OCZ släpper nytt Reaper-minne

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper nytt Reaper-minne

I februari i år lanserade minnestillverkaren OCZ Technology sin minnesserie Reaper HPC. Minnen ur denna serie kyls med hjälp av värmeledningsrör (heat-pipes). Det man nu har lanserat är ett ddr2-minneskit med en storlek på 4 gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Sen när heter det "heap-pipes"?

Permalänk
Medlem

Det heter "heat-pipes" sedan någon kom på att de leder värme bra, och någon tyckte att det är ett rör-pipe- som leder värme-heat-.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd

har ocz minnen klockar nada riktigt pissiga minnen..polaren har reaper minnena pc8500 och dom går inte ens att köra i stock speed... skit minnen!!

Permalänk

är det så illa dom var ju bra en gång i tiden?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Det var inget att wowa för och inte om man ska ha ett tyst system. Jag menar OCZ minnen brukar ju vara varmare än andra minnen som finns i marknaden nu och klockar bättre än OCZ och därför blir men tvungen att i vissa fall köper extra fläck för att kyla ner minnena. Mina Corsair PC6400 körs nu i 520 mhz och de är ganska svala när jag rör de och inga problem har jag stött på än.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
har ocz minnen klockar nada riktigt pissiga minnen..polaren har reaper minnena pc8500 och dom går inte ens att köra i stock speed... skit minnen!!

Mina OCZ pc8500 reaper går då en bra bit över 1100
alt lite över 1000 med 4-4-4-12
Så helt ok minnen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

grattis?

våra minnen är skit och försöker man sälja ocz minnen är ingen intresserad ens...

corsair dominator bra minnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
har ocz minnen klockar nada riktigt pissiga minnen..polaren har reaper minnena pc8500 och dom går inte ens att köra i stock speed... skit minnen!!

Heh, ja har Reaper pc8500 å ja kör dom i 1100 nånting, har inget nForce moderkort så ja vet inte va maxgränsen e. (Me nForce kan man justera minnena separat oberoende av processorn eftersom dessa har EPP). Å dom e defintift INTE för varma, helt normal temp. Riktigt bra, snabba å stabila minnen, å snygga som fan åxå.

Så om din polare inte ens kan köra dom i standardhastighet, så suger hans rig p*ng eller så e minnena helt ruttna.

Å dominator minnena verkar suga riktigt mycke, iaf i kombination me nForce 680i enligt användare, många som har problem.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd

han kör med gigabyte dq6 p35 E6850

så hans rigg suger inte!