dyrare att routa om ett moderkort som annars kan använda i flera modeller av laptops - med olika mängder minne, HD osv...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Längar till jag kan slänga in en 1,8" i min bärbara. Den som jag har nu känns lite väl seg med sina 4200rpm.

Kan tänka mig betala 2000:- för mellan 50 och 100 gig.

Kanske om ett år lagom till jul?!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera