AMD förbereder Crossfire X

Permalänk

En kreativ programmerare kan däremot ha riktigt bra lön i sverige. Det är inte allt som följer A4 mallen. Jag hade iofs råd med quad Sli som städare så jag ser inte att det ska vara något problem. Beror vad man prioriterar.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
En kreativ programmerare kan däremot ha riktigt bra lön i sverige. Det är inte allt som följer A4 mallen. Jag hade iofs råd med quad Sli som städare så jag ser inte att det ska vara något problem. Beror vad man prioriterar.

Ja inte är det så dyr hobby det här med datorer egentligen. Har man ett helt vanligt jobb med 100-120kr timmen så har man ju råd med både ny fin bil och en massa datorprylar. Precis som du säger, det beror ju på hur man prioriterar. Det är inga problem att bränna pengar på annat om man vill det.
Själv hade jag råd med det mesta i datorväg som jag ville ha som student.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Tieto Enator har många jobb outsoursad till Indien och där har Indierna 1/3 av den svenska lönen men får mycket mer gjort när det gäller ren kodning.

Vi sammarbetar mycket med Tietoenator. Stort, bra och seriöst företag.

ON-T:
Jag tycker också det är lite hm, inte överdrivet egentligen utan helt meningslöst. Detta visar mest på att varken ATi eller Nvidia är tillräcklit duktiga för att komma med ett riktigt bra grafikkort utan måste sälja loss ungefär 3-4 grafikkort ihop med någon X eller Y lösning.

Frågan är egentligen hur mycket sådant här kostar i utvecklingskostnad med mera. Varför sattsar man inte på ett grafikkort som är riktigt bra istället? Jag menar titta på 7900 serien. Ett 8800GTX för 4500 kr äter upp två stycken både X1950XTX och två 7950GX2. Varför inte lägga allt krut på att göra ett eller en serie riktigt riktigt bra?

Visserligen är G80 riktigt bra och förmodligen de bästa grafikkorten Nvidia har kommit med. ATis stjärnstund var 9700/9800, men det var ett tag sedan.

Visserligen kan man köpa in fyra stycken 1200 kronors grafikkort och få det att prestera bättre än ett 6000 kronors möjligtvis men åter igen, det är ström, värme, plats med mera som får lida.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi skulle starta en anti CrosSLIfire sida där man samlar röster och trycker på utvecklingen åt rätt håll igen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kanske de kommer börja sälja grafikkort i par om något år. Det borde ju kunna pressa priserna lite mer. Det borde ju inte vara så svårt att fixa till så man måste köra båda korten på samma moderkort för att det ska funka. Annars lär ju folk gå ihop och köpa ett par för att sen dela på dem. Kanske man kan sätta en viktig komponent på det ena kortet. Ja hur som helst skulle detta vara en intressant ide för egen del.

Men företagen har nog många fina idéer själva som enkelt kan hjälpa till med prestandaförbättringar i framtiden.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kan man inte sätta två GPUer på ett kort? Eller fixa fler kärnor? Det måste väl bli billigare än att behöva köpa två separata kort. Eller funkar GPUer för annorlunda jämfört med tex CPUer, så det är svårt att göra de flerkärniga? Eller är det mer värmen som spelar roll kanske..